|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dilemă |
|
|
Text
postat de
Valeriu Cercel |
|
|
Am fost nedumerit de ce în țară
E lumea cam de toate sictirită,
De prețuri, de corupție, de mită
Guvernul, c-ar vopsi o altă cioară,
Pân ce-am ajuns acasă, personal,
După treizeci de ani peste Pacific,
Să aflu-n prima zi și să edific
Dilema,-n modul cel mai rațional ;
De cum am coborât din avion,
M-a luat un bagajist de geamantan
Și pân s-ajung la viză, un roman
Mi-a înșirat să fiu cu toate-n ton :
De șpagă , de corupție, de pile,
De gropi ce nu au loc nici pe trotuar
Iar să fi fost măcar parlamentar,
Cu el toate mergeau ca pe șenile,
Nici pomeneală, criză, faliment (!)
Industria gemea, agricultura,
Și n-ar fi existat harababura,
Pe cât era mnealui de competent ;
Am luat apoi, de-afar, un taximetru,
Iară șoferu,-n drum, pe scurtături,
Cât a condus printre înjurături
Mi-a explicat, frumos, metru cu metru :
De legile parșive, idioate,
Și-tât ce se promite și se minte
Cinci ani dacă era el, președinte,
Le regula cu mâna lui pe toate ;
Dar la frizer ce chesti am aflat (!?)
Modest, doar cu bacșișu-obișnuit,
Făr să insist, cât m-a ferchezuit,
O oră mi-a făcut capul pătrat :
Că nu avem guvern pentru popor (!)
Și el, în două luni, operativ,
Corupții i-ar fi ras definitiv,
De ar fi fost măcar un senator
Așa că după cum fui informat
De indivizi onești și competenți,
Cuminți, nici pomeneală violenți,
Chiar foarte simplu am concluzionat
Că de-aia-i rău, să vezi profesioniști
Ce-n loc a guverna o țărișoară,
Își fac o viață dulce și ușoară
Ca bărbieri, șoferi sau bagajiști !
Valeriu Cercel
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sa fii iubit nene Mitica.
In tot ce-ai zis ai mare dreptate si pentru ca m-ai asemanat cu matale ma simt chiar onorat.
Toate cele dorite si numai fericire,
valeriu |
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2010-03-16 18:43:11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
corectie:
am facut un dezacord pe care vreau sa-l corectez "are ca tema evenimentul de zi cu zi"
|
|
|
|
Postat
de catre
Dumitru Cioaca la data de
2010-03-16 15:42:48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draga Vali,
Abia astazi am dat de cererea ta si sper ca nu te superi pe mine daca voi face comparatie intre poezia ta ci catrenele mele. Atat pozia ta cat si catrenele mele nu vor da buzna nici in istoria literaturii romane si nici in manualele scolare ele fiind ceeace numesc eu literatura de ocazie, adica o literatura care are ca tema evenimentele de zi cu zi. Arma folosita este arma umorului folosita dupa priceperea si indemanarea noastra.
Autoironia, asa cum bine a observat parintele este prezenta in poezia ta pe care eu o citesc cu placere. Se pune acum problema daca versurile tale sau catrenele mele fac rau cuiva. Ale mele mai fac rau celor care din care imi trag ideiile dar numai celor care le iau in serios. Ale tale nici atat. Scopul scrisului nostru este de a picta pe fata celei o mana de cititori pe care ii avem o urma de suras. Cateodata reusim cateodata nu reusim.
Sper ca nu te superi pe mine ca mi-am permis sa te asemui cu subsemnatul
Cu tot respectul
Genuneanu
|
|
|
|
Postat
de catre
Dumitru Cioaca la data de
2010-03-16 15:35:34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Well,
Ma steptam sa gasesc cateva cuvinte de la maestrul Peia, dar, nu prea este material pentru asa ceva. |
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2010-03-16 00:45:20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nene Mitica, fii bun, asa cum esti, si dragut, cum zic toate damele, si lasa-mi si mie o vorbulita macar despre poezica mea.
Sa fii si mai iubit !
