|
|
|
|
|
|
|
|
|
arbitraj. miza - curatarea site-ului |
|
|
Text
postat de
Petronela Marinescu |
|
|
cu referire la problemele de aici :
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971
Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.
Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.
Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.
Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?
Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.
Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
O intervenție binevenită, Corneliu.
Pentru care eu unul te SCUTEZ.
Liviu Bordas
De-o vreme, dragule, mă tot scrutezi
Sau, cavaler, numai mă tachinezi?
Pînă-acum ne-am necăjit cu DEX-ul.
Tragem la sorți care își schimbă sexul?
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2006-06-02 17:39:10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
da, Alex a spus corect si voi...asa este: repercusiuni( la mine in sens de consecinta)...de fapt suna hilar...scuzele de rigoare, goia |
|
|
|
Postat
de catre
nula nada la data de
2006-06-02 15:56:20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mă scutați că intervin...
Corneliu Traian Atanasiu
O intervenție binevenită, Corneliu.
Pentru care eu unul te SCUTEZ.
:)
|
|
|
|
Postat
de catre
Liviu S. Bordas la data de
2006-06-02 15:00:50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mă scutați că intervin în chestiunea delicată. Într-adevăr forma "veche" se pare era "repercusiuni" (efect, urmare, consecință) considerîndu-se că vine de la verbul "a se repercuta" (a avea urmări, consecințe, a-și manifesta indirect efectele). Acum văd că DEX (aci pe net) zice:
REPERCUSIÚNE, repercusiuni, s.f. Urmare, consecință. [Pr.: -si-u-] Din fr. répercussion.
Sursele sînt: DEX98, celelalte fără dată.
Înclin să cred că este o greșeală repetată pentru că ultima postare spune clar:
REPERCUSIÚN//E ~i f. Efect al unei acțiuni; consecință. [G.-D. repercusiunii; Sil. -si-u-] /
Trimis de siveco, 21/08/2004. Sursa: NODEX
Uitați-vă la etimologie: répercussion. În dicționarele mele mai vechi este evident repecusiune.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2006-06-02 14:47:17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gina, te contrazic și pe tine.
Forma corectă e cea pe care a indicat-o Alex.
REPERCUSIUNI.
Lui Alex îi sugeram altceva.
|
|
|
|
Postat
de catre
Liviu S. Bordas la data de
2006-06-02 13:33:05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
forma corecta, folosita in comm-ul meu "repercursiuni"- goia |
|
|
|
Postat
de catre
nula nada la data de
2006-06-02 00:05:43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d-le nicolae inca o chestie senzationala in comentariul dumneavoastra:
Ce gest face acest geniu pentru a arata ca vrea comunicarea?
d-le d-voastra suferiti de eminescianism se pare. da scrie unde ca tre sa fii 'geniu trist' ca sa scrii bine ? vi se pare cartarescu un geniu trist ? sau super intrebare de baraj, o fi Mircea Dinescu geniu trist si nu stie lumea ?
p.s: critica pe care ati facut-o in ultimul comentariu e mai degraba una LOGICA decat literara. e o foarte mare diferenta intre astea doua. |
|
|
|
Postat
de catre
Petronela Marinescu la data de
2006-06-01 23:52:05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d-le nicolae tudor, si care e problema dumneavoastra daca eu l-am dat afara pe RAO ? si am ingrosat, pentru ca eu nu l-am dat, a fost doar o polemica si dumnealui s-a dus, a plecat de bunavoie.
si ca sa va arat ca sunteti un ADEVARAT diletant intr-ale poeziei si literaturii si habar nu aveti pe ce lume traiti si faceti atata tam tam pe gusturile dumneavoastra de parca ar trebui toata lumea sa gandeasca in felul d-voastra am sa va arat niste poezii dintr-un volum semnat DAN SOCIU care a luat premiul Uniunii Scriitorilor pe anul 2005 inmanat de insusi Nicolae Manolescu cu mentiunea "Incepe sa ne placa poezia tinerilor."
