|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tihna unde se-ntâlnesc șinele |
|
|
Text
postat de
Cristi Iordache |
|
|
Ca un fluture de răpciune pe-o ultimă floare, ți-ai odihnit obrazul pe șină.
Pe cealaltă ai așternut bătăturile tălpilor sub care-au horit pământuri.
Ai ascultat gânduri mistuite de roți, ai simțit poteci vii spre locuri pustii.
Șinele nu suspină biciuite de vagoane, în ele urlă măduva
când bagaje și grimase petrec oameni.
Chinurile aleargă cu vremea; norocoase petalele care-ating țărâna!
Te-ai așezat de-a latul să oprești pribegia,
dar trenurile, toate, deja trecuseră peste tine.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Și pentru ca discuția asta să se încheie într-un mod obiectiv - dacă exemplul "ca virgulă" era spus ca banc, atunci analogia lui (cu situația în care virgula (din scris) impune pauză în vorbire) cade. N-am inventat, am încropit un cuvânt (semicacofonie), pe principiul altora (semizeu, semilună etc), care s-a potrivit contextului. Nu la "semicacofonii" trebuie să fac pauză de juama de ceas pentru a nu o mai simți, ci la cacofonii. |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-07 16:03:57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tea,
ești mai bună decât mama omida:))
Mi-ai tranșat textul în câteva cuvinte.
Prietenii știu de ce.
Mulțumesc.
|
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-07 08:14:58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adrian, Vero,
sunt utile astfel de discuții, însă nu cred că până la urmă poemul meu este mai slab sau mai bun cu sau fără o virgulă.
Adrian, aveai dreptate; dacă nu scoteam virgula, pierdeam acordul cu "trenurile".
Vero, este bună varianta ta și voi modifica. |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-07 07:52:09 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ai dreptate într-o privință, Veronica: răbdare. Care s-a transformat în timp peirdut de pomană. Noapte buna! |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-07 03:10:38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AAA,
Hai ca m-ai daramat. Chiar asa nestiutoare ma credeai? Exemplul "ca-virgula-care" era spus de banc, evident ca introducerea cuvantului "virgula" intre "ca" si "care" e cel care stopeaza cacofonia. Mai, ce rabdare ai sa explici! Te admir, explici chiar si ne-ignorantilor...
Mi-a placut si explicatia ta cu "semi". Uneori esti atat de serios ca i-e frica omului sa zica ceva in gluma. "Termen inventat de tine". Zau ca am ras, merci!
Ai dreptate acolo unde spui ca trebuie o pauza de vreo jumate ora cand e o semi-cacofonie, sunt de acord, la virgula ne oprim jumatate de ora!!! :)))
Un singur lucru ai omis. Uneori unii, in loc de virgula, pentru ca sa emita cacogonii, intercaleaza un "si", care, in ultima vreme, se cam intercaleaza si unde nu trebuie!!!
Cristi, te rog sa scuzi aceasta discutie pur academica si la la nivel inalt, oarecum (dar nu in intregime) "off-topic", pe pagina ta.
V. |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2009-10-07 02:56:37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
err: fără virgulă după "intrebarea e". |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-07 02:20:49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Și încă ceva: cei care folosesc "că virgulă casa", să spunem, nu fac practic pauză în vorbire, ci inserează trei silabe străine (vir-gu-lă) care înlătură cacofonia. Întrebarea e, de ce spun "virgulă" și nu "paranteză". Probabil din aceleași motive pe care tu le consideri ca diminuând disonanța.
Întrebare: virgula rezolvă ceva în cazul ăsta: ea, săraca, capta energii negative.
Răspuns: nop. |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-07 02:19:06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
typo: calatoria asta....
Calvar |
|
|
|
Postat
de catre
Tea Nicolescu la data de
2009-10-07 02:10:39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ca si cum ar fi posibila "tihna" ....chiar si unde "se-ntalnesc sinele", Cristi!
Chinul efortului de a "opri pribegia" costa...."trenurile toate trecusera deja peste tine".....!
Calatoria sta, care se cheama viata isi cere pretul, fara discutie....si mi-a placut cum il platesti tu aici.
Calvar* si vot |
|
|
|
Postat
de catre
Tea Nicolescu la data de
2009-10-07 02:09:32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. semi - element de compunere care înseamnă "pe jumătate. cacofonie > semicacofonie. E un cuvânt compus ad-hoc, de mine, care se justifică astfel:
2. nu "trenurile toate" numesc semicacofonie, ci toaTE TREcuseră". Poate acum înțelegi nevoia "semicacofoniei"
3. Pauza diminuează. Dar cu o condiție. Să fac o pauză de jumătate de ceas :). Nu uita, vorbim de scris.
4. Să te interesezi ce părere are "academia" de că virgulă... Nu este admis acest tertip.
5. Nicio virgulă din lume nu acoperă o disonanță.
6. Părerea mea.
7. Mulțumesc de răspuns! |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-07 02:09:12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A! Inca ceva: Eu m-am referit la virgulele pe care le-am propus eu, nu la cea stearsa. Aia trebuia stearsa, era incorecta, doar ca prin stergerea ei am observat problema cu acele cuvinte... |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2009-10-07 01:55:07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stai putzin sa vad daca ai sau nu dreptate.
