|
|
|
|
|
|
|
|
|
Colind păgân |
|
|
Text
postat de
Sanda Nicucie |
|
|
Ninge-n amintire,
ninge ca-n poveste,
ninge-n veșnicie
când încet îngân-
Prinde-mă de mână să fugim când peste
lume se revarsă un colind păgân.
Leru-i ler
nu îți cer
nici iubiri
nici flori
nici ger
norii trec și ele pier
pier colindele pe cer
Ninge peste pleoape ca o alinare
ninge peste ochii-ți cu reflexii verzi.
Spune-mi că ți-e bine înspre disperare,
când îmi știi venirea astăzi prin zăpezi.
Leru-i lin
de-acum îți vin
prin zăpezi câte puțin
cerul se-oglindește-n vin
sunt colindele pelin
Si-am s-ajung la tine poate niciodată;
dinspre mine poate n-or să-ți vină știri.
E Crăciunul nostru, ne-am fost noi vreodată
pentr-o clipă-ntreagă,
doar o clipă - miri? |
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
la mulți ani duduie Nicucie și sorii dumneatale gemene Ilona, să v-aducă moș Crăciun tot ce ați visat, noroc, fericire și chef de colinde...mai păgîne. mai creștine, cum vă vine! |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2012-12-24 14:59:04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D-le Peia, dacă ați evita exagerările, ați fi unul din cei mai agreabili comentatori
ai acestui site.
În privința d-nei Sanda Nicucie, sunteți voit răutăcios. Oare dumneaei a scris doar ,, Colind păgân?
Celelalte nu ați mai avut timp să i le mai citiți?
Nu cred că vă pune cineva la îndoială erudiția, dar, numai ea, nu vă poate face gentleman
Și, la urma urmei, chiar dacă ați avea dreptate, ( ceea ce nu este cazul aici1), chiar nu vă puteți lăsa și d-vs cuprins de spiritul Crăciunului?.
Sărbători fericite!
|
|
|
|
Postat
de catre
Vasile Hurmuzache la data de
2012-12-24 07:53:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nu eu am adus vorba despre păunescu aici. și nici despre cine știe ce ecouri din păunescu. genul poeziei de mai sus îmi este complet indiferent: îl consider un exercițiu de versificare în timpul liber, și atît. așa cum fac și eu de multe ori. dar aia nu-i poezie.
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2012-12-23 21:56:41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eu am comentat strict afirmația: "ce e ajea de nașpa să ai stil păunescian! ce-o hi rău în asta?"
orice extensie concluzivă e un abuz de interpretare a spuselor mele.
da. păunescu a fost complet original. o dovadă în plus e că a lăsat o droaie de epigoni în urma lui.
revenine la temă, prin aprofundarea a cît mai multor autori consacrați și exersînd pe tema evitării interferențelor, poți deveni complet original, îți poți afla propria și inconfundabila identitate.
există, desigur, și varianta: original, dar fără pregnanță.
sau: poți fi bine așezat în temă, dar complet lipsit de notă specifică.
altcum, la conjuncția fericită dintre stilul personal și abilitate discursivă, devii recognoscibil pe milioane de km pătrați. altfel, poezia ar fi devenit un fel de salată de bolbotine, ca multe din încercările actuale de reformare a limbajului poetic: nu mai există autor, ci o pastă omogenă de fabricanți de limbaje pseudomorfe: poetul uni/identitar!
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2012-12-23 21:54:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iar feelingul meu îmi spune că sanda nu se forțează deloc să-l imite pe păunescu! pur și simplu așa simte și așa scrie...
|
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2012-12-23 21:17:07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
evident că pot exista contraargumente chiar pertinente zic eu, dle ioan peia. o iau liniuță cu liniuță:
-nu cred că e vorba de o impostură în ceea ce o privește pe sanda nicucie. că e influențată, mai mult sau mai puțin de un poet sau de altul, de un curent fie clasic, fie mai actual, pot fi de acord. însă dați-mi voie să cred că nimeni nu poate fi absolut original, ca și cum ar veni de pe o altă planetă, din altă civilizație. dvs, personal, considerați că aveți influențe de acest gen? dacă da, apreciați că sunteți un jalnic epigon al predecesorilor dvs? eu zic că nu...
-personal, nu încurajez și nu sunt de acord cu nicio formă de furt, recte nici cu cea litarară. dar influența e influentă, iar furtul furt. ca în cunoscuta zicere cu slujba și drujba!
-pe cale de consecință, ce atitudine să iau? dacă ar fi vorba de un plagiat grosolan sau chiar mai rafinat, fiți sigur că aș sări de fund în sus cel puțin trei coți. înțelegerea jalnică a fenomenului creativ mi-o asum, prin urmare...
iar în ceea ce privește lecturarea originalului, voie de la mine ca de la banul ghika!