Articoul il puteti gasi aici:
http://stiri.rol.ro/stiri/2006/05/omul_zilei_-_dan_sociu.htm
Iata pentru ce a dat ZEUL DUMNEAVOASTRA, d-l Manolescu premiul Uniunii Scriitorilor pe 2005:
Cantec excesiv I
Încă mi se mai întîmplă să cred
că în curînd mi se vor trezi superputerile:
zborul, inivizibilitatea, întoarcerea-n timp,
superelasticitatea, trecerea prin ziduri,
dragostea ta -
La 26 de ani,
la mijlocul speranței de viață din România,
la începutul lui decembrie,
la capătul scării abrupte din Green
am încercat să te sărut &
ai dat înapoi și era să cad -
Ultima dată m-ai atins la muzeu,
ți-ai lipit o secundă, cît să nu te vadă prietena ta,
urechea de brațul meu
și a fost atît de bine,
ca și cum m-ai fi atins prima oară -
Ca și cum m-ai fi atins în vară
cînd ratasem ceva
și te-ai așezat lîngă mine
și ai încercat să mă consolezi, fără să știi că te plac,
a fost bine, ca și cum m-ai fi atins atunci -
Cînd aveam nevoie,
la muzeu dar, de fapt, în vară, e greu de explicat,
și data viitoare, poat chiar mîine,
cînd îți vei lipi urechea de brațul meu
o să fie ca și cum ai face-o acum
cînd te caut pe străzi
pentru că am nevoie.
Îmi lipsește fix o mie de lei
ca să intru oriunde la cald,
și sînt prea timid să cerșesc
și nu sînt norocos să găsesc bani,
nu am telefon, nu am o cartelă să te sun,
nu sînt destul de norocos să dau de tine întîmplător,
pentru că tu ești acasă cu el.
te iubesc dar acum
nu vreau să te caut pe străzi.
Bucureștiul ăsta îmi înnegrește unghiile
pe care le tai în fiecare dimineață pentru tine
pentru că s-ar putea să te întîlnesc.
Mă bărbieresc pentru tine,
mă dau cu deodorant pentru tine,
mă împrumut de haine pentru tine -
Dorm oriunde ca să fiu în același oraș cu tine
pentru că nu am un loc al meu,
dar o să am un loc al meu pentru tine, o să omor
ratatul din mine pentru tine și o să fac bani -
O să învăț să fiu mai cool decît el,
o să învăț toate versurile, piesele și albumele
trupelor care-ți plac ție, sau o să te țin în brațe
cînd o să plîngi -
Troleibuzele care nu duc la tine
nu-mi folosesc la nimic.
Troleibuzele care duc la tine
nu-mi folosesc la nimic.
Într-o noapte o să mă lipesc de mașina neagră din
fața blocului tău, să-i pornesc alarma, să te trezești
enervată să te ridici din pat de lîngă el -
În ultimul timp nu te mai pot vedea decît pe holuri,
la o țigară, și tu fumezi trei una după alta,
și pofta ta morbidă mă bucură.
Cîndva vom face amîndoi cancer la plămîni și-mi
doresc să nimerim în același grup de suport, așa,
ca Bonham Carter & Norton,
Tori Amos & Kafka -
Ce-i trebuie unui bărbat -
o bară
sau patru metri țeavă de aluminiu,
douăzeci metri fier beton
diametru șase,
patru metri pătrați tercot,
două kilograme vopsea,
curele de piele,
un deal înalt -
ca să se pișe de foarte sus
peste orașul natal.
pai d-le nu te supara dar daca dumneata imi zici mie ca Manolescu ar rade cand ar vedea asa ceva inseamna ca in contextul literaturii moderne esti incult cu diploma.
nu vedeti ca va contraziceti singur ?
ehe d-le, ca tot ceea ce ne inconjoara a mai evoluat si literatura !
la faza asta chiar v-ati facut de ras sincer.
sustineti punctul de vedere al unui om pe care
1. nu il cunoasteti.
2 si nici nu stiti ce premii a dat.
3 si pentru ce.
dupa cum vedeti d-le nicolae tudor, manolescu nu rade la asemenea texte, d-l manolescu are destul de multa minte ca sa le mai si premieze.
:)
doamne ce oameni! |
|
|
|
Postat
de catre
Petronela Marinescu la data de
2006-06-01 23:23:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alex, mă văd nevoit să te contrazic...
Repercursiuni s-a scris și se va scrie de-a pururi repercursiuni, iar repercusiuni s-a scris și se va scrie repercusiuni :)
Rămîne de stabilit doar care este forma corectă.