Sa judecam incetisor si cu calm:
1. "Trenurile-toate" nu e cacofonie, tu o numesti "semi-cacofonie". Exista vreo definitie a "semi-cacofoniei? Iarta-ma, eu nu stiu.
2. Deci, daca virgula nu inlatura sau diminueaza o cacofonie, (ceea ce e real, ca doar de aia si zici "ca-virgula-care"), in cazul de fatza virgula creaza un timp de respiratie (o pauza) care diminueaza (cred eu, parere personala) sonoritatea putzin jenanta "trenuri-toate" pe care tu o definesti drept "semi-cacofonie".
Daca gresesc sunt gata sa invatz si sa recunosc ca felul meu oarecum lautaresc ("dupa ureche") de a da sfaturi uneori nu convine teoriilor in vigoare. :)))
Vero
|
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2009-10-07 01:53:11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Veronica, îmi poți spune și mie în numele cărui principiu o virgulă înlătură sau diminuează o semicacofonie? Pentru că pauza impusă n-o face... Merci! |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-07 01:13:28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cristi,
Combinatia sonora "trenuri toate trecusera" fara nicio virgula e putzin greu de pronuntzat. Inconvenientul s-ar putea evita inversand cuvintele "trecusera" cu "deja".
Versul va deveni:
"dar trenurile, toate, deja trecusera peste tine".
Acum virgula e corecta si are avantajul ca diminueaza efectul contactului "trenuri-toate".
|
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2009-10-07 00:53:56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Regret că nu ți-am oferit această plăcere, dar nu poți împăca toți cititorii. |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-07 00:09:43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu am cerut. Am spus doar că mi-ar fi plăcut!
Cât despre a fi sau nu prima, nu te teme! Las locul specialiștilor! |
|
|
|
Postat
de catre
Ana Sofian la data de
2009-10-07 00:03:52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anna,
nu ai fi prima care îmi cere să schimb cuvinte, sintagme etc. Eu îți mulțumesc pentru implicare, dar valabil și pentru Radu, "pribegia" face parte din structura mea și nu o dau pe nimic, ba din contră o invoc de câte ori am ocazia.
Ai intrat în miezul textului. Mă bucur și-ți mulțumesc pentru intervenție. |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-07 00:00:31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A, și când spuneam "ok", nu mă refeream la scuzele tale (cărora nu le văd rostul), ci la poziția ta. |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-06 23:55:50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De acord cu ce susții, însă așa cum ți-am spus mai am până acolo.
Am vrut să scot virgula de când m-ai avertizat.
Mulțumesc pentru înțelegere. |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-06 23:44:39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok, Cristi, dar să știi că a susține o metaforă, un simbol, un trop nu înseamnă să faci matematopoezie, ci înseamnă să reduci considerabil din infinitosensuri, să reduci sensurile accidentale, în fond, să impui personalitate în versuri. Și să mai știi că dacă scoți virgula din ultimul vers, nu-mi faci mie o favoare, ci altcuiva.
În rest, în mare și pe drept, ești de ceva vreme pe calea cea bună, după a mea părere. |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-06 23:39:57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suzi,
tu ai fost pe-aproape. Dacă reiei textul, sigur vei găsi mesajul. Dar nu te lega de orice cuvânt; unele sunt doar simboluri.
Mulțumesc pentru apreciere. |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-06 23:20:47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Te rog să nu-nțelegi greșit, Adrian!
Ori poate n-am știut să glumesc și-mi cer scuze.
Te admir pentru evoluția ta, îți apreciez textele și când spuneam că "unii rămân acolo", nu mă refeream la tine. încă o dată îmi cer scuze pentru locul lăsat și altor interpretări. |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-06 23:15:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mă încumet să cred că orice am face, tot vremelnici rămânem!
Întrezăresc în versurile poemului tău ideea sacrificiului; între obraz și talpă un trup, o minte, un suflet care poate asculta și simți, dar care, mai apoi se așază de-a latul pentru a opri trecerile, idee accentuată și de seva verbelor folosite (mistuie, urlă, aleargă).
