FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Povara
Text postat de Teo Teofil Traven

- Hai că revin cu întrebarea. Nu ai de gând să scrii poezii din nou?
- Deocamdată nu, o vreme încă nu mai scriu. Crede-mă că acum nu am nici o dispoziție pentru poezie.
- De ce? Îți lipsește vreo muză?
- Nu vorbi copilării. Nici vorbă, nu ești tu prezentă zi și noapte?
- Tocmai, acum duci o viață liniștită, așa cum îți place și așa cum ți-ai dorit întotdeauna. Cel puțin acasă, eu am făcut totul ca acasă să fii ferit de orice ar putea să te neliniștească. Îți ajung problemele și balamucul din șantiere.
- Da așa e, nu pot decât să îți mulțumesc și să îți fiu îndatorat. De când ești aici mă grăbesc întotdeauna să vin acasă și o fac întotdeauna cu mult drag.
- Mă faci să înroșesc, nimeni nu mi-a mai vorbit ca tine și nici nu a mai fost nimeni așa de atent cu mine.
- Mă bucur că te simți bine cu mine și sincer mi-aș dori să nu mai pleci niciodată.
- Asta îmi doresc și eu, să rămân toată viața aici cu tine, să îmbătrânim împreună.
- Ești o drăguță și pentru asta fug acum să îți aduc un buchet de trandafiri.
- Bine Teo, până te întorci îmi fac o cafea.
Am fugit repede până în centru la Piața 700 și am ales un buchet mare de trandafiri roșii. Apoi am intrat la o cofetărie și am luat două savarine și două indiene. Nu am mai oprit nicăieri și m-am întors acasă. Pe drum m-am gândit cu plăcere că într-adevăr mă simt tare bine de când s-a mutat la mine. Toate astea s-au petrecut firesc, fără nici o curte de paradă sau alte mondenități. Între noi există o bună înțelegere și ceea ce e mai important e că există multă bunăvoință de a fi unul celuilalt cât mai plăcut, cât mai de folos.
- Draga mea am adus și câteva prăjituri care știu că îți plac. Zic eu odată ajuns sus în timp ce puneam florile într-o vază.
- Ca de fiecare dată ești tare drăguț și îți mulțumesc pentru ele.
- Spune-mi ce vrei să facem azi, ți-ar place să ieșim undeva?
- Și da și nu. Parcă totuși mi-ar place să stăm acasă. Ne mai ne odihnim și după aceea mai stăm de vorbă.
Ne-am întins pe pat, eu cel puțin știu că am dormit vreo două ore. Nu știu exact cât am dormit, dar mi-a căzut bine somnul, eram tare obosit.
- Să știi că mă simt ca un nou născut, odihnit și parcă cu alt chef de viață. Hai să ciugulim câte ceva că parcă îmi e foame.
- Ce vrei să pregătesc?
- Parcă ceva rece, ce zici? Tu vrei altceva?
- Nu, mănânc la fel ca tine.
Zis și făcut, am mâncat amândoi câteva felii de cașcaval cu șuncă și bineînțeles prăjiturile aduse de mine ceva mai devreme. Chiar mă simțeam bine.
- Să știi că fără să glumesc, dar m-am săturat ca la Paști.
- Mă bucur și eu la fel.
- Ce propui să facem în continuare?
- Ce vrei tu și apoi mâncăm.
- Iar mâncare? Hai să sărim peste ea că mi-a fost destul.
- Auzi Teo, de mult am vrut să te întreb, dar nu am îndrăznit.
- Tu? Cum să nu îndrăznești? Te-am rugat să te simți acasă, nu ca acasă. Așa că te rog întreabă.
- De mult tot am vrut să știu de la tine ce te apasă. Au circulat și circulă și acum tot felul de zvonuri - unele verosimile, altele nu - despre o întâmplare din viața ta care te-a impresionat mai mult și care ți-a schimbat felul de a trăi, toată atitudinea față de ce e în jurul tău. Vrei să îmi spui tu acum care și cum s-au desfășurat acele evenimente?
- Hm, sincer e un subiect cam delicat și nu îmi place să îmi amintesc de acele timpuri, dar e mult mai bine să nu mai amân, să îți povestesc eu totul și să nu mai asculți știu și eu ce zvonuri. Oricum mai devreme sau mai târziu tot va trebui să îți spun.
În toamna trecută au fost doisprezece ani de atunci. Eram tare îndrăgostit de o doamnă cu care eram împreună de trei ani și jumătate. Eu am cunoscut-o, imediat după ce ea a divorțat, era cu cinci ani mai tânără ca mine și avea un băiețel.
Sincer nici nu mai știu împrejurările in care ne-am cunoscut. Era pe jumătate nemțoaică și o chema Hedwig, Hedy cum îi spuneam eu și cei din familie. Nu era o frumusețe în sensul strict al cuvântului, dar m-am simțit imediat atras de ea, de ochii ei și pe nesimțite a intrat în viața mea. Cu fiecare zi ce trecea m-am simțit tot mai îndrăgostit. Mi se părea cea mai frumoasă din lume și de ce să te mint, la fel o văd și acum.