Multam Sorine si tie Vasilica de trecere prin foaia mea. |
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2010-03-15 17:37:56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Haida, de! Dacă v-ar fi păsat atîta de țărișoara asta amărîtă, ori n-ați fi părăsit-o, ori ați fi dat fuga-fuguța încoace, să puneți umărul."
(Ioan Peia)
Domnule Peia,
Nu cred ca aveti dreptate in afirmatia dumneavoastra, majoritatea diasporezilor pe care ii cunosc eu le pasa de "tarisoara asta amarata" fiindca acolo s-au nascut au copilarit si in ea se afla majoritatea rudelor lor. Dumneavoastra spuneti ca noi nu mai stim ce este in Romania. Si aici cred ca gresiti fiindca majorotatea celor care fac parte din prima generatie de emigranti stiu perfect cum le merge rudelor lor din Romania care trec probabil prin experiente foarte similare cu ale dumneavoastra. Dar sa luam de buna afirmatia dumneavoastra ca noi nu stim cum stau lucrurile in Romania. Acest lucru este desigur un dezavantaj. Insa avem si un avantaj ca stim mai bine decat romanii din tara cum merg lucrurile in tarile in care ne-am stabilit. Din discutiile pe care le-am avut cu rudele si prietenii cand am revizitat Romania am observat
un scepticism total fata de experienta noastra de viata pe taramuri straine. Cand avem o parere de cum ar putea sa mearga mai bine lucrurile ni se raspunde cu "voi nu mai stiti cum stau lucrurile pe aici" iar cand povestim de lucruri bune din tarile in care am emigrat ni se raspunde cu "asta se poate numai acolo". De asemenea am observat ca pentru romani diasporezii intorsi sunt de doua categorii: uni de care rad fiindca nu s-au realizat suficient material si deci nu este nimic de capul lor si alti care s-au realizat material si s-au reintors numai "sa ne arate cat de grozavi sunt ei". Cand auzi astfel de pareri este normal sa ti se strapezeasca orice pofta de a te reintoarce in Romania. Eu cunosc insa si astfel de idealisti, doi dintre prietenii mei apropriati s-au reintors in Romania dupa ce si-au lichidat totul aicea. Au incercat asa cum spuneti dumneavoastra "sa puna umarul" si in Romania dupa ce "pusesera umarul" cu mult succes pe meleagurile pieilor rosi. Singurul rezultat tangil care a rezultat dupa reintoarcerea lor este ca acum nu mai sunt atat de buni romani cum erau inainte. Unul care este mai apropiat de varsta s-a resemnat iar celalat care este mai tanar se joaca cu gandul de a se reintoarce in Statele Unite si a lua-o de la cap.
Aciditate tonului comentariilor dumneavoastra despre diasporezi nu face decat sa imi comfirme ca o buna parte din romani ne privesc ca pe o subspecie suspecta si atunci cand laudam Romania (habar n-aveti!) si atunci cand o criticam (voi v-ati pus palma-n fund si ati plecat) Suntem un fel de "Bibiloteca din Alexandria" a natiei romane, orice facem nu e bine.
Cu tot respectul |
|
|
|
Postat
de catre
Dumitru Cioaca la data de
2010-03-15 16:34:24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
er:scrisrilor= scrierilor |
|
|
|
Postat
de catre
Vasilica Ilie la data de
2010-03-15 11:38:32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intotdeauna l-am apreciat pe Valeriu pentru ca spune lucrurilor pe nume in scrierile sale.Il admir ca este la curent cu tot ce se intampla aici(se vede din versuri) si mai ales pentru patriotismul lui: isi iubeste intr-adevar tara de origine si nu uita de unde a plecat. Cred ca nu exista poezie scrisa de el, in care sa nu gasim autoironie, satira, asemenea scrisrilor lui Caragiale. Poate ca este o comparatie prea mare, dar eu il admir atat ca om(cunoscandu-l in realitate putin, dar destul sa-mi fac o parere)dar si ca poet, asa simplu cum scrie el, are un har aparte. Felicitari, Valeriu! |
|
|
|
Postat
de catre
Vasilica Ilie la data de
2010-03-15 11:37:26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... Autoironia este de asemenea destul de prezentă în versurile satirice ale lui Valeriu Cercel, care trăiește, simte și scrie românește, deși se află la mii de kilometri de țară.