Mai departe, aproape că ai dreptate. Stîlpul infamiei este un loc dezonorant. La fel de dezonorant însă și pentru cel legat acolo după ce un editor îi pune la îndoială capacitatea de a aprecia un text retrăgînd steluțele pe care respectivul le-a acordat potrivit propriilor convingeri și nivelului de acces pe care îl are pe site.
Nu fac referire aici la textul lui Claudiu și la acest caz particular, ci la o chestiune de ordin general.
Cred, ca mulți alții, că Nicolae Tudor a greșit. Oare această convingere a mea, făcută publică, îl pune la stîlpul infamiei? Mă îndoiesc.
|
|
|
|
Postat
de catre
Liviu S. Bordas la data de
2006-06-01 23:17:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Atanasiu,
Vedeti in acest poem (lung cat o carte intreaga) ceea ce trebuia sa spuna autorul, nicidecum ce spune de fapt.
Daca un om poate sa-si breveteze tampeniile, nu asa sta situatia si cu celelalte lumi-universuri care ne inconjoara. O fereastra nu cred ca este atat de tampita sa-si breveteze opacitatea. Daca ar fi facut-o, autorul ar fi trebuit sa sugereze acest lucru. Textul spune clar: ferestrele si-au patentat transparenta, deci au obtinut autorizatie pentru claritate, nicidecum pentru opacizare.
Apoi: stau pe o banca si fumez. Care sunt elementele geniului trist de nu-l vede lumea? O banca este probabil intr-un parc. Daca un om fumeaza pe ea, poate fi unul care a iesit la aer sau care taie frunza la caini, daca fumeaza cand toata lumea merge grabita la munca. Ce gest face acest geniu pentru a arata ca vrea comunicarea? Pur si simplu se crede cineva si jigneste grosolan lumile cu care ar putea veni in contact si poate l-ar salva.
Pentru mine e limpede ca textul nu are valoare. Si nu doar prin exemplul dat, pot gasi zeci de exemple discutabile. Acest fel de scriere nu merita atentia mea, daca va place, n-aveti decat!
D-le Tosa eu v-am retinut cand l-ati dat afara pe distinsul poet RAO, am vazut cu cat zel contraziceati.
Pentru mine Nexus este o nulitate, ce-am avut de spus, i-am spus atunci (cat a putut sa treaca de cenzura).
Cred ca stelutele se dau abuziv, cum posteaza cineva se-ngramadesc cateva persoane si acorda stelute. Doamnei Lupu i s-au acordat 2 stelute pentru efortul depus, nicidecum pentru valoarea textului; domnului Dan i s-au acordat 3 stele pentru un text cu cacofonie.
Nu este problema mea, Domnul Ion Corbu a dat puterea unor persoane fara discernamant. Daca textele instelate ar fi publicate intr-o revista literara ca texte apreciate de membrii marcanti ai acestei comunitati literare, cu siguranta am face europeea de ras. Cred ca Manolescu ar rade in hohote ( tot veni vorba de el).
|
|
|
|
Postat
de catre
nicolae tudor la data de
2006-06-01 23:08:44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alex eu cred ca nimeni nu l-a pus pe stalp pe domnul nicolae, i s-au reprosat DOAR niste greseli. o fi editor, o fi un tip de treaba, nu zic nu, dar totusi sa ne pastram obiectivitatea cand vine vorba de afirmatii si mai ales critica literara.
una la mana ca a gresit cu verbul ala si doi, a retras stelele alea pe un considerent nul, motivand ca dana si cornel s-au 'dat de gol' zicand ca ei le-au acordat, dar nu facusera asta.
si al treilea considerent pt. care le-a retras e ca oricum 'asta nu-i o capodobera literara'.
