|
|
|
|
|
|
|
|
|
Femeia în roșu |
|
|
Text
postat de
Teo Teofil Traven |
|
|
Orașul Chicago al anilor '30 era sub teroare. Al Capone si John Dillinger, marii gangsteri ai vremii, îl împărțiseră în zone de influență.
La un moment dat Dillinger este închis, pentru jafuri și crime, la Fortăreața Crown Point. De aici evadează cu mașina comandantului închisorii, ispravă în urma căreia este declarat inamicul public numărul unu al Americii.
Pentru a nu fi recunoscut, John Dillinger recurge la o operație estetică și își găsește găzduire acasă la prietena lui Ana Sage, fostă Cumpănaș, originară din satul Lunga, comuna Comloșul Mare, județul Timiș, România.
Aceasta însă propune un târg agenților FBI, pentru a-l preda pe gangster, contra unei mari sume de bani și a promisiunii de a nu fi extrădată în România.
Dillinger cade răpus de focurile polițiștilor, in seara zilei de 22 iulie 1934, în fața cinematografului Biograph din Chicago, având lângă el pe Ana Sage, îmbrăcată într-o rochie portocalie, care, în lumina redusă a serii, părea roșie.
Dar autoritățile americane nu s-au ținut de cuvânt. Din cei 50 de mii de dolari, ea a primit doar 10 mii, după care a fost expulzată.
Înșelată de americani, Ana se întoarce la Timișoara, unde a locuit la diferite adrese până în dimineața zilei de 25 aprilie 1947, când este găsită moartă în apartamentul ei. Nu s-au găsit semne de sufocare, strangulare sau violență, dar s-a vorbit mult că Ana Sage fostă Cumpănaș ar fi murit de spaimă.
A fost înmormântată în cimitirul din Calea Buziașului cu o cruce simplă de lemn și în scurtă vreme dată uitării.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|