|
|
|
|
|
|
|
|
|
A TREIA CALE (2) |
|
|
Text
postat de
nicolae tudor |
|
|
Se vorbește pe la colțuri, cu jumătate de gură, însă, că omenirea s-a dezvoltat strâmb, că a luat-o anapoda. Copil, sărac fiind, am aflat spusa aceasta rostită cu năduf de oamenii cu bătături în palme care veneau dimineața în curtea noastră, aflată într-o văgăună de munte, să-și reia sapele, cazmalele sau coasele pe care le lăsau seara. Mi s-a spus atunci că nu se poate face nimic. Si am crescut cu acest gând. In clasa a V-a, mergând la altă școala, am aflat pe pielea mea cum e alcătuită lumea. Dirigintele a propus șeful clasei și, dupa ce a propus el și s-a votat, un glas a dorit să mai facă o propunere. Acel glas m-a propus pe mine, cel din văgăună (ei mă știau că ma scăpasem pe mine exact pe scenă, de emoție, când mi se înmânase premiul I ) și am avut mâini ridicate vizibil mai multe decât binecunoscuta șefă a clasei. Numai că dirigintele s-a uitat la mine lung, m-a cântărit din ochi și a râs zicând că tocmai a asistat la o glumă. Acel diriginte mi-a spus, totuși, în particular o vorbă de încurajare: "Contează doar drumul pe care-l parcurgi pentru a ajunge!" Si m-a îndemnat să urc treptele râpei/devenirii și să am în conștiință sentimentul distanței fiindcă eu am plecat atât de jos încat dedesubt nu mai exista nimica.
Dacă am ajuns astăzi la masa dumneavoastră nu pot fi decât fericit, este posibil ca Dumnezeu să vrea așa, și nu pentru mine ca ins, ci pentru adevărul pe care-l aduc - un adevar filtrat, cum apa adânca, trecută prin multe straturi.
Adevăr care este unul singur: Inteligenții lumii exploatează tot ce există pe pământ, in folos personal - după interese și nu după principii. Pentru a înțelege exact trebuie să vedem etalonul, care se află în Biblie, rostit de Isaia (cap 65.v.17-28) unde se spune că Dumnezeu va reface lumea iar acolo aleșii Săi "vor construi case, dar nu să locuiască alții în ele, vor sădi vii, dar nu să mănânce altcineva strugurii, ci fiecare să se bucure de rodul muncii sale." Rezultă că nu este normal ca un om să lucreze altui om, că fiecare trebuie să aibă o proprietate care să-i asigure, prin folosință, traiul normal. Cum a apărut totuși exploatarea omului de către om? Prin cinismul sau agresiunea subtilă a omului inteligent care a propus ca o normalitate întrecerea între oameni (firească pînă la un punct), dar care se bazează în final (după cortină/la masa decizională) pe inginerii aducătoare de foloase necuvenite. Inteligenții lumii au adus excepția la rang de normalitate, prin care cetățenii au ajuns sa se întreacă permanent, încât supraviețuirea însăși a devenit înfrângere din start dacă nu te înhami cu forță la ceea ce generic și sfidător numim "muncă", pentru a obține un căștig pe care un el sau o ea l-au obținut deja și au devenit, astfel, repere reale într-un orizont năluc de speranță. Așa se face că oamenii neinteligenți își riscă acumulările jucând la caritas, bingo sau loto, nu de puține ori planificându-și viata și trăind, ca drogații, în irealitatea că au câștigat și ei, că le-a venit rândul, că i-au ajuns pe ceilalți. Firmele mari, anumiți sportivi, actori, oameni de televiziune nu încetează să ofere exemple că cine este capabil poate să câștige. Dar oamenii știu că marile averi nu puteau fi obținute nicicum prin muncă cinstită, dar au început să apară dezvăluiri în mass-media așa că asistă de ani buni la o așa zisă neputință a sistemului juridic și primesc zilnic mesaje că nu contează prin ce mijloace acumulezi. Noul curent filozofic, ezoterismul, dă stabilitate acestei realități fiindcă spune că omul trăiește o experiență pe pământ, că există un plan divin care nu trebuie deranjat. Așa că nu putem decât să asistam la un haos în care toată lumea are un interes personal, deci fură cu firesc, violează, minte, iar tot mai puțini au credință, sunt drepți sau se sacrifică pentru un bine universal. Numai că acest ansamblu împinge planeta Pământ, încet și sigur, înspre un sfârșit apocaliptic. Nu e de mirare, așadar, că nimeni nu vrea să vadă ce se întâmplă cu insuficient de inteligentele miliarde de făpturi umane ale pământului care trăiesc neputincioase de azi până mâine sleindu-se de puteri sau căpătând bolile incurabile ale inaniției.
