|
|
|
|
|
|
|
|
|
unui cuib de porumbei |
|
|
Text
postat de
Dumitru Cioaca |
|
|
"AMERICANILOR:
Dacă și de astă dată
Se retrag din Orient,
Mă fac porumbelul păcii
Și mă piș pe occident!"
(catren folcloric citat de gura de aur a tovarasului general Ioan Peia)
generalul Gagamita,
facut foc pe-un vest misel,
a deschis a lui gurita
spre-a iesi un porumbel.
p.s.1
cum iubeste mult razbelul,
si adora tevatura,
Peia cum deschide gura,
cum ii iese porumbelul.
p.s.2
Peia, cam circar, de fel,
face zarva prin afise,
ca el are-un porumbel
ce pe vest oricand se pise.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrei draga,
Uite ce ar zice marele maestru, si citez din maximele domniei sale:
"Mai idiot ca tine, gargarici, nu poate fi nici etalonul absolut al idioțeniei!
Scriu pe aiurea și pe genunchi, în grabă... deci se scuză lisa de coerență.
Ce mizerie fcăută pe față!
Căcănarilor,
Cu toată propaganda voastră disperată, în curînd o veți freca la rece!
Admiratori idioți !"
|
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2012-08-09 15:08:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Epigramist, propozitia corect formulata ar fi inceput asa: "Mda, le-a plagiat si Peishor asta din ..."
Pentru ca, de ce sa ne uitam in alta parte cand este un plagiat atat de evident? Este colegul nostru, recunosc, chiar daca nu este atat de talentat, dar daca nu ii aplicam corectia si nu recunoaste ca a furat, va trai cu senzatia ca este chiar Pastorel.
E un PLAGIAT si are toate trasaturile specifice.
Propun sa isi ceara scuze si sa-l iertam,cu conditia sa nu se mai repete niciodata. Aici nu suntem in Guvernul Romaniei, sa fure fiecare cat vrea si de unde vrea si nimeni sa nu dea socoteala. |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Florian la data de
2012-08-09 08:06:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mda, le-a luat si peishor asta din "Politice si apulitice", editia aparuta in 1996 sub ingrijirea lui George Zarafu si gata, se da lebada in chiuveta ce cult e el in materie de epigrama.
Patrunjel, pana si Zarafu se indoieste ca unele din epigrame ar fi scrise chiar de Pastorel. |
|
|
|
Postat
de catre
General Motors la data de
2012-08-09 03:40:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stimate domnule Mihai
Editia epigramelor lui Pastorel pr care o am eu este tiparita in 1997 si a fost alcatuita de Alexandru Paleologu. Are aproape 300 de pagini. In alcatuirea editiei Paleologul da in "Note asupra editiei" sursele pe care le-a folosit. intre care sunt trecuti prietenii lui Pastorel si arhiva personala a lui Pastorel aflata in posesia sotiei poetului care la vremea acea era inca in viata. Nici una din epigramele anticomuniste nu apare in aceasta editie si asta nu ca Paleologu nu le cunostea din folklor ci fiindca nu le-a putut atribuii o paternitate documentata. Eu nu neg ca Pastorel nu a compus si epigrame anticomuniste, probabil ca a compus multe si bune, dar sunt la fel de convins ca foarte multe epigrame nu au fost compuse de el. Ele vor ramane in tezaurul folkloristic romanesc asa cum vor ramane toate epigramele anticomuniste si toate bancurile anticomuniste si e bine sa ramana acolo atata timp cat nu se stie cine le-a compus. Se pare ca la arestarea lui Pastorel a fost confiscata si o valiza de manuscrise. Atunci cand se va gasi acea valiza toate epigramele anticomuniste scrise de Pastorel vor intra in opera lui. Sotia lui Pastorel era, sunt sigur la curent cu ce nascocea Pastorel pe seama comunismului. O epigrama se tine minte usor si eu sunt convins ca Paleologu a discutat cu distinsa doamna, assa cum o numesste el, si acesta problema. Si totul nici una nu apare in cea mai completa, dupa cunostinta mea, editie a epigramelor si catrenelor lui Pastorel. Nici cea cu:
Veronico, Veronico!
