|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neofariseism și impudoare sau prolegomene ecoliterare |
|
|
Text
postat de
Emanuel Cristescu |
|
|
Într-o istorie a promiscuității, gregaritatea, obscenitatea, dezinhibiționismul, exhibiționismul, excrementalismul, pornografia și multe altele din aceeași zonă, pot fi elogiate. Într-o lume normală nu.
Infracturismul etic ar putea fi definit ca un tip de comportament fracturat, în care eul, n-plicitar ori cel puțin duplicitar și se află în autocontadicție ideatică ori și comportamentală.
O teorie, un curent filosofic, un corpus ipotetico deductiv oarecare se pot fundamenta pe baza unor postulate a căror valoare de adevăr este, cel puțin convențional, acceptată.
Nu sunt foarte sigur că specia umană este diferențiată de animale prin rațiune și inteligență însă sunt sigur că PUDOAREA este un sentiment exclusiv uman. Care, implantat în codul genetic al ființei umane, face ca la o anumită vârstă să se manifeste explicit și funcțional și să însoțească omul normal toată viața.
Pudoarea înțeleasă ca un sentiment de jenă, de rușine ori sfială sau decență. Pudoarea se manifestă printr-un comportament în care anumite gesturi, acte ori fapte concrete, reale, fiziologic necesare, sunt oarecum autocenzurate ca manifestări publice ori ca manifestări exterioare eului.
Dacă la animale actul sexual, defecația și altele de acest fel pot avea loc oriunde fără să le afecteze în vreun fel comportamentul existențial la oamenii normali, datorită pudorii, astfel de acte și fapte presupun o anumită discreție. Așa se explică apariția și utilizarea toaletei, așa se explică faptul că oamenii nu-și fac nevoile în public, etc. Și cu privire la sexualitate discreția este asumată de către parteneri tot dintr-un firesc și înnăscut sentiment al pudorii.
Este un truism faptul că există și o falsă pudoare, o pudoare ipocrită. Care a făcut și face obiectul multor opere literare și nu numai, prin care acest tip de pudoare este demantelat, ironizat, criticat, etc. Însă am face o eroare nu numai metodologică să înțelegem prin pudoare falsa pudoare. Și, în numele anatemizării falsei pudori, să anatemizăm chiar PUDOAREA însăși. Adică sentimentul care ne detașează net de animale.
Prin extensie și limbajul denominând acte și fapte care presupun pudoarea trebuie să aibă o anumită doză de pudoare.
Prin urmare putem lua ca postulat pudoarea ca bază pentru o etică textual-existențială. Nimeni nu poate demonstra că pudoarea nu are statut existențial în firescul ființei umane. Așa cum firesc este și sentimentul dragostei, existența ochilor, a membrelor, a capului, etc. Care ar fi logica eliminării, din caracteristicile ființei umane a pudorii? Care ar fi avantajele pudorectomiei? Ne-am permite oare cu bună știință și fără vreo rațiune medicală să amputăm o mână? Să scoatem un ochi? Ce ar justifica astfel de fapte? Teribilismul? Obsesiile? Revolta? Nonconformismul?
Pe baza acestui postulat putem fundamenta o întreagă teorie estetică. La care poate sau nu să adere oricine dorește.
Într-o astfel de teorie își găsește locul ECOLITERATURA. Care nu este nouă decât poate ca termen ori concept. Ca fond, marea literatură a lumii, cu unele excepții, este ecoliterară. Adică ține seamă de sentimentul de pudoare al ființei umane.
Neofariseismul impudorii constă tocmai în autocontradicția comportamentală a promotorilor curentelor. Deși textual exacerbează impudoarea, comportamental se supun de bună voie regulilor pudorii. I-aș crede sinceri dacă i-aș vedea umblând goi prin orașe, practicând acte sexuale pe străzi, prin piețe, defecându-se în văzul lumii, șamd. Până atunci doar un fel de saltimbancism textual, uneori ca expresie, poate, a unui tip de revoltă, ori ca manifestare a unor frustrări maladive sau inadaptări etice poate caracteriza astfel de opere. Iar comportamentul lor poate fi denumit ca un fel de neofariseism al impudorii.