si-n alta ordine de idei, public intr-o gramada de locuri, nu-i vorba de stele, ca nu e vreo conventie internationala pentru ele :-)
e vorba de simplul fapt ca literatura asa cum o fi ea, clasica sau moderna are nevoie de obiectivitate si nu subiectivitate, nu ti se pare corect? |
|
|
|
Postat
de catre
Petronela Marinescu la data de
2006-06-01 23:01:59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atentie gina "repercursiuni" se scrie "repercusiuni"
Despre text sunt de acord, este un text bun. Insa acesta nu indreptateste pe nimeni sa puna la stalpul infamiei pe cineva, caruia, subiectiv, nu-i place acest text. |
|
|
|
Postat
de catre
Alex Popescu la data de
2006-06-01 22:42:51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nu scriem pentru stele, lucru cert, daca se primesc, lucru cert...insa sa se iveasca cineva, asa din senin si sa puna la indoiala cugetul colegilor intru' este, da patetic...scrierile lui tosa claudiu, sunt ferme, verticale si plac...sunt limpezi si "constrinctoare" in demersul indoielnic- real al vietii...imi permit si imi arog dreptul de a intervenii cu decenta unui autor pe acest site...nu, nu este demn sa se retraga stelutzele...indoielile sunt pozitive in clisee individuale, in sens de "conducere" sunt jalnice...unul din autorii site-ului si ma semnez oficial...nicolae tudor, un gest subiectiv adus intr-un ochi public, are repercursiuni justificate...goia si atat |
|
|
|
Postat
de catre
nula nada la data de
2006-06-01 22:37:34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d-le Nicolae Tudor, deveniti patetic. De ce sa amendati textele pt ceea ce a facut autorul? Nu prea cred ca este corect. Eu am spus ca am repus stelutele pt ca nu mi s-a parut corect sa le ia cineva fara sa spuna de ce le-a luat. |
|
|
|
Postat
de catre
xx xx la data de
2006-06-01 21:52:03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pardon, am uitat sa inchid tagul |
|
|
|
Postat
de catre
Petronela Marinescu la data de
2006-06-01 19:25:12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d-le nicolae tudor bateti campii URAT DE TOT:
PATÉNTĂ, patente, s.f. 1. Drept exclusiv pe care îl are un inventator de a pune în fabricație și în vânzare produsul invenției sale; act, diplomă prin care se acordă acest drept; brevet de invenție. ♦ Fig. (Ir.) Sistem, procedeu (propriu cuiva). ♦ Certificat, dovadă.
A PATENT//Á1 ~éz tranz. 1) (invenții, descoperiri etc.) A recunoaște în mod oficial (prin acordare de patentă); a breveta. 2) (sârme de oțel) A supune unui tratament termic (în vederea obținerii unei rezistențe mai mari). /
Trimis de siveco, 21/08/2004. Sursa: NODEX
PATENTÁ, patentez, vb. I. Tranz. 1. A acorda (cuiva) o patentă (1); a breveta o invenție. 2. (Înv.) A supune pe cineva la plata unei patente
sunteti editor si stati atat de prost la verbe?
era simpla idee ca lucrurile alea saracele isi patenteaza functiile, nu cred ca era greu de inteles ce am vrut sa spun.
trecand peste asta, sa va spun ceva.
din moment ce pe site-ul asta exista un drept public si 'constitutional'/neconditionat al anumitor persoane care pot aprecia texte cu stele e CLAR ca politica de apreciere a valorii se bazeaza pe sondaje ( MAI MULTE PARERI pozitive sau negative ) si nici de cum pe o SINGURA PARERE ( d-voastra ).
pot sa vina 3 persoane sa dea fiecare cate o stea, si pe urma sa vina una care sa retraga o stea, dar nu poata veni o persoana care sa le RETRAGA pe toate din cauza ca-i editor, si are el o minte care face cat a celor 3 dinainte.
pen ca d-le nicolae tudor asta se numeste comportament dictatorial, oricat de mare scula in bascula ar fi un editor pe aici nu poate gandi pentru 2 sau 3 la un loc cand e vorba de valoarea unui text. poate pentru un comentator, sau poate sa-si manifeste nemultumirea fata de popularitatea textului dar nu sa apara el sa zica stiti baieti ati gresit stiu eu mai bine ca textul asta e o prostie literara ia hai sa retrag tot ce i s-a dat.e un abuz. plus ca nici cornel nici dana n-au zis ca au dat stea pana sa retrageti stelele alea.
probabil doar daca v-ar chema Mircea Cartarescu sau Mircea Dinescu sau alt poet consacrat eram de acord cu gestul d-voastra.
daca ati fi avut tot atata timp sa va documentati pentru un simplu verb, cat ati avut timp sa va scrieti 2 pagini in biografie cu tot cu pareri proprii la adresa persoanei dumneavoastra ( ce modestie ! ), nu mai polemizam pe faza cu 'patenta'.
