|
|
|
|
|
|
|
|
|
SE POATE OPRI AZI VARSAREA DE SANGE |
|
|
Text
postat de
nicolae tudor |
|
|
Daca fortele politice devin responsabile si inteleg sa propuna programe de reducere a birurilor cu care Statul agreseaza poporul roman, cu o viziune de disparitie treptata ale acestora. Sa inceapa cu impunerea unor reguli dure prin care cei care administreaza banii publici raspund pentru fiecare leu pe care-l administreaza iresponsabil. Nostradamus prezice o zi in care popoarele se vor revolta si vor refuza, apoi, pentru totdeauna, sa mai plateasca impozite Statului. Daca politicienii contemporani stiu asta si nu fac nimic, inseamna ca fac o politica impotriva poporului si devin vinovati pentru sangele care se va varsa intr-o zi. Daca nu stiu, e timpul sa afle si sa-si corecteze directia.
A treia cale militeaza pentru disparitia statului ca organism independent, devorator de bani, politica sa se faca prin voluntariat iar oamenii sa traiasca din folosirea pamantului (reimpartit in patratele de proprietati, care nu se pot instraina niciodata) lucrand fiecare pentru sine.
Nu poti fugi de soarta. Poti doar s-o intampini!
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sursa e internetul. |
|
|
|
Postat
de catre
nicolae tudor la data de
2012-02-01 22:20:59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rolul economic al statului este de a interveni în viața economică a națiunii având, în principal următoarele obiective:
1. Asigurarea echilibrului, în progres, între cererea globală (agregată) și oferta globală (agregată). Este vorba deci, de creșterea economică, respectiv de dezvoltarea economică (durabilă, ecologică, viabilă, sănătoasă) în funcție de posibilitățile existente și viitoare, ca și în concordanță cu cererea agregată de bunuri materiale și servicii.
2. Ocuparea deplină a resurselor de muncă astfel încât, caracterul activ și creativ al factorului uman să se afirme neîngrădit.
3. Asigurarea economiei naționale cu monedă, în cantitățile și structurile cerute de mersul normal al fluxurilor economice reale, ca și de alte motivații. Avem în vedere că moneda este, prin definiție, națională, iar buna ei funcționare este în interesul tuturor participanților la activitățile economice.
4. Realizarea funcțiilor multiple bugetare și fiscale. În funcție de multiple circumstanțe, guvernul și administrațiile publice locale exercită, pe bază de lege, dreptul de trezorier al finanțelor publice; prin aceasta se realizează marea redistribuire.
5. Asigurarea pe termen mediu a unei balanțe comerciale și a unei balanțe de plăți externe echilibrate. Reflectând intensitatea participării țărilor la fluxurile economice externe, ca și eficiența acesteia, aceste instrumente economico-statistice trebuie echilibrate în măsura în care se dorește și se acționează pentru păstrarea independenței economice.
6. Integrarea problemelor macroeconomice în strategii globale de creștere și dezvoltare. Prin asemenea strategii adoptate democratic și promovate în limitele unor orizonturi medii de timp se caută asigurarea coerenței deciziilor macroeconomice. Programarea sau planificarea macroeconomică este cea care îndeplinește cu succes o astfel de funcție.
Cauzele implicării statului în economie sunt:
1. Insuficiența inițiativei private într-o serie de domenii de interes general. Rentabilitatea scăzută, nivelul tehnologic inferior, marile cheltuieli cu cercetarea, însoțită de incertitudinea recuperării lor într-un timp rezonabil (specifice unor astfel de sectoare) au diminuat și diminuează interesul întreprinzătorilor particulari pentru aceste domenii și sectoare. În măsura în care asemenea activități, împreună cu bunurile create aici, prezintă interes național, statul se implică în susținerea lor prin:
a) crearea de întreprinderi publice de producție;
b) organizarea pe baza resurselor bugetare a unor prestații sociale, cum ar fi ocrotirea sănătății, instrucția publică, unele servicii de transport;
c) acțiuni de susținere moderată și de supraveghere economică a unor activități tradiționale cu pondere importantă în satisfacerea nevoilor primare fundamentale ale oamenilor (producția agricolă, producția de energie electrică).
Practic, în toate țările dezvoltate economic, sistemul economic real de piață este mixt, existând un puternic sector public. Față de acest sector, guvernele au mari răspunderi (nu neapărat drepturi).