Încă din primele zile ne-am înțeles foarte bine, de parcă întreaga viață am fi petrecut-o împreună. Era pictoriță, lucra foarte mult și cu pasiune. A avut câteva expoziții prin oraș, expoziții care i-au atras un număr mare de comenzi. Mai mult vara mergea câte o lună doua prin Austria și Germania, unde făcea, la comandă, tot felul de fresce pe vile și cabane. Aveam o dubiță amenajată cu loc de dormit în spate, așa ca avea asigurat un minimum de confort pentru a nu-și deranja clienții cu cazarea. Din cauza șantierelor nu puteam să stau cu ea decât foarte puțin prin străinătate. Ce să îți spun, câștigam amândoi împreună mult mai mult decât aveam nevoie.
Din cauză că amândoi eram foarte ocupați copilul stătea mai mult la părinții ei. Nu le dădea o sumă fixă lunar, dar nu s-au plâns niciodată că ar fi neglijați. Ba din contră mereu auzeam cuvinte de laudă la adresa ei.
Nu știu pe ce motiv părinții ei nu mă agreau de loc, mă priveau mereu cu un aer de reproș, uneori parcă cu ură. Am încercat în câteva rânduri o conciliere cu ei fără nici un rezultat. Nu am făcut nici un caz pentru asta, în fond nu alături de ei aveam de gând să îmi duc viața în continuare. Ei cu ei și noi cu noi.
În toamna de care vorbesc aveam de gând să ne căsătorim, apoi să trec și băiețelul pe numele meu.
Mă gândeam că dacă va crește, îi va fi mai ușor la școală și în viață.
Am făcut certificatele medicale și ne-am planificat la Biroul stării civile al Consiliului Popular Municipal pentru căsătorie, înfierea copilului urma să o fac imediat după căsătorie.
Cu vreo două săptămâni înaintea datei planificate, am plecat pe trei zile pentru niște contracte de ciment. În aceste zile urma să stea la părinții ei, împreună cu băiețelul, dar că la întoarcere mă va aștepta acasă.
Mi-am rezolvat toate contractele foarte repede și am ajuns acasă cam pe la prânz. Nu am intrat bine și aud sunând telefonul. Nu știu, dar parcă nu aveam chef să vorbesc cu nimeni, lăsându-l să sune de multe ori. Totuși într-un târziu am ridicat receptorul. Am împietrit, era mama ei care cu o voce stridentă mi-a spus ca Hedi a murit, s-a sinucis. Am crezut că e vreo glumă proastă și am zburat până acolo. Am fost primit cu multă ostilitate. Nu am luat seama și am intrat înăuntru. Cele spuse la telefon erau adevărate. Multă vreme am rămas plângând lângă trupul ei. La un moment dat o aud pe mama ei spunând că eu port toată vina, că dacă nu m-ar fi cunoscut nu ar fi murit.
Am tăcut, ce era să zic. Parcă s-a rupt ceva în mine. Știam că viața mea se va schimba cu totul. În gândul meu am vrut să fac ceva și atunci la căpătâiul ei am hotărât că niciodată nu voi mai bea, nu voi mai fuma, nu voi mai juca nici un fel de joc de societate. Legământ care îl respect și acum. Voiam atunci și vreau și acum ca de acolo de unde este să fie mândră că o iubesc și o voi iubi numai pe ea cât voi mai trăi. Că zi de zi mă trezesc cu imaginea ei în fața ochilor, mă trezesc cu ea în gând.
Am întrebat dacă a lăsat vreo scrisoare, vreun bilet. Foarte tăios mi s-a răspuns ca nu.
După înmormântare nu am mai fost primit la ei în casă. Ce era să mai fac, m-am supus.
La vreo două sau trei săptămâni am fost citat de procuratură. Mi s-a spus că există o reclamație, cum că eu aș fi provocat sinuciderea lui Hedi. Mi-au pus multe întrebări despre relațiile dintre noi. Am răspuns cu amănunțime la toate. În final procurorul mi-a spus că toți cei care au fost interogați: vecinii, cunoscuți inclusiv sectoristul prin declarațiile lor au infirmat acuzațiile ce mi-au fost aduse. La întrebarea mea și procurorul a spus că nu există nici o scrisoare sau bilet de adio.
Am renunțat de a mai căuta motivul acestui gest. Dacă ea a vrut atunci să fie secretul ei, așa să fie și acum. Poate că atunci când Dumnezeu mă va chema la El și ne vom întâlni, tot ea îmi va spune.
Vezi tu cu toți acești ani care au trecut nu am putut să o uit. Nu trece zi să nu mă gândesc la ea. De multe ori noaptea o simt lângă mine și mă trezesc căutând-o.
- Da Teo și eu te-am auzit de foarte multe ori spunându-i numele, de foarte multe ori chemând-o.

Am tăcut vreme îndelungată, fiecare cu gândurile lui.
- Of! Și totuși te invidiez pentru fericire, pentru cei trei ani de fericire.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23945
Comentarii: 120070
Useri: 1426
 
 
  ADMINISTRARE