si sa va mai spun ceva, eu va stiu pe d-voastra de cand scrise Radu Tudor Ciornei acea poezie pentru manolescu pe site-ul 'ala' unde ati aparut repede dumneavoastra sa-i salvati imaginea lui nicolae manolescu, zicand ceva de genu: cum te poti lua omule de manolescu tu stii cine-i el ?
ceea ce-ati facut acolo a fost de prost gust si stiti de ce ? Radu Tudor Ciornei nu-l critica pe Manolescu criticul literar cu volume si aprecieri super bune, critica atitudinea lui vis-a-vis de poezia pe internet despre care manolescu spunea ca-i un gunoi ordinar, unde iata culmea chiar d-voastra sunteti unul din editorii acestor genuri de site-uri. acum v-as intreba ce va considerati in contextul afirmatiei lui manolescu la acea vreme, gunoi sau editor ? ATENTIE, am zis in CONTEXTUL afirmatiei lui manolescu, pt mine sunteti editor.
problema unora din tara asta d-le nicolae e ca nu sunt in stare sa-si judece idolii, un barbat cu coloana vertebrala, si de ce nu un om, stie cand sa critice si cand sa aprecieze pe cineva cu TOT Palmaresul lui chiar daca-l cheama si nichita stanescu sau mihai eminescu sau manolescu. de aia e tara asta asa cum e, din cauza genului asta de mentalitati care se bazeaza pe palmares si traditie.
si atitudinea pe care ati avut-o atunci v-a facut portretul moral in proportie de 70%.
pe urma ziceti in comentariu d-voastra de mai jos:
Sa fiti de acord cu ce? ca trec prin fata dv, ca sunt ingandurati sau grabiti? Dar cine sunteti dv.? Nu inteleg
e o gluma, despre ce dracu e vorba in aceste 47 de cuvinte?
d-le nicolae tudor de minimalism ati auzit ? cum cine sunt ? sunt tosa claudiu care se considera in textul ala atat de iritat de realitate intrucat totul pare ca se desfasoara paralel cu el, si vrea si sa fie bagat in seama ('saracul de mine').
apreciez calitatile tehnice cu care ati fost inzestrat pe site, dar cele critice nu, din punctul meu de vedere dumneavoastra ati exclude din lumea literara un Mihai Vakulovski care a scos cel mai bun roman minimalist din ultimii ani, si anume Pizdet, Dan Sociu care e poate cel mai iubit si cel mai bun bun poet tanar din la fel, ultimii ani, s.a.m.d
altceva nu mai am ce sa va mai zic, sper ca v-am lamurit cu definitia aia si cu minimalismul despre care eu constat cu o oarecare stupoare ca nu prea aveti habar sau ca nu-l agreeati, dar asta-i alta mancare de peste. |
|
|
|
Postat
de catre
Petronela Marinescu la data de
2006-06-01 16:52:00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicolae, mă scuzi că te contrazic. DEX-ul spune așa (copiez):
PATENTÁ, patentez, vb. I. Tranz. 1. A acorda (cuiva) o patentă (1); a breveta o invenție.
Nimeni nu spune că limbajul tehnic este prohibit, nu poate fi folosit poetic. Ferestrele și-au patentat (au autorizație, brevet) o "transparență chioară, opacă", se vede prin el doar ceea ce e oficial, oficios permis. E o invenție, evident, păguboasă.
În fragmentul citat, cu autoironie (nu doar cu persiflare și autosuficiență) autorul observă furnicarul care mișună total abulic, fără să mai poată nu comunica, ci măcar băgînd în seamă ființele cu care, nu-i așa, ar putea lua seama la ce, de ce, cu ce urmări se petrece. Oricare dintre noi ar mai trebui interogat, mai ales cînd s-a hotărît să se dea un pic de-o parte și s-a lăsat voluntar la vatră ca un oarecare personaj sorescian:
"Mi s-a omorât timpul,
Onorată instanță.
Când mă întorceam eu voluntar
Din război,
Am băgat de seamă
Că timpului meu îi fuseseră amputate
Inima, gura și fruntea."