și, în fine, în ceea ce-l privește pe adrian păunescu, e a fost 100% original? sau a avut și el oareșce influențe? să-l acuzăm de plagiat, de impostură? mi-e teamă că e un pic prea mult! |
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2012-12-23 21:14:25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a imita un stil sau chiar a păstra o vagă rezonanță din autorul original, presupune unele inconveniente și obiecții:
- dacă, cititor avizat fiind, am chef să-l citesc pe deținătorul de drept și de fapt al genului, îl citesc pe acela, nu mă mulțumesc cu impostura mititică a imitatorilor. fie ea și reușită, întrucîtva.
- a încuraja furtul de marcă auctorială este echivalent cu un gest de complicitate mizeră.
- a nu lua atitudine împotriva proliferării unor astfel de practici, doar pentru că mie-mi inspiră simpatie autorul și îmi produce plăcere sonul imitației, bicoz ăsta-i orizontul meu de percepție, mic dar vesel, este o dovadă de jalnică înțelegere a fenomenului creativ.
și ar mai fi și altele, dar aștept contraargumentația.
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2012-12-23 16:07:03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ce nu pricepui io, aicijea, mai dăvale, dă ce e ajea de nașpa să ai stil păunescian! ce-o hi rău în asta? |
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2012-12-23 13:59:07 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
,,hurmuzel, teteo
( gheorghe recheșan)
so mai cheres, Săr Reche-San?
să nu-mi răspunzi că ,,mai beșau
tu ești mai negru, nu tzigan,
dar presupui că ești Bau-Bau
nu ți-e rușine ca să vii,
să te strecori ca un *orbete
prin prăfuite galerii,
doar să te dai un pic ciumete?!
ce să-ți urez de noul an
- să îți dea Domnul tot ce n-ai,
și multă minte, Reche-San,
că de talente, ce să mai
ca balena în lighean,
atât știi să faci mișto.
ia zi zău, timișorean?
catarsa comuna, mo?
*orbete = cârtiță
.
|
|
|
|
Postat
de catre
Vasile Hurmuzache la data de
2012-12-23 10:23:46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reche-San, acesta este noul tău stil de a ura ( urî?) de sărbători?
|
|
|
|
Postat
de catre
Vasile Hurmuzache la data de
2012-12-23 07:47:57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mare pervers e ăsta micu...hurmuzel,teteo, de ce nu colinzi tu saiturile matrimoniale, cred că acolo ai avea succesuri fără număr,fără număr cu icnetele de mai jos! |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2012-12-23 01:25:03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D-lor, cred că este timpul să faceți un compromis: - nu este foarte Păunescu / nu este foarte original; concluzia logică: este foarte
Nicucie!
Când vorbim de Nicucie,
( Cât am fi noi de păgâni
),
Spunem: - Iat-o Poezie
Cu ochi galeși și cu sâni
Este bună când e rea
Și, de felul ei, e bună
Și
rămâi privind la lună
Când îți dă în cap c-o stea!
Mai am gustul de rondel
Preparat din ciocolată,
L-aș mai ronțăi nițel
,, Gospodina-i minunată.
Ai dreptate, a. mihai,
Doamna vine mult prea rar.
Dar, când vine, e pe cai
De azur și chihlimbar
Și fiindcă e aproape
Ziua sfântă de Crăciun,
Fie-i stelele aproape,
Lîngă sufletul ei bun!
Moșul să-i aducă-n dar
Poezii din aur pur
Și o noapte de cleștar,
Zbor de brazi fără contur
Și , acolo, în tării,
Cu zăpezile zâmbeascâ,
Cu colindele ei vii
Brazii să-i împodobească
Vă doresc, tuturor, Sărbători- miros de flori,
Cozonaci cu suflet viu
Și munți de colindători
Lângă bradul argintiu!
|
|
|
|
Postat
de catre
Vasile Hurmuzache la data de
2012-12-22 10:25:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanda,
E mult prea mult Paunescu (sintagme: ninge pagan, ninge peste pleape, dar si ritm)! :(
Cristi |
|
|
|
Postat
de catre
Cristian Vasiliu la data de
2012-12-21 09:12:43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
îmbătat de-atât lirism,
sprijinit de al tău sân,
m-aș lăsa de creștinism
și-aș redeveni păgân!
felicitări, sanda! ne-ai oferit noi clipe de sensibilitate proaspătă și autentică. tehnic, mi-au plăcut rima poveste/peste, precum și repetiția pier/pier colindele...
un singur minus în ceea ce te privește: scrii -vai! - atât de rar!... mi-aș fi dorit să te citesc mult mai des decât acum! :) |
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2012-12-20 15:50:57 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23953 |
|
|
Comentarii:
120073 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|