|
|
|
|
|
|
|
|
|
quo vadis |
|
|
Text
postat de
. solitaire |
|
|
...
la fel cum vine momentul de a te așeza
pe o margine de bordură
pentru a te legăna în față și în spate
căutînd vidul cu toți porii
cînd simți că nu mai poți
la fel vine și momentul cînd
poți sta nestingherit
indiferent
inert
expus
ca o hartă agățată-n cui
nu există nord nici dreapta sau stînga
ei nu au decît să caute cu degetul
de unde izvorăsc atîtea ape și unde se duc
ca într-o lecție de geografie
năduful de regulă se varsă în lacrimi
ghemuit copaie
cînd ajungi să simți că ești pe o terra fluidă
cu dumnezeul de azi care nu mai e
dumnezeul alături de care ai crescut
cu oameni care atunci cînd se ating devin
baloane spumă și mare
concret si indestructibil
rămîne instinctul primar
la început vei dormi
vei dormi mult
lăsîndu-ți părul să se prindă rădăcină
printre pietre
apoi te vei hrăni mușcînd cu poftă
fără acele bune maniere
o halcă bună de carne
cu sîngele încă aburind
și în toate acele mușcături
cu ură cu patimă cu spaimă cu duioșie cu furie cu vanitate
mînjindu-ți obrajii gîtul urechile
ajungînd pe piept resturi de carne salivă zeamă
năclăindu-te tot
te vei atinge cu dosul mîinilor goale
murdare și ele
pentru a șterge surplusul
a îndepărta ierburile și urmele de pămînt de pe picioare
tot acel lichid care se strecoară senzual prin pori
în tot acel urlet de plăcere
lingînd delicios oasele rămase
vei descoperi erotismul tuturor lucrurilor
abia atunci te vei putea ridica în picioare
dorind să explorezi
să atingi să dorești
și alte lucruri care nu îți aparțin
complet nud
puternic
primordial
... |
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Liviu Mățăoanu, n-are sens să te pui la mintea lui. Numai puțin și-o să-și ridice și fustele. Stai sâ vezi panaramă. |
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-10 22:19:37 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cine mai ești și tu, mă mățăoane?
aud cum îți chiorăie inteligența, probabil tot încercînd să dovedești că estetica intestinală are valențe bioterapeutice, mai ales cu un kil de ceai de mentă, pe burta goală!
vezi-ți de mîrîielile tale post/rumegătoare, nu mi te mai adresa, că ești mai mic decît angștriomu.
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2013-05-10 21:30:06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
{Errrrrr!
"În fine, cele două versuri din final pot rezuma totul,"...
Cred că, de dimineață, nu mă trezisem.
Încă!
Postat de catre ioan peia la data...} - e de intel... inteles. max-ilarele, de!
___________
am vorbit despre acest text pentru ca mi-a placut (de text).
ceea ce nu pot sa spun despre un altul, poem cu virgule si kelvin. apropo... asta pe ce pagina o postez???
@Jupp B. Itter - am ascultat asta si v-o recomand http://www.youtube.com/watch?v=364iirf9iy8
____________
@solitaire, tocmai era sa zic sa mai incerci o lectura fara versurile cu pricina, dar am obs. modificarea. ma bucur ca ai ajuns la aceeasi concluzie.
scuze ca mai adaug ceva:
as vedea finalul asa -
și alte lucruri care nu îți aparțin complet
nud
puternic
primordial
sau asa -
și alte lucruri care nu îți aparțin
complet nud puternic primordial.
|
|
|
|
Postat
de catre
Liviu Mataoanu la data de
2013-05-10 11:17:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adicătelea mârliță. |
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-10 00:55:29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu ți se pare că ești cam insolent, dramaturgule pîrît?
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2013-05-09 23:39:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Multumesc tuturor de sfaturi, glume, aluzii.
Am corectat ce se cerea corectat.
|
|
|
|
Postat
de catre
. solitaire la data de
2013-05-09 22:06:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
M-am bazat pe atenția ta, Ioane. Am vrut să văd dacă muști.
Ziceam și eu că oi fi vreo știucă respectabilă și -când-colo- ditamai mârnița... |
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-09 21:01:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"În consecință, mă confundați cu altul, domnule Jupp. Eu nu sunt, bunăoară, Ioan Peia, să judec după politicale." (sorilă)
Da' tu după ce judeci, măi luminatule?
După ombilicale? Ești placentar? Ai judecăți primordiale, de mare estet și priceput?
Asta-i una.
A doua: nu ți se pare că ai obrazul cam gros, devreme ce-mi pomenești numele într-un context negativ, fără ca eu să fiu prezent de ceva vreme pe aici și să-ți gripez maxilarele cu vreo remarcă mai piperată?
