|
|
|
|
|
|
|
|
|
Răvaşe de laLiz (XV) |
|
|
Text
postat de
Adrian A. Agheorghesei |
|
|
(XV)
O cană de cafea, abia atinsă,
Lăsată-n grabă pe-un pervaz murdar,
Ţigara arsă, nefumată însă,
Un rest de bere ieftină-n pahar,
O canapea lungită şi învinsă,
Prosopul roz şi ud uitat ca dar,
Impresii-n rochii de-aer care vin să
Valseze umbrele din calendar,
Conturul unui zâmbet ce îngheaţă
În geamul dintre vremuiri, opac
O formă în cearşaf, de spasme hoaţă,
Şi toate cele care-n urmă-ţi tac
De un mileniu-mi par statui în viaţă,
Chiar de-ai plecat puţin, doar de un veac.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nostalgia prezentzei si a timpului plecat.
Un poem foarte frumos.
Un vot si 8 stelute. |
|
|
|
Postat
de catre
Suzana Deac la data de
2009-06-16 07:54:10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cristian, îţi mulţumesc! Mulţumesc şi vizitatorului anonim, purtător de lumină. Să nu creadă că n-am observat şi alte vizite ale sale. Şi bănuiesc cine eşti... |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-06-13 20:24:18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adrian,
s-au spus destule de bine.
vin şi eu cu votul şi ********8stele
Cristi |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2009-06-12 23:35:37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Kosta, sau Kostanule,
...Am să încep prin a-mi argumenta "prosopul" şi "canapeaua"/. Iniţial, am gândit textul ca un tot imagistic cotidian, cu slabe intercalări lirice, care să-mi ofere totuşi valenţele poeziei. Am dorit să mă îndepărtez de meditaţie, de caracterul oniric, de "-Iar te-ai cufundat în stele/ Şi în nori şi-n ceruri nalte?", am dorit o abordare mai denotativ, presărată, cum spuneam, slab, cu unele elemente "adânci", pentru a obţine nostalgia. Observaţi primele 6 versuri. Pe această idee sunt scrie. Având particularităţi fizice şi mai puţin spirituale. Cel puţin la prima vedere. Apoi, stihurile 7-10 sunt mai lirice. Poate nu mi-a ieşit. Poate mi-a ieşit parţial...
..."De un mileniu-mi par statui în viaţă,
Chiar de-ai plecat puţin, doar de un veac. " - eu văd mai simplu problema. Toate cele de până la distihul finalde îmi par, de un milniu, statui (având viaţă) şi ea nu a plecat decât pentru puţin timp, de un veac. Ea a pelcat de un veac, dar mie mi se pare că a plecat de un mileniu. Şi această măsură îmi este dată de obiectele şi fenomenele descrise. E un soi de hiperbolă justificată de relativitate. Nu cred că dacă aş fi scris "de un minut îmi par statui în viată, chiar de-ai plecat puţin, de-o oră" ar fi fost probleme. Aşa de ce ar fi?
...Bineînţeles că versul indicat de d-voastră ar putea fi rescris. Şi ultimele de altfel. De ce nu, întreg textul. Dar momentul? Dar trăirea?
Vă mulţumesc!
Cu simpatie.
|
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-06-11 21:59:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doua chestii:
- sunt de acord ca versul "Impresii-n rochii de-aer care vin să" poate fi rescris, adica, mai exact chiar trebuie. Refuz sa fac sugestii, desi am cateva. Sunt sigur ca vei gasi de unul singur calea.
- la fel de chinuit sau de insuficient lucrat mi se pare "De un mileniu-mi par statui în viaţă". Lasa ca nu e nici foarte logic. Dar in rest, poemul este frumos, desi eu sigur n-as fi adus vorba despre canapea si prosop. Trage tot poemul intr-o zona tulbure, as zice eu. As evidentia in mod deosebit "Conturul unui zâmbet ce îngheaţă
În geamul dintre vremuiri, opac" unde mi se pare mie ca e ceva meserie adevarata. Si prima strofa e foarte muzicala, imi aminteste parca de un cantec auzit. Ce sa zic? Mai scrie, pana la urma vei reusi sa-mi placi ca poet chiar si mie, care sunt un cusurgiu si un mofturos notoriu. K
|
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2009-06-11 21:25:35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"de-aer" - nu e chiar grea pronuntia, dar nu e naturala; e ca si cum ai bea bere cu paiul, sau ai pupa-o tandru pe mama soacra |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2009-06-11 18:40:55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cu privre la "de-aer", nu ştiu ce să zic. Mie nu-mi pare grea pronunţia |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-06-11 18:30:50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Când am spus "ultimul com.", mă refeream la cel în care mi-atrăgeai atenţia cu privire la typo-uri. |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-06-11 18:29:28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...Radu, ai perfectă dreptate în ultimul com. Mi-au mai spus-o câţiva, "amica" mea chiar m-a şi plesnit de câteva ori. Din acest moment, voi fi mult mai atent. |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-06-11 18:27:20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P.S. in ceea ce priveste "Impresii-n rochii de-aer care vin să" eu zic ca ar fi vorba de pronuntarea scremuta intr-o silaba a diftonglui (triftongului... ce monstruos) "de-aer"
dar poemul e mult prea inspirat ca sa intepenim la chestii din astea
zic |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2009-06-11 18:26:46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adrian, in principiu n-ai aproape nimic de invatat de la mine, mai degraba eu as avea de invatat cate ceva. Nu o spun din complezenta, stii ca nu le am cu politeturile. Dar cu o chestie esti la pamant, a venit vremea sa ti-o spun: incearca sa-ti recitesti comurile inainte de a apasa "send" sau, "cum e aici, "comenteaza", si corecteaza-ti erorile de tastare. Daca as fi amica ta si mi-ai trimite mailuri sau sms-uri, te-as fi parasit demult.