Eu credeam c-o ai mai mica"
nici cea cu:
"Gandita-i tu ma Ilie
C-ai s-ajungi asa departe"
nici cele citate de generalul Peia, si nici cele care circula acum pe internet. Este posibil ca ele sa fi fost ticluite de Pastorel? Este! Dar la fel de posibil este ca ele sa fi fost ticluite si de alti autori. |
|
|
|
Postat
de catre
Dumitru Cioaca la data de
2012-08-09 02:45:36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nea mitică, încearcă, totuși, pe cât posibil, să nu te faci complet de râs!
miștoul ieftin chiar că n-are rost! eu nu vorbesc de ceea ce a SPUS geroge zarafu, ci de o carte TIPĂRITĂ, cu autor trecut pe ea, cu editură, cu isbn... cu tot ce vrei. carte pe care o am acasă, în bibliotecă (am văzut că alții, nu spun cine, prin vile pe la floreasca, folosesc rafturile bibliotecii pentru sticlele de vizichi).
restul... belu, manuscrise postmortem sunt bla-bla-uri, o perdea de fum prin care încerci să te ștergi de rahatul în care singur ai intrat și în care, spre regretul meu, văd că te tot afunzi prin ceea ce continui să scrii.
dar știi cum se zice, fiecare pasăre pre limba ei piere!
îmi dau seama ce simți... cam nasol să te faci de kko exact pe domeniul în care ai impresia că ești dumnezeu pe pământ (la epigramă mă refer, ca să nu-mi aud vorbe)!
dar asta-i viața, tujur parșivă! |
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2012-08-09 00:00:55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ba dezasimilez cu plăcere, esculabe, cînd știu c-o fac pe tine!
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2012-08-08 23:50:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nea mitică, faptul că nu apar aceste epigrame în ediția de care dispui e explicabil, ba chiar e la mintea cocoșului, aș putea zice. iată de ce:
dacă ceea ce deții a apărut înainte de 1947, multe din scrierile "epigramelor politice" aparțin perioadei de după instaurarea puterii comuniste. e de notorietate faptul că PASTOREL a fost închis de ministrul teohari georgescu (vezi cea de-a doua epigrama scrisă de ioan peia in ghicitoarea cu pricina).
si atunci cum să apară așa ceva pe vremea comuniștilor?
e acolo o epigramă colosală, dedicată guvernului dr PETRU GROZA, "guvern de largă concentrare popuar-democrată".
poate, cândva, v-o scrie peia și pe asta... :)) |
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2012-08-08 23:50:17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stimate domnule Mihai,
Probabil ca aveti dreptate, toate epigramele anticoministe au fost scrise de Pastorel, daca asa sustine George Zarafu. Si cele care au aparut dupa moartea lui Pastorel tot de el au fost scrise. Manuscrisele se vor gasi cu siguranta in mormantul lui de la Belu. |
|
|
|
Postat
de catre
Dumitru Cioaca la data de
2012-08-08 23:47:36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greșit, adrian, de-o vreme încoace, eu unul nu-l mai citesc pe maestru decît pe sărite...
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-08-08 23:12:43
radu, trebuie să recunosc faptul că vă citesc în egală măsură pe amândoi, și pe tine și pe ioan. și nu regret că o fac... |
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2012-08-08 23:42:02 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nene miticule...
nu știu ce ediții para-complete ale lui păstorel ai matale și nici cine le-a semnat prefața!
ceea ce am eu, printre altele, e un volumaș, așa, mititel, de buzunar, pe care l-am primit cadou, cu dedicație, de la george zarafu, președintele asociației epigramiștilor din romania.
asta s-a întamplat acum cațiva ani buni, cred ca vreo 10, la casa scânteii (a se remarca faptul că prefer terminologia veche e acestui edificiu, casa presei libere nu-mi spune nimic, ba chiar mă îngrețoșează, văzând pupinbăsismul multor cotidiene).
volumul, pentru corecta informare, se cheamă "epigrame politice", nu este nicidecum ceva exhaustiv, ci doar un segment de epigramele lui PASTOREL ținute sub obroc sub perioada de până în 89.
multe, foarte multe dinte aceste epigrame sunt absolut remarcabile, iar ceea ce este de semnalat și de admirat în același timp e faptul că autorul n-a făcut partizanat politic, s-a luat de toți: de ruși, de americani, de comuniști, de rege.... n-a iertat pe nimeni!
daca sunteți băieți buni și-l prindeți pe ioan peia în zi fastă, rugați-l să vă mai scrie câteva! ce nu face el pentru voi? |
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2012-08-08 23:36:25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stimate tovarase general,
Aceasta foarte importanta parte a operei lui Pastorel, nu este inclusa in editia ingrijita de Alexandru Paleologu care il cunostea bine pe Pastorel, pe sotia lui cat si pe mai toti prietenii de pahar al lui Pastorel.