Spre deosebire de alți români care după o lună-două de străinătate uită limba română și nici nu mai vor să audă de România.
|
|
|
|
Postat
de catre
General Motors la data de
2010-03-15 01:50:51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rolul umoristului -printre altele- este și de a satiriza unele aspecte negative ale societății în care a trăit și/sau trăiește în speranța că prin aceasta va pune și el umărul la îmbunătățirea lucrurilor.
O poezie satirică sau o epigramă nu trebuie să fie confundate cu o simplă bârfă sau cu o înjurătură la adresa unui sistem sau a unui popor.
Valeriu Cercel i-a satirizat în scrierile sale nu doar pe românii din țară, ci și pe cei din diaspora sau chiar pe nord-americani. De asemenea are cărți de poezii în care laudă România, cărți care au pe copertă tricolorul și figura unor celebri înaintași, așa că nu poate fi bănuit de anti-românism sau de necunoașterea realităților românești, cu atât mai mult cu cât are mama și rude în țară, cu care ține permanent legătura. Rude cărora, în mărinimia lui, le-a lăsat dreptul la moștenirile pe care le-a primit.
Autoironia este de asemenea destul de prezentă în versurile satirice ale lui Valeriu Cercel, care trăiește |
|
|
|
Postat
de catre
General Motors la data de
2010-03-15 01:48:18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rolul umoristului -printre altele- este și de a satiriza unele aspecte negative ale societății în care a trăit și/sau trăiește în speranța că prin aceasta va pune și el umărul la îmbunătățirea lucrurilor.
O poezie satirică sau o epigramă nu trebuie să fie confundate cu o simplă bârfă sau cu o înjurătură la adresa unui sistem sau a unui popor.
Valeriu Cercel i-a satirizat în scrierile sale nu doar pe românii din țară, ci și pe cei din diaspora sau chiar pe nord-americani. De asemenea are cărți de poezii în care laudă România, cărți care au pe copertă tricolorul și figura unor celebri înaintași, așa că nu poate fi bănuit de anti-românism sau de necunoașterea realităților românești, cu atât mai mult cu cât are mama și rude în țară, cu care ține permanent legătura. Rude cărora, în mărinimia lui, le-a lăsat dreptul la moștenirile pe care le-a primit.
Autoironia este de asemenea destul de prezentă în versurile satirice ale lui Valeriu Cercel, care trăiește |
|
|
|
Postat
de catre
General Motors la data de
2010-03-15 01:48:18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Multam maestre.
Uite ca pe la noi prin pravalii gasim malai din Romania, foarte bun, care ne mai alina amintirile. Faina pentru paine insa nu, ca si la voi.
Tot binele,
Valeriu |
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2010-03-15 00:14:07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poezica e slabă!
Nu pentru că, ci pentru că.
Cît privește judecățile, eu mă abțin să vorbesc în numele altora, cîtă vreme nu mestec aceeași pîine! |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2010-03-15 00:06:58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...si inca ceva. Daca aveti ceva de zis de poezica mea, ca-i de bine, ca-i de rau, este O.K.
ca de asta este vorba, cum spuse si Voro.
Cu dragoste romaneasca,
Valeriu |
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2010-03-14 23:56:59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maestre Peia,
nimic nu se forteaza si nimic nu este de justificat si nici nu
s-au emis judecati.
Insa v-as comunica ceva care nu v-a pica usor la pipota : dreptul de a emite judecati avem, ca toti oamenii acestei planete.
Sa aven rezon ! |
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2010-03-14 23:54:06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
punctual: Veronica mi-a publicat niste traduceri intr-o revista canadiana. nu ca ar fi fost vorba de oarece capodopere, si astfel a facut un serviciu culturii romane - o, nu. mi-a facut un serviciu mie, ceea ce, din punctul meu egoist si marunt de vedere, e mult, putin, nu stiu, dar nu poate fi ignorat.
pe de alta parte, sunt inclinat sa-i dau dreptate lui Ioan. voi nu mai stiti cum e aici. uneori nu mai stim nici noi, voi cu atat mai putin. si in general diaspora face prea putin pentru noi.
scuze pt. offtopic. |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2010-03-14 23:23:00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mi se pare mie sau forțați o logică, în măsura a vă justifica.