Să fie oare prea târziu? (trenurile toate trecuseră peste tine)
Mi-ar fi plăcut să înlocuiești pribegia cu alt termen; îmi lasă gustul hoinărelii, iar măduva aceea care urlă și care se vrea esența, bănuiesc, să-și arate consistența.
|
|
|
|
Postat
de catre
Ana Sofian la data de
2009-10-06 23:11:32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"fara suparare, ia-o ca pe o ciudatenie de-a mea"
Radu,
nu m-am supărat niciodată pe tine. Nu continui să dau nume, dar critica ta și-a celorlalți colegi mi-a dat impulsul de-a rămâne aici. Cum îi spuneam și lui Adrian, habar n-aveți cât bine mi-ați făcut!
Acum sunt într-un punct prin care tu ai trecut și pe care îl consider "cu toată modestia"(parafrazându-te), evoluat literar;), dar de care maine voi râde cu siguranță.
Mă crezi că m-am amuzat la primele tale încercări în vers alb? Au urmat 2-3 texte excelente. Aveai ucenicia formei fixe, desăvărșită și lesne ai schimbat macazul.
Despre sintagme și semantică nu vom pica de acord, întrucât acolo este în joc temperamentul, trăirea...în rest fii aici, că e nevoie de tine. |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-06 23:07:21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...Cristian, uneori reușești să introbagi poezia între parantezele matematicii abstracte, deci n-ai de ce să-ți dorești s-o aduci sub ecuații. :).
...Din răspunsul tău, apreciez ironia. Atât. |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-06 22:59:17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adrian,
remarc evoluția ta, mai ales cea de critic. N-ai putea să iei o pauză, am obosit să mă țin după tine!
Ești bun Adrian, nu știu dacă voi putea ajunge să introduc poezia între parantezele unei ecuații, deși aș vrea.
Știi de ce?
Cred că doar după acel punct terminus, te poți întoarce să te chemi poet. Dar atenție; unii rămân acolo!
Mulțumesc mult pentru sugestii, critici, tot ce mi-ai lăsat în pagină, dar și pentru ce ți-am furat;) ha! |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-06 22:50:02 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vot cu steluta |
|
|
|
Postat
de catre
Suzana Deac la data de
2009-10-06 22:35:56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ultima floare, unde se intalnesc sinele, la rascruce de pamanturi mistuite de ganduri, unde urla maduva din bagaje si grimase ulterioare.
Vremea care alearga chinurile, petalele care ating tarana.Si cand sa opresti nebunia, ea a trecut deja peste tine... |
|
|
|
Postat
de catre
Suzana Deac la data de
2009-10-06 22:31:18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revin. |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-06 18:54:21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vero,
eu am în tine un cititor constant. Dar sunt împăcat că unde a fost cazul ai venit cu critica și sugestiile ce se impuneau. Nu-mi plac semnatarii gen "pupici":))
Îți mulțumesc pentru consecvență. |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-06 18:53:00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Este pe placul tău, Luisa și mă bucur.
De asemenea, îți mulțumesc pentru semnele aprecierii.
|
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-10-06 18:47:59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cristi,
"tihna, rapciune, horit, mistuite, suspina, tarana, pribegia" - poezia nu e rea, dar eu nu pot sa rezonez nici mort la lexicul asta bucolic, ca sa nu zic pasunist de-a dreptul... sau poemul asta l-ai scris - eventual - pentru dame, caz in care e ok.
fara suparare, ia-o ca pe o ciudatenie de-a mea (ca pe una dintre ele, daca vrei)
pacat de excelenta alegorie a fnalului, sufocata de vetustul "pribegie" |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2009-10-06 17:06:39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Textul ăsta degajă o stare de bronz, neutră.
"În ele (șine) urlă măduva" mi se pareo construcție superficială, deci slabă, fie și din cauza faptului că "măduva" aia nu e susținută; nicio sugestie a naturii sale, a originii, a efectului ș.a.m.d
"norocoase petalele care-ating țărână" - frumos.
Vot.
A.A.A
pi es: de scos virgula din ultimul vers. |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-10-06 16:58:47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cris,
Poemul acesta al tau este probabil, din toate cele scrise de tine, cel care ma "atins" foarte puternic.
Titlul, intai, e bine ales si spune mult. Iar poezia insasi are atata vibratie incat poarta cititorul cu fiecare cuvant, imagine, metafora.
"poteci vii spre locuri pustii"...
..
"Chinurile aleargă cu vremea"...
Ar trebui sa citez tot, asa de mult mi-a placut.
Felicitari, ti-a iesit bine de tot!
* si vot,
Vero
|
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2009-10-06 15:43:58 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Popas la umbra suspinelor.
Imi place libertatea si acuratetea versului tau, Criss!
"Chinurile alearga cu vremea" - frumos si dureros.
* si vot |
|
|
|
Postat
de catre
Luisa Pirvan la data de
2009-10-06 14:50:25 |
|
|