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2013-05-09 20:40:42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu-l plângeți pe Solitaire, domnule Jupp, că acum stă și-și savurează victoria.
Ideea e că glumele cu pricina sunt spuse fără pic de răutate. Așa, cum ai face cu coada ochiului.
Noi nu eștem magari. |
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-09 19:37:45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
domnule Florentin, dacă mi-ați scris numele întreg, e semn că v-am supărat și pentru asta îmi cer scuze.
eu am urmărit toate replicile, știu exact ce s-a spus și unde s-a spus, am remarcat că ați făcut glume "de oameni mari", părerea mea (nu știu, bună, rea) era/este că replicile dvs. și ale prietenului dvs. își găseau mai bine locul în pagina domnului Mățăoanu. Dar poate greșesc. Oricum, intervențiile mele au făcut varză pagina lui solitaire, deci sunt cel puțin la fel de vinovat sau ne-, ca și dvs.
|
|
|
|
Postat
de catre
disparut de pe net la data de
2013-05-09 19:09:45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Jupp B. Itter, Liviu a preluat sintagma de la mine care, la rândul meu, am preluat-o (și prelucrat-o) de la Solitaire, acesta din urmă folosind termenul "luare peste picior a limbii române".
În concret, evoluția replicilor a fost următoare: "In al doilea rand, acel joc de linii ca si semne de puntuatie de intrerupere sau de inversiune al gandului, ma rog o intentie a autorului de a atrage atentia, sunt catastrofale- unde s-au mai vazut cratime atat de lungi sau spatiu inainte si dupa un semn de punctuatie sau ./. sau dupa punct se incepe cu litera mica. Mie, personal, imi pare o luare peste picior a limbii romane.
Postat de catre . solitaire la data de 2013-05-09 01:23:55"
- "Singurul lucru care mă nemulțumește este lipsa semnelor de punctuație. Dumneavoastră chiar vă bateți joc de limba română? Auzi, doar trei puncte... Și alea la început. Halal!
A! Sunt și trei la sfârșit. V-ați mai scos cât de cât.
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-05-09 11:14:37";
- "cu dumnezeul de azi care nu mai e
dumnezeul cu care ai crescut"?
dar si asta e treaba autorului.
chiar asa (@florentin are dreptate!) - ne batem joc de limba romana??? sa punem noi, cum vrem, puncte-virgule-liniisialtesemne? curat halal!!!
Postat de catre Liviu Mataoanu la data de 2013-05-09 15:38:52
Așa cum lesne se poate observa, nu este nimic cu caracter vindicativ. Doar glume specifice vârstei... Că doar suntem oameni mari, nu?
|
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-09 18:55:17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
domnule Sorescu, nu contest bunele dvs. intenții. De aceea am și pus un emoticon prin textul meu, să arăt că nu vorbesc cu răutate. Voiam doar să spun că ați căzut în aceeași capcană precum destul de mulți autori, pe europeea și agonia: cum vine cineva și le spune ce nu le convine, cum "țop" pe pagina criticului - nu neapărat ca să "îl termine", deși au fost cazuri, cît ca să vadă care îi este valoarea celui care are curajul să își dea cu părerea. Exemple sunt foarte multe. Dacă dvs. nu ați făcut așa, mea culpa, îmi cer sincere scuze.
Și aveți dreptate, e mai cinstit să spui "cred că / îmi place / nu îmi place", cred că și eu am făcut o afirmație similară de curînd.
Cît privește pe domnul Mataoanu (sau Mățăoanu? dînsul nu și-a scris numele cu diacritice) părerile domniei sale despre acest text sunt justificate și trebuiau să fie spuse. Păcat doar că a adăugat glumița cu "ne batem joc de limba romana?" pentru că nu își avea locul (ca replică) aici, ci pe pagina dînsului. Părerea mea...
|
|
|
|
Postat
de catre
disparut de pe net la data de
2013-05-09 18:26:26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pentru că vedeți dumneavoastră, domnule Jupp? Eu n-aș judeca niciodată un text (doar) după semnele de punctuație sau semnele grafice, oricât de dizgrațios mi s-ar părea puse. Și nici n-aș face judecăți de valoare. Observațiile mele critice conțin obligatoriu formulări de genul: mi se pare că, îmi place/nu-mi place, cred că, posibil să/că. E mai cinstit așa, nu? |
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-09 17:44:52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Jupp, nici vorbă să fiu vindicativ. Cum aș putea fi răzbunător și să spun:
"Asta da, Solitaire. Îmi place cu adevărat. Este o poezie curată, viguroasă, puternică. Într-un cuvânt, poezie. Rămân dator o stea, pentru când voi putea să o dau."?...