....... |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2009-06-11 18:23:10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
este un endecasilab iambice - este un endecasilab iambic |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-06-11 17:38:35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tea,
..."impresii-n rochii de-aer care vin sa"....." este corect dn punct de vedere al versificaţiei. Este un endecasilab iambice (11 silabe iambice). Probabil că te încurci la "vin să", sintagmă care îmi compune o rimă "învinsă - vin să", până acolo nu prea ai unde să te poticneşti. Dar nici acolo nu ar trebui să fie probleme. Ar trebui să ajute inerţia citirii de până atunci. Ar mai putea intra în discuţie acstica versului, vreo eurtimie ratată, dar nici asta nu cred că poate să fie. Încearcă să accentuezi mai tare "vin", în versul respetiv. Îţi mulţumesc! |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-06-11 17:36:58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Radu,
Voi modifica. Am gândit "urma-ţi" ca şi "urma ta", însă, da, sună mai firesc + cred că susţine mai bine versurile de până atunci forma "toate cele în urmă îţi tac". Mulţumesc!
Cristi,
...Canapea, desigur. Nici pe mine nu m-a prea mulţumit canapeaua "lungită". Şi nici acum n-o face. Voi înlocui cumva. Legt de "mileniu -veac" - tocmai asta este ideea - de a crea un efect. Dar nu unul neplăcut :), ci unul de relativitate. Toate cele înşirate par aşa de milenii, chiar dacă ea n-a plecat decât de un veac şi pentru puţină vreme. Prospul este ud în plan temporal real. Am pus "îmi par" (penultimul vers) tocmai pentru a întări această idee. Iniţial era "de un mileniu sunt statui în viaţă. Da, versurile respective pot fi mai puţin sau deloc reuşite, dar nuu ilogice. Pe mine mă mulţumesc. Este exact ce am vrut să fie. Merci!
Veronica,
...Dacă mă chinuiam puţin, scriam "cânepă" :). Mulţumesc! L. te salută!
|
|
|
|
Postat
de catre
Adrian A. Agheorghesei la data de
2009-06-11 17:28:33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AAA, incep cu o indoiala: nu crezi ca "impresii-n rochii de-aer care vin sa....." este oarecum fortat, aritmic?
S-ar putea sa pun eu accentul gresit, dar versul acesta poticneste intr-o muzicalitate fara cusur, altfel.
elganta si intensa, in acelas timp, transmiterea starilor , trairilor...
ca totdeauna, admiratie,
Calvar* + 8******** |
|
|
|
Postat
de catre
Tea Nicolescu la data de
2009-06-11 17:12:53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sigur ca o canapea, asa cred si eu :)))
Da, inspirat ravas!
Vot si 8*,
Plus salutari lui L.
Vero |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2009-06-11 16:25:45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
:) o canapea, nu....?
Frumos sfarsit (as vrea si eu sa mai fiu vizitat de o asa inspiratie pozitiva!) ******** 8
+ vot
parca "o canapea lungita" e cam prozaic
nu cred ca a plecat de un veac (atentie la "mileniu - veac" apropierea acestor doua cuvinte creaza un efect neplacut din punct de vedere logic care strica finalul!) cata vreme prosopul este inca ud...:) si oricum se intoarce...
Cristi |
|
|
|
Postat
de catre
Cristian Vasiliu la data de
2009-06-11 14:11:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
absolut fermecator
stelute 10, vot si stea galbena
P.S. as pune o caciulita la "a"-ul din "urma-ţi", atat; suna mai firesc
********** |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2009-06-11 12:17:14 |
|
|