|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poveste de început de an |
|
|
Text
postat de
Teo Teofil Traven |
|
|
- Spune măi Teo, ce ți-a venit acum, de ce în loc de poezii scrii aceste istorioare? Nu zic că nu îmi plac, dar și poeziile tale îmi plac.
- Ei, ei și tu, nu știi că eu sunt un bănățean, puțin naționalist?
- Ba știu și nu numai puțin, ci foarte, mai român decât românii.
- Tocmai ăsta e și motivul, vreau să arăt contribuția Banatului în cultură, artă și istorie, atât la noi, cât și peste hotare.
- Hai lasă, că doar pe Ana Cumpănaș nu o integrezi aici.
- Ba da, in felul ei a fost o luptătoare eficientă împotriva crimei organizate.
- Dar s-o lăsăm pe ea, că doar sunt atâția alții și în trecut și în zilele astea cu care ne mândrim
- În zilele astea?
- Da ai uitat de P.F. Patriarh Daniel Ciubotea, născut în părțile Lugojului și fost episcop al Timișoarei? Dar de Antonie Iorgovan - părintele primei Constituții Democratice a României, născut în părțile Reșiței? Și mulți alții.
- Iar revenind la trecut, chiar și în Vechiul Regat nu a existat nimic important fără contribuția noastră, a bănățenilor.
- Nu te cred și nici nu ai fi în stare de vreun exemplu.
- Andrei Mocioni este unul din fondatorii Academiei Române, Stârcea Mocioni un mare om politic și încă mai sunt.
- Zău, acum văd că nu am prieten un bărbat tandru și atent, ci o întreaga enciclopedie.
- Nu exagera nici tu, dar așa in prag de An Nou îmi place să mă gândesc la lucruri frumoase, nu la găinării sau pornografii cu care sunt pline ziarele și programele tv.
- Nu folosi termeni așa de asprii la adresa bieților reporteri și jurnaliști.
- Bieți? După cum scriu aș spune mai degrabă beți. Scriu aiureli fără discernământ în goana după vânt.
- Taci și tu. Parcă nu ai trăit nici o întâmplare mai picantă și hazlie niciodată. Acum prea le exagerezi și tu.
- Ba cum să nu, dar e important felul cum o povestești, cum o pui pe tapet. Chiar și o întâmplare fără perdea devine plăcută și foarte banală.
- Hai povestește-mi ceva de felul acesta, te rog.
- Chiar vrei, vrei, că nu mă prea entuziasmează gândul acesta
- Da. Chiar te rog. Bine?
- Bine. Zic eu și ca să-i fac pe plac, încep să povestesc.
- Acum mult peste douăzeci de ani eram student și niște prieteni m-au invitat, să cânt cu ei intr-o sâmbătă la Clubul Atlanta.
A fost o seară grozavă și am cunoscut acolo o fată foarte drăguță, care tot timpul serii a stat cu mine pe lângă orchestră. La plecare am luat-o de braț să o conduc spre casă. Pentru că urma să revin și în ziua următoare am lăsat trompeta acolo, la un loc cu instrumentele celorlalți.
La plecare mi-a spus că părinții sunt foarte severi cu ea, dar acum profită și întârzie puțin, pentru că tatăl e plecat undeva la sat.
Am luat-o încet pe jos spre Fratelia, am depășit cimitirul din Calea Șagului, unde pe partea dreaptă erau câteva case și multe plațuri de grădini. Am ochit eu unul cu porumbul mare și am intrat amândoi. Am culcat câțiva știuleți și a poftit-o să ne așezăm. M-a refuzat pe motiv că își șifonează și murdărește rochia. Mă roagă să stăm în picioare, undeva lângă un pom.
M-au surprins spusele ei, dar am ascultat-o și ne-am ,,ascuns la umbra unui pom.
- La ora 2 noaptea sau cât o fi fost, vouă vă ardea de umbră?
- Sigur ca da. Doar eu sunt un băiat mai mult decât discret.
Mai târziu aveam să îi dau dreptate. Cu toată grija noastră rochia nu a scăpat chiar neșifonată și nemurdărită puțin.
- Cum naiba că nu te înțeleg?
- Ei nu, ne-am așezat cuminți lângă pom și încet, încet ne-am lăsat purtați de valul tinereți noastre. Fără să observăm am ajuns foarte, foarte departe. La un moment dat o aud chemându-mă printre șoapte și oftaturi cu numele de Gicu. Și ce să îți spun o tot ținea înainte cu Gicule în sus, Gicule în jos.
- Și tu ce ai zis, când ai uzit-o așa?
- Nimic.
M-am făcut că nu o aud. Era păcat ca pentru motive minore să ne întrerupem bunătate de noapte.
- Dar vezi tu tot ce e plăcut durează foarte puțin, pentru că ziua a început să dea semne de viață. Așa că
am ajutat-o să-și aranjeze rochia, apoi ne-am îndreptat și noi înspre stradă, ca să o conduc până acasă.
Dar pe drum, nu am putut să nu întreb:
- Cine-i Gicu? Așa de mult îl iubești?
- De ce mă întrebi? De unde știi de el?
În câteva cuvinte i-am povestit totul. Ea s-a înroșit toată.
- Mai stai acum te rog câteva minute cu mine, acum sunt foarte emoționată și până mă liniștesc puțin, îți spun de Gicu.
- Teo dragul meu să nu mă înțelegi greșit, Gicu este logodnicul meu, care acum e militar la o unitate din Chișoda. După ce se eliberează din armată, urmează să ne căsătorim. Aseară probabil că nu l-au învoit. Te rog să mă crezi că deși am fost cu tine, numai la el mi-a fost gândul.
Am sărutat-o și i-am spus să nu își facă griji din cauza mea. După care i-am dat o carte de vizită cu rugămintea de a mă căuta la telefon, dacă cine știe, va simți nevoia vreodată.
- De atunci nu am mai cântat niciodată la Atlanta.
.
După o îndelungată tăcere te-am auzit:
- Teo într-adevăr o întâmplare stupidă, o întâmplare de neuitat. Nici nu vreau să știu, dacă v-ați mai întâlnit sau nu.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|