Am spus doar că nu aveți dreptul să emiteți judecăți.
Asta am spus. |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2010-03-14 22:53:28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maestre Peia,
Hai sa incheiem chestia asta.
Povestea o cunoastem ca de atatea ori ati repetat-o. Daca dumneavoastra credeti ca tot raul din tara se datoreste diasporei, veniti macar cu o solutie. Poate putem indrepta ceva.
Numai iubire,
Valeriu |
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2010-03-14 22:49:25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
În ce ar consta ironia, mă rog frumos?
În faptul că ne priviți de la distanță, ca la vitrină și emiteți fel și fel de judecăți eronate despre noi? Eu zic că, nu numai că nu aveți acest drept, dar nici măcar să priviți încoace, căci ce știți voi din ce se întîmplă pe aici? Din ce i se întîmplă unui om veșnic pierzăttor și silit să traiască, demențial, mereu și mereu, la limita supraviețuirii? E ca și cum ne-am apuca noi, pămîntenii, după ce am afla cu certitudine că pe nu știu ce planetă rătăcită în univers ar exista ființe, mai mult sau mai puțin asemănătoare nouă, să-i judecăm după preceptele și mentalitățile noastre!
Haida, de! Dacă v-ar fi păsat atîta de țărișoara asta amărîtă, ori n-ați fi părăsit-o, ori ați fi dat fuga-fuguța încoace, să puneți umărul. Dar nu,- stați comozi în fotel și faceți, demonstrativ, cu degetul arătător, încoace. Nu vă convine, știu, că vă spun asta, dar adevărul urlă din lucruri, cum ar veni...
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2010-03-14 22:40:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ps. si tu stii asta!
Calvar |
|
|
|
Postat
de catre
Tea Nicolescu la data de
2010-03-14 21:50:27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ioane, las-o moarta!
Suntem "diaspora" pentru ca am reusit sa scapam.....iar "sentimentalismul" de care ne acuzi tu, nu exista, pur si simplu constatam ca salturile istorice sunt utopice....nu inveti (usor) sa reintri in normal dupa 50 de ani de ....anormal (ca sa fiu cumsecade)
regards,
calvar |
|
|
|
Postat
de catre
Tea Nicolescu la data de
2010-03-14 21:49:31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comentariul d-lui Peia nu se refera la text, ci este o "ironie" (aperopiat de "atac la persoana")la adresa celor care se afla in afara granitzei.
Ma mir de d-l Peia ca se coboara la acest nivel de comentariu in loc sa ne delecteaze cu niste creatii de valoare, pe masura capacitatii d-lui.
VP.
|
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2010-03-14 18:55:59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Problema e că "bărbieri, șoferi sau bagajiști" sunt și în guvern! Adică, taman așa cum e sacul, e și peticul.
Dar, într-o vizită de curtoazie, este evident că nu aveați cum să aflați, domnu Cercel!
Însă eu observ, încă o dată, cîtă grijă o frămîntă pe delicata diasporă, pentru țărișoara pe care o privesc de la distanță suficent de confortabilă, pentru a emite, despre ea, păreri mai mult sau mai puțin idilice. Nu vi se pare interesant? |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2010-03-14 18:35:57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Observațiile sunt reale, bine încondeiate, probleme la metrică și uneori la detalierea inutilă a mesajului. |
|
|
|
Postat
de catre
vasile iftime la data de
2010-03-14 18:23:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fetelor,
Bucuros a va vedea pe pagina mea.
Multam de aprecieri.
Totusi am omis a-i mentiona pe scriitori, care, si ei sunt capabili a conduce o tara, dar dupa cum se vede, au mai mult fun pe aceste siteuri literare !
Sa fiti iubite,
Valeriu |
|
|
|
Postat
de catre
Valeriu Cercel la data de
2010-03-14 17:08:15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Valeriu, m-ai naucit....nimic mai exact dact aceasta observatie la obiect!
Bravo!
Calvar, vot |
|
|
|
Postat
de catre
Tea Nicolescu la data de
2010-03-14 16:40:03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Val,
Ce bine le spui....Bravo!!!!
Vero |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2010-03-14 15:42:06 |
|
|