|
|
|
|
|
|
|
|
|
ET IN LEGOLAND EGO ( interviu virtual cu nărav acordat de un ex-diplomat batav) |
|
|
Text
postat de
Gheorghe Rechesan |
|
|
DRAGOȘ IOVAN:
-Stimate Norbert van Longshot, pentru început vreau să vă felicit pentru româna impecabilă pe care o vorbiți!
ROBERT VAN LANSCHOT (volubil, tolănit într-un fotoliu bleumarin decorat cu steluțe aurii):
-Robert, niet Norbert....gracias, alzo, romeinen, rumansche, basckishe, cataalanse, haïtiaans creools en val d'iser dialect!
D.I.:
-Avem și noi Iser evaluat la cîteva cîteva mii de euro pe piața comerțului cu artă, de pildă " Tătăroaice la Balcic"...
R.V.L.:
-Tataarse spreekt niet! Numai limbă de om alb...
D.I. (zîmbind):
-Apropos de Balcic, le-ați tras-o mișto la gioale, vecinilor noștri!
R.V.N.:
-Ei vrut asta...integratie! Balkan people mult departe de europese unie! În concepere la mine, asta oprit pe pod la oraș Mostar, precies in het midden, ezact la midjloc!
D.I.:
-Senzațional, ați fost conceput în mijlocul istoricului pod din Mostar la granița dintre comunitatea croată și cea sîrbo-bosniaco-musulmană!?
R.V. L.(nemulțumit):
-Nein, nein, Mostar, eu năzcut naar Anvers, tătic fost piekdrager*, mutter, caznic!
D.I.:
-Credeți că există o națiune balcanică, caracterizată prin elemente etnice, rasiale sau religioase precise?
R.V.L.( cu o grimasă de dezgust):
-Natuurlijk! Un rasa de om negru, murdar, ignorant, moslimlanden...balkan-man nu auzit în viaț la el de Coco Chanel, Yves Saint Laureant, Dolce et Gabana, Montaigne!
D.I.:
-Montagne-russe avem și noi prin bîlciuri...te dai în ele pîn' te ia cu amețeala, ca-n scrînciob!
R.V.L.:
-Precies. lectura de Montaigne foarte vermoeiend, cum se zice...obositor...maar forte utilitar la integratie european!
D.I.:
-Cum spune și un dicton românesc, ai carte, ai parte!
R.V.L. (cu o ușoară exaltare):
-Waar, waar, mult adefarat! În joc carți atuu primești, joc cîștigi, daz este regul...
D.I.:
-Mai sunt unii care joacă la cacialma!
R.V.L. (confuz):
-Ca-ci-al-ma? Als ciu-la-ma, tus-la-ma, ba-cla-va, mu-sa-ca? Balkan-keuken vorte gustos abe, cum se spun, ziekelijk, nezănătos, umflat ficat, spart maț...perzonal prefer Bokus! Gustat freodat " crème van pompoen, truffel glace en walrus room?**" Senzaționel, aroma de padurile, pamint ploaia, copac mușchiulos plus quelque-chose marin, fish-briz!
D.I.(confuz):
-Walrus room? O cameră cu zid rusesc?
R.V.L. (își îndeasă tutun în pipă și și-o aprinde):
-Ja, ja, europa oprit zid la Neretva!
D.L.:
-Nu mai bine la Nistru?
R.V.L.(pufăind preocupat):
- Tot la fel, nu contești, Slavische waternetwerk***, trebuie dragat vrumos la fel Amstel, canalizare corect neederlands-stijl!
D.L.:
-Vă raportați mereu la spațiul neerlandez...un cîrcotaș v-ar spune că-n vremea cînd în Elada se năștea democrația, prin mlaștinile batave, strămoșii dumneavoastră își dădeau la moacă pentru o vacă și trei stacane de bere!
R.V.L.:
-Vals, oinjust, democrazie egal europa...maar nu vaca fugărit de father Iupiter aan de kust van Kreta pîn la plaja peloponezian! Solide Europa, Moeder van alle Volkeren, civilizat, corect, curat!
D.L.:
-În legătură cu România ce aprecieri ați face, raportîndu-ne la statutul cultural în cadrul larg european!
R.V.L.:
-Romania, een einland, una insul latino în mare slavische, cu balkan beach...niciun problem, maar moet, trebe musai integratie, rapid!
D.L.:
-Probabil sunteți la curent cu marile nume care și-au adus contribuția la spiritualitatea universală: Eliade, Brâncuși, Henri Coandă?!
R.V.L.:
-Ja, ja, Brancussi, Franse beeldhouwer, franțuz scluptore, rezident Montmartre...
D.L.:
-E originar din România, dacă treceți prin Tîrgu-Jiu puteți admira complexul brâncușian de acolo, Coloana fără de sfîrșit, Masa Tăcerii, Poarta Sărutului...
R.V.L.:
-Ja, ja, vrumos tradiție, Perinitza dance...
D.L.:
-Ce ați recomanda factorilor de decizie de la noi să întreprindă în direcția integrării culturale?
R.V.L.( scuturîndu-și pipa într-o manieră nu prea elegantă, ciocnind-o de tocul pantofului):
-Se începe cu jenerație tener, de la kindergarten...la tot europa, copii educat și jucat pe Lego! Un metod constructiv, zeer effectief la creierile fraged!
D.I.( cu entuziasm):
-Da, îmi amintesc și eu m-am jucat mult pe vremuri cu cuburi Lego!
R.V.L.( scoțînd din buzunar un prospect frumos colorat):
-Bijzonder, ecstra-ordinar, eczistat lego-toy in Romania?
D.L.:
-Foarte rar, mie mi le procurase taică-miu din Yugoslavia, unde veneau pe-o filieră ilicită din Anvers, ceva între un marinar de-al nostru și-un vameș de-al lor!