Orice patron trebuie să cunoască ce avere are, fiind dator s-o înmulțească. El trebuie să controleze, să coordoneze, să îmbunătățească folosirea acesteia. Statul are față de națiune, a cărei proprietate o administrează, exact aceleași sarcini. Apoi, deși pare paradoxal, introducerea centralismului în cadrul proprietății de stat este singura cale de instituire a democrației economice. Dar, acest centralism se încadrează în regulile generale de funcționare a economiei de piață.
2. Complexitatea problemelor care apar în perioadele dificile ale istoriei unei țări (războaie, crize). Astfel de probleme sunt trecute prin lege în sarcina statului, atât timp cât se consideră că jocul normal al concurenței nu poate asigura funcționarea economiei naționale. Adesea, asemenea implicări ale statului au loc și atunci când există riscul unor tensiuni sociale, ce pot afecta mersul general al economiei.
3. Modificări în conjunctura economică internațională, care favorizează sau complică situația economică a unei țări. De pildă, atunci când puterea de schimb a monedei naționale este în pericol, statul, prin mijloacele sale, poate susține întărirea acesteia.
4. Corijarea neajunsurilor economiei de piață și susținerea procesului de desfășurare normală a vieții economico-sociale. În acest sens, statul se implică pentru: satisfacerea nevoilor colective; producerea unor bunuri materiale și servicii de interes economic general; ameliorarea mecanismelor pieței în vederea realizării obiectivelor fundamentale ale națiunii; corectarea efectelor negative ale repartiției prin piață, procedând la redistribuirea veniturilor în societate.
Rolul economic al statului se exercită printr-o multitudine de măsuri și forme de implicare.
a) Administrațiile publice furnizează servicii colective celorlalți agenți economici fără contraprestație directă din partea consumatorilor. Serviciile respective sunt finanțate de întreaga societate, ele constituind obiectul economiei nonmarfare.
b) Statul asigură organizarea și manifestarea puterii publice instituționalizate pe plan național. Guvernele sunt mandatate să apere sistemul de piață și să perfecționeze funcționarea lui. Reprezentând interesul general al comunității naționale, statul are funcția de moderator al agenților economici particulari, în vederea asigurării unei coeziuni și solidarități la nivel național. În acest fel, statul constituie pentru economia națională factorul de consens în raport cu exteriorul și cu viitorul ei.
c) Administrațiile publice își asumă riscul unor activități care, tradițional, erau specifice celorlalți agenți economici. Pe de o parte, statul se prezintă ca un mare consumator pe unele piețe (achizițiile de armament), iar pe de altă parte este un mare producător de mărfuri în sectoarele naționalizate sau create și dezvoltate pe seama veniturilor sale bugetare. De asemenea, în unele țări, statul se manifestă și ca agent financiar-bancar; banca de emisiune se află, în cele mai multe cazuri, în proprietate publică.
d) Statul contemporan concepe și pune în aplicare politici economice sectoriale, regionale și generale. Pornind de la organizarea fundamentală a statului, politica economică este adoptată și promovată în funcție de starea generală a economiei țării, de raporturile dintre agenții economici, precum și de gradul lor de cunoaștere, informare și de autonomie.
e) Guvernele au forța majoră de a menține, respectiv de a readuce stabilizarea economică, respectiv macrostabilizarea. Ele sunt abilitate și dispun de pârghiile necesare pentru a limita efectele negative ale trecerii legice de la avânt la criză și invers.
|
|
|
|
Postat
de catre
nicolae tudor la data de
2012-02-01 22:20:04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cîteva citate din Bakunin:
Statul e puterea și, înainte de orice drept, are puterea, argumentarea triumfătoare a puștii, a baionetei, în sprijinul lui. Rolul lui Dumnezeu și al Statului în omenire, îl pricepem acum: acest rol e pur și simplu subjugarea popoarelor. Cu totul în opoziție cu întemeierea celei mai mari libertăți pentru toți, urmarită de știința adevarată și la care știința adevarată, cată să ajungă neapărat.
Sunt un fanatic iubitor al libertății, pe care o consider unica condiție sub care inteligența, demnitatea si fericirea omului se pot dezvolta și crește. Dar nu libertatea pur formală, considerată, măsurată și reglementată de Stat, o eternă minciună care, în realitate, nu reprezintă nimic mai mult decât privilegiul unora, fondat pe sclavia celorlalți, nu egoism sau ficțiuni ale libertății inventate de școlile liberalismului burghez, care consideră voința dreptul tuturor oamenilor, reprezentat de Stat, prin limitarea drepturilor fiecăruia, o idee care duce inevitabil la reducerea drepturilor fiecăruia la zero.