Responsabil de sărăcia planetară nu poate fi decât Statul, adică cel care și-a asumat rolul de gestionar al avuției comunității. Dar Statul fie este asevit puterilor financare ale lumii (forțe mai mult sau mai puțin oculte), fie a devenit un loc din care ajunșii pot lua tot ce au nevoie încât nu numai că scapi de sărăcie pe timpul vieții, dar devii un instrument de producere continuă a banului prin dezvoltarea unor afaceri proprii și sigure ocupând locurile cu vad, folosind rezervele țării, eludând și explotand netingherit oamenii, deținând monopolul șamd. Ajungând legiuitori, îmbogățiții statului au promovat politici generale, aparent bine intenționate, prin care nu numai că sunt excluși săracii, dar se vrea ca ei să existe pentru a fi exploatați și a le cere biruri.
O politică nouă înseamnă o politică pentru dreptate socială, radicală cumva, dar care nu trebuie să conducă la tensiuni între oameni, fiindca nu trebuie nimeni exclus din societate, o politică nouă cu reguli pentru o nouă ordine la care toată lumea să poată să se adapteze.
Primele reguli trebuie făcute pentru Stat, fiindca el face reguli doar pentru supuși, presupunându-se că liderilor săi le dă conștiința pe dinafară. Statul a devenit un organism viu, independent și puternic fiindcă s-a structurat pe inteligenții comunității, chiar dacă mulți au ajuns în sistem din pasiune pentru profesie, deci fără să aibă intenții ascunse.
Să presupunem prin simplificare la absurd că nu mai avem nevoie de Stat: îi dăm pe toți afară și începem să băgam înăuntru unul câte unul, prin concurs-referendum, minimul de oameni necesari funcționării normale. Am înțelege că este suficient un legislativ format din 50 de oameni (cîte unul din fiecare județ), dacă acolo ajunge un specialist și nu un anonim cioflingar care a dat bani să acceseze puterea. Am înțelege că Statul poate funcționa fără să ceară poporului o sută și ceva de taxe, ci doar cu o zeciuiala de suflet, egală cu patriotismul și conștiința rangului de om rațional. Am înțelege că nu este nevoie de sisteme politice pentru a conduce lumea, ci doar de intenții și idei bune, de oameni buni. Dacă privim înapoi și analizăm comunismul și citim și strada care neagă astăzi, în bloc, toate forțele politice apărute după 1989, putem înțelege că nu a fost rău comunismul în întregul lui, că a avut și bune. Așa cum și capitalismul. A alege "a treia cale", adică tot ce au bun cele două sisteme, devine o alegere de bun simț.
Detalii despre posibilele acțiuni concrete realizarii altfelei lumi puteti găsi la www.a-treia-cale.blogspot.com |
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nicolae, văd că-l pomenești pe Dumnezeu. Atunci ar trebui să știi că și Dracu face parte din grădina Raiului.
|
|
|
|
Postat
de catre
Marian Tudorel Lazar la data de
2012-01-24 11:55:38 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23957 |
|
|
Comentarii:
120086 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|