R.V.L.( politicos, afabil):
-Fedeți? Integratie european funcționat en avans, trebuie pervecționat, geëgaliseerd...cum se spune nivelat asperități per un scop unitar, steluț mult vrumos comun...
D.L.:
-Cum spuneau strămoșii latini, "Per aspera ad astra"...vă mulțumesc foarte mult pentru timpul acordat!
R.V.L.:
-Nimic tot, plezir meu...vaarwell!
N.A. Acest text este un pamflet, orice asemănare cu persoane reale este întîmplătoare.
__________________________________
* vameș(oland.)
** supă-cremă de dovleac cu trufe glasate și smîntînă de morsă (oland.)
*** rețea hidrografică slavă (oland.)
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N-are cum a se adeveri :)
Și încă mai sper că pasărea asta măiastră nu va ajunge pe masa vreunui taxidermist.
|
|
|
|
Postat
de catre
Liviu S. Bordas la data de
2012-02-29 16:28:55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dap, coane Bordaș, ai completă dreptate, retractez parte cu rubarba; m-aș bucura ca bănuiala că ai acceptat aci-n lavră foncția ce implică un voluntariat păgubos, barem pentru echilibrul talerelor, să se-adeverească...cine știe, poate chiar reușești să împăiezi frumos phoenixul! |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2012-02-29 10:51:56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(chiar nu-ți înțeleg insistența insipidă, vag duhnind a rubarbă rebarbativă mucedă)
Gh.Rechesan
Asta putea lipsi. Chiar și numai pentru consecvență. Vezi motivele subiective înfățișate de mai jos.
|
|
|
|
Postat
de catre
Liviu S. Bordas la data de
2012-02-29 10:42:47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
q.e.d.
(tot eu ți-am validat tîmpeniile astea de comentarii, asta ca să nu ai niciun dubiu) |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2012-02-29 10:37:02 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nemaivorbind de faptul că mi se năzări că de la o vîrstă derulată virtual în cel efemer, profilu-ți psihologic concret și nu numai :) ți se schimbă într-un ritm alarmant. |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2012-02-29 10:33:37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ștefănescule, aș fi putut să fiu naturel cu tine și să-ți zic bref:meri de vorbește cu ăia ce vrea să vorbește cu tine...da' chiar n-o fac din motivele subiective înfățișate, așa că mi-ar place să cred c-am încheiat conversația oftopicală. (chiar nu-ți înțeleg insistența insipidă, vag duhnind a rubarbă rebarbativă mucedă)
referitor la text: e unu' conjunctural, de interviu posibil și n-are nevoie de strîmbe, cluuri, poante, mesajul e clar, poate bag așa ceva într-o schiță despre o sesiune din parlamentul european. |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2012-02-29 10:31:33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@ maestre, fii natural, fii tu însuți, vorba aia, dacă vrei să fluieri...
oricum, nimic nu e mai durabil decît efemerul :)
@ Liviu, nu te contrazic, doar că aici, spre deosebire de alte chestii mai vechi, se mizează aproape exclusiv pe comicul de limbaj. adevărat, rețeta e garantată, doar că eu aștept șopîrla, clou-ul, poanta, chichița, strîmba. ca-n vremurile bune. care vremuri, sub nămeții ăștia de altădată... în fine |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2012-02-29 10:23:30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Liviu,
doar de dragul conversației din cupola de pe dealu Cetățuii...parol! |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2012-02-29 09:31:32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Radu, mie mi se pare că surprinde și creionează foarte bine exact ceea ce îi reproșam personajului din viața reală: superficialitatea, suficiența, pospaiul de cultură și disprețul pentru tot ceea ce înseamnă alte nații din afara spațiului vest-european.
Poate că sunt eu subiectiv.
Apreciez moderația. Și sper că o va aprecia și Georghiță și că nu se va ajunge la un nou conflict.
|
|
|
|
Postat
de catre
Liviu S. Bordas la data de
2012-02-29 09:17:37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Liviu,
mulțumesc pentru aprecieri, ultima steluță îți revine pt idee; eu n-aș paria pe reînvierea lavrei din doar trei pene pîrlite nu poți reconstitui un phoenix. |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2012-02-28 21:12:03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@ Liviu, am înfipt la viața mea zeci de steluțe la reverul onorabilului Ghiță Recheșan, dar, sincer, pamfletul ăsta nu prea mă inspiră. la o adică, pot și argumenta de ce, dar avînd în vedere amiciția care ne leagă, ar suna ca dracu. în plus, avînd în vedere conjunctura "This Account Has Been Suspended", ar lua-o ca pe-o revanșă ieftină, și de data asta chiar nu e cazul. eu unul, mai aștept. să dea ghioceii. |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2012-02-28 17:42:43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mă duc și eu să atîrn o steluță.
Voi reveni pentru a motiva gestul. Deși, cred eu, nu are nevoie de vreo motivare. Textul în sine spune tot.
A înviat Europeea. Sau, cel puțin, nu mai e muribundă.
|
|
|
|
Postat
de catre
Liviu S. Bordas la data de
2012-02-28 17:26:03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Multzumesc, Gheorghe, citisem postarea lui LB si eram deja avizata cand am citit interviul, de asta m-a si amuzat asa de tare! |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2012-02-28 15:12:51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ideea, "geweldig idee" cum ar zîce meijnheer Lanschot aparține lui Liviu Bordaș și e inspirată și trudnic expirată de un fapt real(vezi De la Bokus la Brâncuși) |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2012-02-28 14:54:48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Am ras cu lacrimi. Panfletar ca tine, bibicule, mai rar!
* |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2012-02-28 14:33:42 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|