FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Daniela Luca
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Da, Bogdan, ai surprins dificilul destin al balerinei, care, la orice înălțare, riscă o prăbușire, fiindcă acea zvâcnire spre înalt, spre Înaltul spiritului din oameni, visându-le drumul fără întoarce, îi poate sparge glezna. Ultimul ei dans. Mulțumesc, deosebit, deosebit impresionată de finețea comentariului tău și de hermeneutica ta. Te mai aștept, acolo unde simți că poți cuvânta.
Daniela
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-05-15 22:52:53
         
 
  titlul m-a frapat si atras totodata pentru a citi si a decripta, in stilul si felul meu ceea ce se ascunde dincolo de text. Deci, " Balerina cu glezne de sticla". Hm! Sticla, imi sugereaza fragilitatea, dar si transparenta. Gleznele de sticla, pot reprezenta un mare handicap, pentru ca la fiecare "soc" se poate intampla o spargere, o dezintegrare, o ruptura a intregului.
Poate de aceea tu, balerina de sticla, nu poti merge pe varfuri, adica pe zonele cele mai sensibile ale piciorului, unde "sticla" este supusa intinderii si astfel se subtiaza, existand riscul deteriorarii. Iar in momentul cand atingi stanca din inimi, adica o culme, o piatra dura situata, sugestiv, in inimi, cazi. Pentru ca inima de piatra, ( care groso modo e tot un fel de stanca piatra asta) este incapabila sa poata primi un zburator, adica un indragostit, un om care tinde spre culmile alpestre, spre verticalizare. Tu, fiinta solara, ai nevoie doar de o zvacnire a piciorului, adica de un "dans" interior al tau, pentru a te inalta spre fruntea privitorului, adica de a ajunge in fata ochilor lui si nu de a-si apleca ei ochii pentru a te vedea. Si numai astfel poti, din dimensiunea aceea, sa asculti cum se nasc gandurile, originare din fruntea oamenilor, din tample. Si ca sa faci acest gest te ascunzi in ei si visezi...
Sesizez parca o usoara similitudine de fir ideatic cu "domnisoara" stanesciana din poezia " In dulcele stil clasic" care si ea, coboara dintr-un bolovan, dintr-o frunza, dintr-o pasare etc cu pasul ei de domnisoara, adica dansand, exact ca o balerina, si inducand diverse stari celui care -i urmareste jocul. Numai ca tu mai sugerezi si altceva cu acele "glezne de sticla" Sugerezi o fragilitate, o teama de prabusire, si, prudenta, dupa caderi "mereu dureroase, minunate mereu" cu coloana deschisa spre alb, spre puritate, visezi.
 
Postat de catre BOGDAN GROZA la data de 2006-05-15 08:55:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23957
Comentarii: 120078
Useri: 1426
 
 
  ADMINISTRARE