Ce pudoare poate fi în pornografie? Evident niciuna. Însă cu siguranță în afara mediului pornografic, actanții acestuia, mă îndoiesc de faptul că ar avea un deplin confort etic. Iar cei care își asumă acest rol îl fac în deplină cunoștință de cauză că vor purta toată viațanobila etichetă de pornografi Este opțiunea lor. La nimfomani, priapici, voyeriști, etc. componenta maladivă a eului lor i-a împins în această direcție. Și apoi, pornografia, vulgaritatea, exhiboționismul și multe altele sunt sancționate și de lege în anumite condiții.
În virtutea dreptului la opțiune personală ecoliteratura nu neagă nici un fel de artă. Însă tot în virtutea dreptului la aceeași liberă opțiune ecoliteratura nu acceptă poluarea impudică. Dacă acest tip de opțiune ar fi numai al meu poate m-aș izola. Însă nu pot să constat că marea majoritate a membrilor Europeea aderă la acest tip de literatură. Ceea ce nu-i puțin. Altfel, mă gândesc, nu ar posta aici. Această aderare nu înseamnă că acești membri vor fi fiind sfinți ori străini omenescului. Numai că știu să respecte sentimentul poate cel mai fin și subtil al ființei umane acela al pudorii.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Cristescu, acum aveti si dovada ca ceea ce spuneam eu nu numai ca era adevarat dar este si actual.
Rog editorul care mi-a invalidat textul sa citeasca dialogul intre mine si Dl.Cristescu si sa revina asupra deciziei. |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Florian la data de
2009-11-01 01:36:01 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cabinet
DE Palais de Monaco,
S.A.S.L.E. PRINCE DE MONACO Le 3 juillet 2007
Monsieur,
Son Altesse Serenissime le Prince m'a charge de vous remercier bien vivement de votre ouvrage « Cardinalul Alb » que vous Lui avez dedicace et fait parvenir recemment.
Je vous prie d'agreer, Monsieur, l'assurance de ma consideration distinguee.
Le Chef de Cabinet,
/) -I. ,
' yi i
L
Georges Lisimachio.
M. Savant Gheorghe Sarbu
Str. Cosminele, 17
Loc. 181B, Sc D, Ap 62 parter
COD 100256
PLOIESTI
ROUMANIE
|
|
|
|
Postat
de catre
gheorghe Sarbu la data de
2008-06-03 23:07:37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gheorghe, frate întru toate,
Îmi recomanzi cam tîrziu cartea cu pricina.
Care oameni de cultură?
Care oameni de știință?
...mă întreb acușa, aproape siderat de ideea că faci apropouri stingheritoare.
Dacă astea sunt versurile lu' maria lu' banuș, atunci nu dijaba fu o strălucită absolventă a școlii de literatură din epocă. Fapt pentru care, - mult mai modest călărind eu iambii suitori, troheii - permite-mi, rogu-te, să continui, cu modestie, genialele versuri antecitate:
Frunză verde de mohor/ Eu n-am rimă la tractor/ Că nu sunt agricultor/ Nici gastronom amator/ Cu ghivece mal diu fleor/ N-am nici tastă de ignor/ Și-asta toate rău mă dor/ Direct în calculator! |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2008-06-03 22:44:44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ioan, frate intru Limba si Literatura Romana:
" Fata de superioritatea altora nu exista decit un singur remediu, iubirea ", Goethe.
plecind de aici Hegel scrie cartea: Despre poezie si adevar, carte pe care ti-o recomand cu caldura.
si doi: oamenii de cultura, oamenii de stiinta, cind intra in dialog, nu uzeaza limba vulgului ...
oricind, la dispozitia ta, daca vii cu terminologia specifica domeniului de interes ...
