FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Andrei Petre
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Multumesc pentru lecturare si cuvinte!!

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-06-29 17:59:44
         
 
  Fii inainte mergator, Andrei, cu asemenea fenomenologie a spiritului oriental si, azi de Sfintii Apostoli Petru si Pavel, La Multi Ani pt numele purtat de la primul chemat... (Iar daca "crezi" in conexiunea universala,totusi La Multi Ani pt onomastica).
Cu pretuire,
 
Postat de catre Constantin Enianu la data de 2006-06-29 16:52:22
         
 
  goia, multumesc pentru lectura fidela si pentru urari... te mai astept...

daniela, filosofia orientala este o pasiune de-a mea... ma bucur ca si tie iti place... te mai astept...

magda, iti multumesc pentru lectura si pentru comentariu... te mai astept...



cu drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-06-28 19:37:05
         
 
  În lucrarea sa "Introducere în poemul haiku" poetul Florin Vasiliu, enumera printre izvoarele spirituale ale haiku-ului: shintoismul, confucianismul, daoismul, buddhismul, doctrina zen, poezia chineză și poezia populară japoneză. În acest sens compendiul tău este foarte bine venit pentru toți cei ce îndrăgesc exprimarea poetică în stilul liricii nipone.
Felicitări pentru realizare.
Îți mulțumesc pentru lectură!
 
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2006-06-28 11:54:08
         
 
  Mulțumesc și eu pentru lectura acestui fragment din filososfia orientală, mulțumesc mai ales fiindcă de aproape 20 de ani mă pasionează și cred că rămân cu amprenta asta cât voi trăi.
E un fragment bine sintetizat, succint și punctând paralele, asemănări și diferențe între linii filososfice. Am citit astă noapte, cred că pentru a reîntregi ceva în mine. Admirația mea pentru profunzimea gândirii tale, tu atât de tânăr fiind.
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-06-28 11:22:29
         
 
  petre, am lecturat textul in noapte...am ramas cu parti placute din el, unfel de reamintire a vechilor lecturari...cred o viata daca as citi acest fel de literatura m-as reintoarce cu aceasi pofta de lecturare...placut goia

p.s bafta la examene
 
Postat de catre nula nada la data de 2006-06-28 05:45:04
         
 
  Multumesc pentru semnul lasat si pentru sugestii ... Am sa cuget asupra lor...

Am spus despre crestinism ceea ce am spus pentru ca se observa ca nu a avut loc in cadrul acestei religii nici o mare analiza a textelor clasice... Nu am vrut sa dau un aer tendentios...

Cat despre desacralizarea lumii occidentale, cred ca este evidenta si asumata de fiecare dintre actorii ei... :)

oricum, mai voi gandi la sugestii...


te mai astept, intotdeauna cu drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-06-27 23:44:44
         
 
  Material destul de bine documentat, desigur, autorul nu a urmarit sa tinda spre epuizarea problematicii, nici nu ar fi normal si nici posibil, este o initiere intelectuala in budhism, shintoism, hinduism, confucianism si taoism, care, dupa parerea mea are 2 lucruri la care s-ar putea umbla (si chiar ar fi de dorit)

1) titlul e
putin cam gonflat, eu nu as fi scris "compendiu", e cam mult, dar merge, tinde spre asta.
2)partea in care autorul emite judecati de valoare la adresa sanselor religiilor, acest lucru depasind cadrul unui "compendiu" si, mai ales, tendentiozitatea limbajului si "apoftegmele axiomatice" referitoare la crestinism.
Acel pasaj, dupa parerea mea, compromite efortul de a crea un compendiu, in asemenea gen de lucrari autorii nu emit sentinte pe cateva randuri, care se refera la problematici ontologice.
Inteleg si accept optiunile ideologice ale autorului, dar emiterea de verdicte pe acest gen de subiecte si cu o baza argumentationala atat de redusa este cel putin nerecomandabila, riscandu-se, pe de o parte, starnirea de polemici neproductive (nu acesta este rostul unei lucrari de tip "compendiu") pe de alta parte trage in ridicol si partea reusita a lucrarii.

Sintetizat, opinez pentru renuntarea la concluziile fortate, bazate pe subiectivisme si la maniera antagonica de a prezenta Rasaritul si Apusul.

pentru efortul depus, instelez o data, cu rezervele de mai sus si cu sugestia de a se renunta la parerile proprii ( evident, in acest material) cu privire la islam si crestinism, aceasta renuntare dand un aspect serios micii lucrari si nu unul militant, indreptat intr-o directie extrem de reliefata, fara argumentatie solida
 
Postat de catre © Dan Carlea la data de 2006-06-27 23:40:05
         
 
  multumesc de trecere... te mai astept... ma bucur ca ti-a placut incercarea mea... sunt indragostit de filosofia orientala si voi incerca intotdeauna sa o aduc in atentia celor din jurul meu...

te mai astept

cu prietenie

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-06-27 23:39:31
         
 
  Istoria de langa noi, chiar daca sunt pe partea cealanta a globului, este esential cunoasterea dinastiilor a istoriilor altor popoare in general, pentru ca numai prin cunoasterea putem sa definim un popor daca este credibil sau nu in cazul de fata ... felicitari dle Petre de bogata enciclopedie pe care ai expus-o.

"Hinduismul a fost pe parcursul istoriei religia cu cea mai mare putere de sinteză."

cu respect tavy

 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2006-06-27 23:36:42
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23957
Comentarii: 120086
Useri: 1426
 
 
  ADMINISTRARE