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2006-06-01 16:20:31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a patenta= care nu se poate tagadui,de netagaduit,evident,autentic (DEX) singura definitie apropiata textului, care nu e tehnica.
ferestrele si-au patentat
transparenta si nu mai pot
privi.
Cuvantul "patentat" folosit aiurea, dupa parerea mea, nu poate sa construiasca un text de valoare
Citesc mai departe:
stau pe o banca si fumez
din dreapta si din stanga trece o gramada
de lume
unii grabiti altii ingandurati
trec necontenit si dimineata si seara
si mi se pare o tampenie faptul ca nimeni
nu se opreste sa intrebe daca sunt
de acord macar cu asta.
Sa fiti de acord cu ce? ca trec prin fata dv, ca sunt ingandurati sau grabiti? Dar cine sunteti dv.? Nu inteleg
e o gluma, despre ce dracu e vorba in aceste 47 de cuvinte?
Domnule, acest text nu merita nici macar o steluta de incurajare
Parerea mea!
|
|
|
|
Postat
de catre
nicolae tudor la data de
2006-06-01 15:54:45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicolae, mulțumesc pentru încredere, sînt convins că nu numai textul ăsta, ci și celelalate ale lui Claudiu sînt ale unui autor care știe să se joace cu seriozitate, cu gravitate, cu greutate, vreau să zic.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2006-06-01 14:39:50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dana, corneliu eu va multumesc pentru interventii. si dana, poate o sa trec si eu prin constanta sa beau o bere cu george, poate ne-om vedea toti 3 la un cenaclu.
cornel inca odata merci.
si d-le nicolae tudor, eu chiar sa vreau si tot nu as putea sa-i restitui favoarea lui cornel sau danei nu as putea pentru ca am nivel doar 10, si cu aceasta ocazie cer celor care se ocupa cu nivelurile pe acest site daca vreodata vor considera ca merit mai mult de 10, mai sus de 20 sa nu ma ridice ( ca probabil comentarii si texte care intra automat m-ar ajuta da, dar nu mai mult ), nu am nevoie de responsabilitatea cu stelute.
ce rost are ?
si va mai cer inca odata sa faceti comentariul ala pentru care d-voastra nu considerati bun textul asta, mor de curiozitate in privinta argumentelor. |
|
|
|
Postat
de catre
Petronela Marinescu la data de
2006-06-01 13:47:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nicolae tudor, spune-mi si mie te rog frumos de care introducere ti-e scarba, si second, chiar te rog sa faci comentariul ala pe care vrei sa-l faci, nu o sa raman cu impresia ca ai ceva cu mine trust me.
2. mi se pare super normal ca cel care ia o stea sau mai multe sa motiveze. si-am mai spus-o si o mai spun, persoanele care au ceva cu textele care poate au un cuvant vulgar clar sunt subiective. cum te poate face un cuvant sa nu fii in stare sa apreciezi un text sau sa-l bagi la in oala cu sarmale ? asta e desigur o paranteza.
3. din partea in care ai explicat ce inseamna o stea, doua si trei incheiat cu "aici nu era cazul", desi s-ar putea sa gresesc, eu am inteles ca "aici nu era cazul unei capodopere literare". nu zic eu ca ar fi una, dar tu esti cel care zice ca nu-i, asa ca te rog sa faci un comentariu elaborat si sustinut pe aceasta tema - IN CAZ ca asta ai vrut sa spui, daca nu scuze pt. interpretare dar asta se intelege.
in al doilea rand as dori sa semnalez o chestie foarte aiurea pe acest site. adica eu postez un text, primesc o stea doua trei sa zicem, poate trece o luna, intra X la mine-n pagina de autor si nu-i place lui textul si incepe sa le scoata ? domnilor, asta nu este un BUG html sau php, asta e un BUG moral al site-ului.
va fac eu o propunere mai misto, cand cineva vrea sa dea stea, sa fie obligat sa motiveze DAR sa nu ii apara numele, sa scrie "ANONIM", in felul acesta stelele vor fi luate cu MULT mai in serios de unii membri. |
|
|
|
Postat
de catre
Petronela Marinescu la data de
2006-06-01 13:40:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
la ora 8:31 ati citit pana la p6, la 8:44 ati revenit,la 9:22 erau acordate. Cred ca am gresit, poate m-am grabit, dar, citind comentariile, am fost iritat ca se face bravada cu recompensele, mi s-a parut ca sunt pe poezie ro. Europeea este o alternativa.