desigur, am vrut sa te fac atent cu privire la (...) dar sa lasam ... si sa procedam ca niste oameni care au preocupari literare ...
si ca sa fiu in ton:
" frunza verde de mohor
ca doi ochi rosii de tractor ", Maria Banus ...
si inca un detaliu: nu-mi place ghiveciul calugaresc ...
altfel, ma obligi sa te ignor, |
|
|
|
Postat
de catre
gheorghe Sarbu la data de
2008-06-03 22:14:38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dragă Gheorghe,
Uite că mă dusei unde mă trimiseși tu și citii:
- lovire sau alte violențe, faptă prevăzută și pedepsită de art.180 Cod Penal;
- amenințarea, faptă prevăzută și pedepsită de art.193 Cod Penal;
- furtul calificat, faptă prevăzută și pedepsită de art.209 Cod Penal;
- abuzul în serviciu contra intereselor persoanelor, faptă prevăzută și pedepsită de art.246 Cod Penal;
- purtarea abuzivă, faptă prevăzută și pedepsită de art. 250 Cod Penal;
- arestarea nelegală și cercetarea abuzivă, faptă prevăzută și pedepsită de art. 266 din Cod Penal etc.
...și citii, dar deloc nu pricepui! Să fie de vină Patapievici care, sugestiv dar punctual, vorbește despre lucruri pe care tu le-ai pătruns pînă dincolo de măduva transcendentală? Să fiu de vină eu, care nu mă laud cu lecturi penalo-hermeneutice? Sau să fie de vină Zarathustra, care agrăiește cu subînțelesuri numai de el știute? (Ia uite cum mă laud și eu!!)
Țin' să fie, țin'să fie?
Poate badea de pe glie/C-a bătut coasa-n chindie!
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2008-06-03 21:30:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
draga Ioan, te rog sa-mi zici gheorghe ...
multumesc ...
este adevarat, draga Ioan: "Cogito, ergo sum".
am suficient umor, incit sa nu iau zburdalnicia ta lingvistica drept atac la persoana.
oricum stau lucrurile, iti sugerez ca, inainte de a lasa comm pe pagina mea sau pe oricare alta pagina cu referire la mine, sa revezi art.222 Cpp.
iti multumesc,
|
|
|
|
Postat
de catre
gheorghe Sarbu la data de
2008-06-03 20:34:59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
draga george, te rog sa-mi spui gheorghe ...
multumesc ...
sa punem problema in datele ei: te referi la Elemente de elongalogie, text in care vorbesc despre cartea lui Patapievici: Cerul vazut prin lentila; iata citat: "Ideea este forma ulterioara , Gindul este forma initiala . Aceasta distinctie , spusa asa abrupt , la rindu-i capata forma de lucru imanent , si astfel de nou material de metoda/sistem filosofic . Din aceasta clipa se pune problema deplasarii Ideii , a valorii acesteia fata de pozitia sa de echilibru ; altfel spus , al lui asa este al elementului marunt , fata de asa nu este al elementului inalt , concomitent cu valoarea datata la un moment dat . Daca valoarea ideii in sine , in calitatea sa de Lucru nou nu se dovedeste itineranta fata de ansamblul valorilor existente-cumulate unui anume domeniu de interes , atunci nu avem de-a face cu efect-ul de cauza , si ca atare ideea respectiva nu este cauza . Lucrurile , si asa destul de complicate in ceea ce le este asemenea , Geometria fractala , B. Mandelbrot , se complica si mai mult , prin ceea ce le este diferit , Note si contranote , Eugen Ionescu ."
precizare: cartea Elongalogia -metoda de gindire- se afla in manuscris. singura carte ce am publicat este Cardinalul alb: in forma de carte electronica se gaseste pe pagina mea web: www.sarbu.ro; dau acest amanunt, nu pentru ca vreau sa-mi fac reclama, ci pentru ca aceia dintre colegi care vor sa vada cum stau in realitate faptele, sa aiba de unde lua date.
ideea = gind exprimat
iata de ce persoanele cu probleme de natura psihica nu au idei.
