|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonat |
|
|
Text
postat de
Andrei Ghejan |
|
|
( ghicitoare )
A lunii, începe cu bemoli.
De cauți cvintolete printre coli,
n-o să-ntâlnești optimi cu punct la poli.
Diezii, cu toate că-i iubim,
substituiți în toată partitura.
Ce mai tura-vura,
nouă nu ne rămâne decât să găsim
printre pătrimi
măsura.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Va iubeste fratele vostru si va multumeste de participare. Sunt un dobitoc, daca mai asteptam, sigur s-ar fi ghicit.
Cu drag,
multumiri tuturor:
Silvana Iacob,
Veronica Pavel,
Adriana Giurca. |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-14 19:04:53 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draga Andrei...
marturisesc ca de doua zile nu am putut dormi din cauza acestei ghicitori
am ascultat din nou Sonata, am citit teorie muzicala, am umblat prin toate sistemele cunoscute si necunoscute
imediat dupa virgula nu puteau fi decat spatii sau zecimale. Cum era vb de numere nu putea fi vorba decat de zecimale. Cum ai mentionat ca e vb de un sistem, nu putea fi vb decat de cel zecimal. Dar ma incurca mereu acel N........E, care am crezut ca trebuie sa fie raspunsul.
Oricum , imi recunosc partial infrangerea, pt ca tot cautand raspunsul am mai asimilat cate ceva.
pe de alta parte
Ofticata numarul doi. |
|
|
|
Postat
de catre
. Fiinta la data de
2008-08-14 18:23:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Multumesc, Andrei!
Marturisesc ca n-as fi ghicit in vecii vecilor!!! Pai compune si tu ghicitorile mai simple, astea cu fierbere de creier n-au sanse, mai ales vara :)))
Da' mi-a placut asocierea muzica-matematica, felicitari!
Merci si pentru explicatia cu bemolii. Acuma, sincera sa fiu, eu daca vad o partitura cu mai mult de patru diezi sau bemoli, o las incurcata, ma duc la alta mai simpla! Nu stiu cum o fi la jazz, da' la Chopin e mare nenorocire cu milioanele lui de bemoli!
|
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2008-08-14 18:14:36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Buna Vero,
Din motive practice, de citire, s-a renuntat la partiturile cu sapte bemoli la cheie, fiind preferati diezii. Astfel, se elimina de cele mai multe ori scrierile cu dublu bemol pentru accidentii de expresie, cum ar fi de exemplu mordentii.
Mor de oftica ca nu s-a ghicit.
Explicatie ghicitoare:
Sonata lunii = 1
bemoli = 6
cvintolete = 5
optimi = 8
optimi cu punct = 3 (saisprezecimi)
poli = 2
diezi = 7
substituiti = 0
noua = 9 :))
patrimi = 4
obtinem : 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 , respectiv SISTEMUL ZECIMAL... masura
Explicatie Hint 1:
"imediat dupa virgula" ... vin zecimalele
Cu drag,
ofticatu'
|
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-14 17:52:26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrei, revin:
Diezii: fa-do-sol-re-la-mi-si (7)
Bemolii: si-mi-la-re-sol-do-fa (7)
De ce zici ca bemolii sunt "practic" doar sase? |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2008-08-14 17:21:26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Multumesc Andrei pentru lamurire. Intr-adevar, nu stiam ca in jazz se utilizeaza cvintoletii, explicatia ta mi-a placut!
Eu, care am cantat sonata lunii, imi spuneam ca e ceva "misterios" cu bemolii, ca stiam, din memorie, ca are patru diezi la cheie. Dar mi-am spus ca poate imi joaca memoria feste!
Infine, chestia cu diezii si bemolii, in schema ta, e complicata, eu ii stiu de la pian. Ma gandeam ca poate ghicitoarea ta e pentru cineva care stie jazz??? Sau e mai "computer-litarate" decat mine???
Poate ca ai dreptate sa mai astepti cu poanta, dar eu ma dau batuta....
Veronica |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2008-08-14 17:17:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hint 4!