Birocrația Roșie este cea mai teribilă minciună pe care a dat-o secolul XIX.
pseudo-statul Poporului, al lui mister Marx, în esență nu este decât o mașină de condus masele de sus, de către o minoritate privilegiată, care-și imagineaza că știe ce-i trebuie și ce vrea mai bine poporul însuși.
Adevarata esență a oricărui sistem religios e sărăcirea, aservirea și nimicirea omenirii în folosul "dumnezeirii".
Din nefiricire, poporul e încă foarte nepriceput ți ținut în nepriceperea asta de științele necurmate ale tuturor guvernelor, care privesc nepriceperea poporului ca una dintre cele mai de capetenie condiții ale propriei lor puteri.
Orice autoritate de drept, impusă oficial, ajunge, în scurtă vreme, o apăsare și o minciună și ne-ar impune neapărat robia, absurditatea.
Omul cucereste libertatea si demnitatea prin știință și muncă. Omul nu ajunge cu adevarat om, decat izbutind să rupă lanțurile sclaviei, pe care natura exterioară le face s-apese asupra tuturor ființelor viețuitoare. Orice educație rationala nu-i, în fond, nimic altceva, decât această jertfire progresivă a autoritații în folosul libertății, ținta finală a educației trebuind să fie numai aceea de a forma niște oameni liberi și plini de respect și iubire pentru libertatea altora.
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2012-02-01 21:49:02 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Distinse Nicolae Tudor, toți revoluționarii au fost niște visători. Hitler, Lenin, Stalin au visat și ei. Utopiile sunt frumoase, dar sunt ca un piron înfipt în creier: când zici că nu te mai doare nimic, se ivește o durere crâncenă de cap și sânge peste tot. Îți doresc să te trezești înainte să-ți intre prea adânc! |
|
|
|
Postat
de catre
Marian Tudorel Lazar la data de
2012-02-01 15:38:26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu ați fost atent: "solidaritate [...] în suferință" am spus.
În rest, distinse coleg, visți! Până nu ne iau ăștia și dreptul la vis! |
|
|
|
Postat
de catre
Emanuel Cristescu la data de
2012-02-01 13:17:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
se spune ca dreptatea este de stanga si libertatea de dreapta, ca, fara libertate, dreptatea nu se poate obtine. iata cum isi dau mana dreptata si libertatea pe "a treia cale".
basescu vrea sa ia banii cetatenilor si sa nu le dea nimic,dar asta nu inseamna deloc disparitia statului!
dv spuneti ca statul ar trebui sa insemne... suferinta?! Eu visez simplificarea statului la un minim necesar, respectiv la rolul de a apara comunitatea. Pentru sanatate, invatamant, pensii si ce mai e, exista libera asociere. De-abia atunci putem vorbi de "solidaritate in principii, idei, bucurii si suferinta", cand omul, din constiinta, serveste aceste idei. Acum vorbim, in principiu, ca aparam sanatatea omului, ii cerem toata viata sa contribuie cu bani si, cand vine boala peste el, trebuie sa-si vanda bunurile pentru a da pe medicamente si doctori.
Daca dv credeti ca asa este bine, sa fiti sanatosi.
Nostradamus nu e nimic? Si daca are dreptate?
|
|
|
|
Postat
de catre
nicolae tudor la data de
2012-02-01 13:11:07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Exagerați distinse coleg în încercarea de a face din Nostradamus Nostradramus! Statul nu va dispărea niciodată. Pentru că statul ar trebui să însemne în primul rând solidaritate în principii, idei, bucurii și suferință. Numai în imaginația distinsului nostru președinte statul trebuie să-și ia mâna de pe cetățeni. Aia constrictivă da. Cealaltă, de solidaritate și sprijin în niciun caz. Dacă a treia cale sau forță presupune abolirea statului, cu tot dragul și cu toată simpatia, vă sugerez să rămâneți la scris. Unde ați evoluat foarte frumos. |
|
|
|
Postat
de catre
Emanuel Cristescu la data de
2012-02-01 12:51:12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nicolae,conspectează-l pe Bakunin, în definitiv propovăduia în linii mari cam aceeași variantă și vezi ce-a ieșit de sub pulpana gîndirii lui.astfel de inițiative aparent firești nu fac altceva decît să dea apă la moară coloanei a cincea portocalie care oricum manipulează și implementează ideea că manifestanții sunt dezorientați, anarhici și nemotivați. |
|
|
|
Postat
de catre
Dragoș Iovan la data de
2012-02-01 12:01:04 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23958 |
|
|
Comentarii:
120087 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|