Vad ca stelutele au reaparut. Am incredere in Dl. Atanasiu, nu vreau sa intru gratuit in polemica.
Inca o data scuze. Cand voi retrage urmatoarele stelute voi da explicatii.
As face si aici un comentariu, dar mi-e scarba de introducerea facuta.
|
|
|
|
Postat
de catre
nicolae tudor la data de
2006-06-01 13:20:10 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicolae, n-am spus niciodată că am dat cuiva vreo stea, cum n-am făcut-o nici aici. Pentru că le-ai luat, trebuie să spun că eu le-am dat, lucru pe care am încercat să-l argumenteze și o voi mai face citind tot textul. Dacă ăsta e argumentul tău, le-ai luat degeaba pentru că n-aveai ce amenda din moment ce nu spusesem că eu le-am dat. Chestia cu capodopera s-o lăsăm pentru altă dată. E totuși un text de o calitate deosebită.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2006-06-01 12:44:41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ceea ce nu se stie sau nu s-a imteles este ca acordarea voturilor si a stelutelor se face secret, fiindca acestea le inscrie automat in lista cu lucrarile valoroase. Spunand cine esti faci un santaj, in sensul ca -l obligi pe cel care a primit sa te recompenseze la fel. Nu discut calitatea textului, ci am amendat si voi amenda de-acum incolo toate textele care dezvaluie identitatea celor care acorda.
Apoi , as vrea sa intelegeti ca o steluta inseamna incurajarea autorului, doua telute - obtinerea unei performante, iar trei stelte semnal;eaza o capodopera literara. Aici oricum nu era cazul. Din respect pentru colegii cu nivel 200 am lasat 1 stea. Deci anulez totul si va rog sa acordati stelute in secret.
Vin si cu cu comentarii , dar nu Tosa , fiindca s-ar putea crede ca am ceva personal cu el
|
|
|
|
Postat
de catre
nicolae tudor la data de
2006-06-01 12:19:36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Claudiu, se pare ca cineva ti-a umblat la stelute..in sensul ca ti le-a cam luat. M-am simtit indreptatita sa ti le restitui. Daca doreste sa ti le ia...ar fi bine sa puna si un comentariu justificat pe aici.
Cei dinaintea mea se pare ca au apreciat poemul..deci le meriti. |
|
|
|
Postat
de catre
xx xx la data de
2006-06-01 10:19:35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Claudiu,
iote o sa citesc. Desi il am in csa...funny, nu l-am citit.
george...pai la colocviile tomitane era cu ochelarii de soare pe nas desi afara era innorat...ce pot sa zic acelasi el. bine face, sanatos.
Si-a publicat =o camera cu doua camere'.
Toate cele bune! |
|
|
|
Postat
de catre
xx xx la data de
2006-05-31 22:59:29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dana mushat, ce mai face georgeeeeee, vasilievici ? ca parca a intrat in pamant |
|
|
|
Postat
de catre
Petronela Marinescu la data de
2006-05-31 22:45:25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eu va multumesc, pentru prezenta voastra, pentru cele spuse si pentru voturi/stele etc.
atila, de ce fara comentarii ?
cornel, am convingerea ca problemele mari pornesc de la suruburi/piulite si-asa mai departe. cu alte cuvinte am convingerea ca cele mai normale lucruri din viata noastra nu sunt astfel sau, de cele mai multe ori primesc o interpretare eronata in conformitate ( desi suna nasol sa zic in conformitate, prea eseistic ) cu simtul comun sau mama natura. iar de multe ori ironia este tot ce ne ramane sau tot ceea ce deja avem. asa cum ziceam, sa-l lasam pe dumnezeu sa se mai oftice uneori, unde 'dumnezeu' e doar o necunoscuta X care poate avea multiple valori.
danutza, vizita ta ma bucura pen ca stiu ca ai mai fost prezenta la o parte din aceste texte, cand le-am postat in alta parte. acum sunt reunite si ciclul inca nu este gata ce-i drept,sau o fi ? ma mai gandesc:)
nici eu nu agreez ploaia de organe genitale if you ask me, dar sunt momente in care poate fi un potop si sa placa.