In figura urmatoare sunt explicati teoretic bemolii si diezii. Practic insa, se intalnesc doar 6 bemoli si 7 diezi:
|
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-14 11:11:28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cred că e legat de reprezentarea informației în calculator. Pentru cea numerică se utilizează virgula fixă ori mobilă (după virgulă, un semn se transformă în sistem), iar pentru cea nenumerică se utilizează diferite simboluri, printre care #.
|
|
|
|
Postat
de catre
Silvana Iacob la data de
2008-08-14 07:56:07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Apropos,
"Sonat" provine de la faptul că "Sonata lunii" n-are niciun bemol, ea fiind scrisă de celebrul compozitor în do diez minor.
<=> substituiti <=> 0 |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-14 01:57:25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vero,
în muzica de jazz și nu numai, sunt cât se poate de uzante structurile ritmice de tipul:
___ 5 ___
! ! ! ! ! , cvintolet ;
____ 6 ____
! ! ! ! ! ! , sextolet ; chiar și
____ 7 ______ , heptolet ;
! ! ! ! ! ! !
bineînțeles că trioleții de orice fel:
de doimi, pătrimi, optimi, șaisprezecimi, sunt la ordinea zilei. Practic, în jazz, nu există improvizație în absența lor.
În ghicitoarea mea, sunt câteva cuvinte care ascund (sau simbolizează) ceva (pe cât de abstract, pe-atât de concret).
Vă las în continuare plăcerea descoperirii, dacă și numai dacă ghicitoarea vi se pare interesantă.
Nu-mi pasă că iese din pagină, dar nici nu vreau să stric hazul celor ce doresc să mai încerce.
La rândul meu, sunt mare amator de ghicitori. Păcat că pe site-ul ăsta sunt prea puține tentative de astfel de scrieri.
Tăcerea, va fi un semn că ghicitoarea este subțire. Are însă o unică soluție.
Cu drag,
mersi de semn |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-14 01:33:27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cvintoletzi? Ce-i aia? Am studait pianul si muzica multi ani, dar am auzit doar de trioletzi, cvintoletzii mi-au scapat. :)))
Ma incita ghicitoarea ta, dar n-am reusit sa o decriptez.
"Nemasurate?"
Hai, nu ma mai tzine asa, ca de cateva zile ma innebunesti cu ghicitoarea asta. pana azi n-am zis nimica, dar acuma vad ca iesi din pagina si tot n-ai zis raspunsul. Pai treaba-i asta?
Veronica |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2008-08-14 00:55:06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hint 3!
Note-ntregi, optimi, pătrime,
Cvintoleți, sau alte nume,
Poartă semne și cheițe
Ce destramă ghemu-n ițe. |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-14 00:47:16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu renunț, vreau ca să-ți zic,
Dar o să dureze-un pic
(Poate chiar o săptămână,
Fincă mi-am ieșit din mână.)
Nu renunț, vreau ca să-ți zic,
Dar o să dureze-un pic
(Poate chiar o săptămână,
Fincă mi-am ieșit din mână.)
Și ca semn că nu te mint,
Fă-ți pomană, înc-un hint :)
|
|
|
|
Postat
de catre
Silvana Iacob la data de
2008-08-13 21:02:11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Silvana,
mi-ar pare rau sa renunti. Esti atat de aproape:
v.Hint 1
Cu drag,
mersi de vizitele de pana acum |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-13 19:06:27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Silvana,
esti pe drumul bun și categoric ai dreptate:
sunt total nenumărate,
nici numerotate,
nici măcar inventariate,
poate doar ușor... uitate.
după,
un ghem
se transformă în sistem.
Pe o scară oarecare,
de la unu la cutare,
nici vecinii nu-i privim
virgula de n-o citim. |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-13 02:15:33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mă stresează peste poate.
E cumva nenumărate ?
|
|
|
|
Postat
de catre
Silvana Iacob la data de
2008-08-12 19:18:04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hint 2!
Presarate,
indicii N _ _ _ _ _ _ _ _ E |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-12 12:45:34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hint!
imediat dupa, |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Ghejan la data de
2008-08-11 19:44:48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pentru mintea mea e grea.
Dă-ne, bre, un hint, ceva :)
|
|
|
|
Postat
de catre
Silvana Iacob la data de
2008-08-11 17:39:35 |
|
|