Povestea cu semnele de punctuație este o glumă, legat de faptul că la un moment dat solitaire blama din toți rărunchii lipsa semnelor de punctuație, recomandându-mi să mă uit la textele d-lui Bordaș, cât de frumos sunt puse semnele de puncuație.
Relativ la critica lui Liviu Mățăoanu, (acesta fiind cât se poate de real, nu o clonă), o apreciez ca întemeiată. Asta pentru că inițial am vrut să formulez aceeași obiecție relativ la nu foarte fericitele versuri "cu stereotipul înnecat
cu sensul de idol scufundat", însă mi s-a părut un poem prea frumos ca să mă-mpiedic de aspecte minore. Dar găsesc această critică întemeiată și consider că autorul se poate dispensa liniștit de cele două versuri, fără a ieși în pagubă.
În consecință, mă confundați cu altul, domnule Jupp. Eu nu sunt, bunăoară, Ioan Peia, să judec după politicale.
Asemenea și Liviu, din câte îl cunosc. Și nu cred să se fi transformat între timp.
Repet, Solitaire, poemul e foarte bun. Cu sau fără semne de punctuație...
Dacă aș fi vrut să te iau la forfecat, crede-mă tu, am avut până acum câteva prilejuri bune.
|
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-09 17:32:29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e bună, Tania, dar "sînge încă cald" sună rău, vezi ce faci. |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2013-05-09 17:27:00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d-lor Sorescu și Mataoanu,
chiar dacă amuzante, intervențiile dvs. păstrează caracterul vindicativ al celor care, criticați fiind pe drept sau pe nedrept, se reped pe textele impricinatului să îi "plătească". "ghinionul" dvs. că ați dat aici peste un text bun :)
ar fi fost, totuși, de dorit să replicați acolo unde s-a comis "infracțiunea".
|
|
|
|
Postat
de catre
disparut de pe net la data de
2013-05-09 17:00:20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
domnule/doamnă .solitaire, corectați, vă rog, "înnecat". în rest, mie mi se pare un poem care merită un vot. pe care îl și dau.
|
|
|
|
Postat
de catre
disparut de pe net la data de
2013-05-09 16:51:41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
foarte pe gustul meu.
chiar daca unele ramurele (dintre ele cateva taiate cum si trebuia) nu duc nicaieri. asta-i problema autorului.
eu as miza pe imagini mai crude, mai verzi; pai se compara
"cu stereotipul înnecat
cu sensul de idol scufundat"
cu succesiva:
"cu dumnezeul de azi care nu mai e
dumnezeul cu care ai crescut"?
dar si asta e treaba autorului.
chiar asa (@florentin are dreptate!) - ne batem joc de limba romana??? sa punem noi, cum vrem, puncte-virgule-liniisialtesemne? curat halal!!!
|
|
|
|
Postat
de catre
Liviu Mataoanu la data de
2013-05-09 15:38:52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pt puțin, solitaro. e bine, oricum că mai scrii, oriunde te-ai afla pă plan existențial și nu numa :))
și eu aș fi înstelat textul, dar așa cum bine se știe, cîțiva dintre cei care formau haitași clențăneau altădată pulpele lirice ale coanei lenuța, iar acum se clențăne între ei , au fost consemnați la zoo pt comportament neeco și canibalism. |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2013-05-09 14:25:51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 ani? Mi-ar face mare plăcere. |
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-09 12:29:44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Florentine, sper ca nu ai 10 ani. :)
Dane, am scos "alte chesti". Nici eu nu eram sigura de ele. O reminiscenta poate de la poemul cu "chestiile masculine". :)) Mai bine fara. Ai dreptate. Mersi. |
|
|
|
Postat
de catre
. solitaire la data de
2013-05-09 12:23:05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fără "alte chestii" tania, fiindcă e un text puternic, serios și deși moda colocvialității lirice, a lui drek, mishto, ejti diliu bîntuie liternautica mai bine rămîi la cumințenie...și alte lucruri, dacă simți nevoia înșiruirii nedefinite.
în rest, cum zice și Florentin, curat și frumos.de titlu nu mă leg, dacă îți place Senkiewic e problema ta.
|
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2013-05-09 12:02:16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Singurul lucru care mă nemulțumește este lipsa semnelor de punctuație. Dumneavoastră chiar vă bateți joc de limba română? Auzi, doar trei puncte... Și alea la început. Halal!
A! Sunt și trei la sfârșit. V-ați mai scos cât de cât. |
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-09 11:14:37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asta da, Solitaire. Îmi place cu adevărat. Este o poezie curată, viguroasă, puternică. Într-un cuvânt, poezie. Rămân dator o stea, pentru când voi putea să o dau. |
|
|
|
Postat
de catre
Florentin Sorescu la data de
2013-05-09 10:42:13 |
|
|