vezi romanul minimalist Pizdet scris de Vakulovski, daca nu l-ai citit citeste-l, daca nu-ti place la fel, citeste-l, merita chiar si asa.
gina, cateodata nici nu mai conteaza daca iubim sau suntem indragostiti, conteaza felul in care traim, ce lasam sa ne limiteze, si ce nu, ce ne intra in sange si ce ne iese din minte. cred ca ar trebui sa ne concentram mai mult uneori asupra lucrurilor care par atat de obisnuite incat ne intra in reflex si sunt acomplished mecanic doar.
micutul anunt de la inceputul textului e din cauza a doua injuraturi sau una parca, si ma intreb oare, de ce apar UNII sa comenteze doar cand apar injuraturi si nu cand e clar ca lacrima in subsolul textelor ? eu cred ca-i evident de ce si in acelasi timp cred ca-i clar cat de obiective sunt aceste persoane.
thanks |
|
|
|
Postat
de catre
Petronela Marinescu la data de
2006-05-31 22:44:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
claudiu ai inceput bine si ai incheiat la fel...am vazut toate acele filme amintite de tine, stiu care poveste mi-a placut cel mai mult, nu stiu care oras imi place cel mai mult si da, intre indragostire si iubire este o mare diferenta, eu prefer sa fiu indragostita...cand dinspre oameni se vad doar umerii, ne imbratisam stalpii de pe strada, sau cel putin unul si-i tot vorbim...ai avut puterea sa ma faci sa chiar vad ideile rupte din idei si luand contur...nu stiu ce oras imi place...asta ma enerveaza...iar adevarul este, da...oricine poate sa cada intr-o groapa...placut,placut, goia |
|
|
|
Postat
de catre
nula nada la data de
2006-05-31 13:00:18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nici nu mai pot sa dau stelute ca s-au dat toate:)
ce limbaj vulgar si licentios, Claudiu? ca eu nu il vad...:)
buenos...sincera sa fiu prima data cand am vazut cat e textul am zis : da-o ma dracu de treaba, doar nu o sa citesc tot...dar pana la urma l-am citit. concluzia: nu imi pare rau. e un text foarte bun, e bine ca l-au evidentiat colegii.
E scris intr-o dezinhibare poate nu totala, pt tine, dar in orice caz, e scris in aceasta dezinhibare care imi place mie.
Poate ca, da, ok...nu accept in poezie preaaaa multe cuvinte din argou..stii tu alea cu 'p' si cu 'p'..ca nu am voie sa spun pe aici. Dar, in general, nu imi plac textele care abuza de aceste cuvinte si care le pun acolo tocmai pt a fi cititi, si nude dragul textului. Or, chestia asta nu e valabila aici.
Felicitari! un vot ca atat mai apuc sa dau. |
|
|
|
Postat
de catre
xx xx la data de
2006-05-31 09:22:47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nuanță. Ceea ce mă atrage la textele tale este dezinvoltura cu care lucrezi cu motive serioase, cunoscute (deși alții nu prea le bagă în seamă sau le eludează interesat), persiflîndu-le candid, fără ranchiună. Desolemnizezi doar: e supărător dar și ciudat, hazliu că mesajele alea grave sînt îmbuteliate acum industrial - ca berea.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2006-05-31 08:44:01 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu mai agreezi lucrurile brevetate, sfidezi tot ce e patentat ca fiind prea de netăgăduit. De-o evidență care își pierde, din prea multă legitimitate, autenticitatea prospețimii. Chiar și scrisul a sucombat în aflarea-n treabă pe un șantier pompieristic. Artificiozitatea ne desfigurează pe toți și ne aduce la același numitor de ființe înstrăinate de existența noastră, de candoarea întrebărilor fundamental-copilărești.
Am citit numai pînă la p6, promit să mai revin. Am reținut mesajul tonic (ironic ca o ciocolată amăruie):
tocmai de aia mai cobor cateodata la asta
de sub mine si ciocan si-i zic
bai Este
ia vino frate
si mai ia si tu de colturile buzelor mele
si mai sari coarda grasule.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2006-05-31 08:31:46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fara comentarii...Arila |
|
|
|
Postat
de catre
Atila Racz la data de
2006-05-31 03:01:05 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23956 |
|
|
Comentarii:
120078 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|