Dumneavoastra ce dovezi aveti ca sunt scrise de Pastorel? Sa stiti ca si eu am primit pe e-mail cred ca in jur de 40 de catrene anticomuniste care ii sunt atribuie lui Pastorel, dar asta nu inseamna ca toate au fost scrise de Pastorel. Dumneavoastra, ca mare literat, ar trebuii sa stiti ca Istoria Literaturii Romane lucreaza cu documente concrete, nu cu zvonuri. In afara de asta faima lui Pastorel nu sufera cu nimic, daca se pune un semn de intrebare la anumite catrene atribuite lui. A scris in jur de 10.000 de catrene si epigrame, unele din ele chiar extrem de bune, inca din perioada cand comunistii inca nu venisera la putere. Pastorel nu are nevoie de un aparator de talia dumneavoastra, opera lui tiparita este cea mai buna aparare. |
|
|
|
Postat
de catre
Dumitru Cioaca la data de
2012-08-08 23:34:19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"eu asimilez, după ce citesc." (peia)
ok, dar n-ar trebui să dezasimilezi în public...
|
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2012-08-08 23:33:44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oooauuu! Ce tragedie șiecspiriană! Ce dramă elizabetană! Oh, oh, oh inima mi-i tristă, sufletu-mi scîncește, fiindă esculică nu mă mai citește!
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2012-08-08 23:23:30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Da, cioculete, aici ai dreptate: eu nu rumeg, ca tine, aceleași tîmpenii agramate, eu asimilez, după ce citesc.
Mai mult, ai și tupeul incredibil de a nega o parte importantă din epigramele lui Păstorel, încercând să scapi din rahatul în care ai intrat.
Ești super-penibil!
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2012-08-08 23:13:35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"pe ioan peia îl puteți acuza de multe, însă nu și de faptul că nu e citit!" (adrian mihai)
greșit, adrian, de-o vreme încoace, eu unul nu-l mai citesc pe maestru decît pe sărite, chiar și în situații de maximă urgență, cum au fost astea recente, cu cotîrlă :) |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2012-08-08 23:12:43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Mihai,
Nu cred ca generalul Peia nu a citit epigrama in operele lui Pastorel fiindca eu am o editie completa a epigramelor lui (cea cu introducerea scrisa de Paleologu, care era si ruda cu Pastorel) si nu este trecuta acolo asa cum nu sunt trecute nici alte epigrame anticomuniste puse pe seama lui Pastorel. Dupa mine ele fac parte din bogatul folklor anticomunist. De asta am si spus catren folkloric, pentru a se intelege ca eu nu i-l atribui in nici un caz generalului.
Cat despre faptul ca tovarasul general Peia citeste extrem de mult, nimeni nu se indoieste de acest adevar trist. De ce-i spun adevar trist? Fiindca citind atat de mult nu-i mai ramane timp sa rumege ce a citit. Si-i da si posibilitatea sa se infoaie ca un paun, fiindca, vezi Doamne! el a umblat cu Feuerbach la subtioara inca de la varsta de paisprezece ani. |
|
|
|
Postat
de catre
Dumitru Cioaca la data de
2012-08-08 23:07:36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Proștii, și cînd sunt prinși cu cioara vopsită, cad în picioare.
Și știți de ce?
Pentru că au mercur în picioare și rumeguș în cap!
Admiratori idioți?
Mai idiot ca tine, gargarici, nu poate fi nici etalonul absolut al idioțeniei!
Sincer, cred că ai putea servi de esență.
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2012-08-08 22:59:58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adrian, nu toti bolsevicii sunt si prosti. Mai sunt si bolsevici cititi, altfel nu si-ar fi putut gasi atatia admiratori complet idioti.
Cat priveste plagiatul, m-am lamurit, este o boala specifica bolsevicilor. |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Florian la data de
2012-08-08 21:32:12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vali, mitică!
ați pierdut o ocazie, cred eu, unică în viața voastră! anume aceea de a tăcea!
pe ioan peia îl puteți acuza de multe, însă nu și de faptul că nu e citit! dacă voi ați fi lecturat mai mult decat ați făcut-o până acum, ați fi stiut, cu siguranță, că epigrama cu porumbelul nu lui ioan îi aparține, ci altuia, un pic mai galonat ca el, și anume alexandru o. teodoreanu sau, mai pe scurtătură, PĂSTOREL.
așa că PĂSTOREL a scis despre zburătoarea cu pricina, însă, de ieșit, vouă v-a ieșit porumbelul din gură...
îmi pare rău, dar asta e realitatea! |
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2012-08-08 21:08:56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cum iubeste mult razbelul,
si adora tevatura,
Peia cum deschide gura,
cum ii iese porumbelul.
Dumitru Cioaca
Insa, ultimul razbel,
Il va pierde, pasamite,
Ca, in loc de-un porumbel,
I-au iesit doar ciori vopsite !
|
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2012-08-08 20:43:06 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23953 |
|
|
Comentarii:
120073 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|