"Atunci, ce semnificație are afirmarea lui?", adica a mea ...
draga george, unii dintre oameni isi duc viata urmind avalul, altii isi duc viata urmind amontele/ epistemologia -dintre ultimii fac parte cei care semneaza capodopera si/sau teorema. asadar, creionez: izvorul, sursa care se gaseste in amonte si nu in aval, are carnatie de rod, de unde si teza: nu geniul impune capodepera, ci capodopera face posibila afirmarea geniului. sper ca sunt suficient de onest, incit sa nu iei spusele-mi aici de fata drept saminta de fronda.
nu, draga george, eu imi iubesc semenul ... si il si respect in egala masura.
a, da, nu abordez polemica, ci caut pe cit pot cuprinde, sa clarific; acolo unde nu reusesc, imi recunosc limitele.
cu drag, |
|
|
|
Postat
de catre
gheorghe Sarbu la data de
2008-06-03 20:06:55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Descartes mai spunea: cuget, deci e vai de capul meu că exist!
Îmi cer scuze că-mi cer scuze! |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2008-06-03 19:41:57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Ideea este forma ulterioara , Gindul este forma initiala"- citat din Elongologia domnului Gh. Sîrbu. Mi se pare că și acest adevăr simplu îl știam. Atunci, ce semnificație are afirmarea lui? |
|
|
|
Postat
de catre
george savu la data de
2008-06-03 18:48:05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din principiu, nu-mi bag nasul unde nu-mi fierbe oala. ce semnificatie au atunci cele de fata? zic astfel: despre adevar stim ce a zis Seneca, diferiti ca suntem stim, si mai stim ca revistele pe ziar nu prea dau navala sa ne publice. cit priveste libertatea, iarasi stim ca este dependenta de Eu Insumi. asadar, de ce sa-l hacuim pe dl Corbu? pentru ca ne da posibilitatea sa ne afirmam harul, atita cit avem? asadar, de ce sa ne furam unul altuia cureaua de la nadragi, vopsind gardul? ... consider, dar ce zic eu, sunt convins ca putem solutiona problemele divergente daca le aducem pe tapet cu decenta si in deplina intentie, abordata pozitiv.
imi cer scuze daca momentul nu este fericit ales,
imi cer scuze daca argumentele mele sunt pe alocuri subtiri,
imi cer scuze celor care au lasat pe pagina mea comm si nu am raspuns ...
nimeni, domnilor, nu este perfect; Descartes spunea: ma suspectez ca gresesc ( citat din memorie ) ...
sa ingropam discordia, asadar, si sa construim de acum incolo buna armonie.
va multumesc pentru ca ma cititi ...
cu pretuire,
|
|
|
|
Postat
de catre
gheorghe Sarbu la data de
2008-06-03 18:19:30 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elena Toma,
Atunci cînd îmi mai folosești expresiile, ai putea să-mi ceri voie. Dacă nu te poți hrăni singură, cumpără un robot de bucătărie literară și e posibil ca, prin aglutinare, să devii și tu originală.
Apoi, dacă ai crescut și tu la țară, precis ai stat mai mult pe șanț, decît în cerdac. |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2008-06-03 17:30:44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kosta vianu
"pe"
evident
multumesc :) |
|
|
|
Postat
de catre
darius levante la data de
2008-06-03 16:16:38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Darius Levante:
"care il contine..." pe cine?
Vrei cumva sa scrii " muntele de aur pe care il contine"? Ca doar asa ar avea sens comunicarea dumitale. Fara suparare! K |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2008-06-03 16:04:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Florin Rotaru
Da, subiect multiplu (sub aspectul formei)neacordat. Eroarea se putea cumva repara punand intre paranteze ultimele doua elemente(separate logic prin "sau" si nu legate logic prin "si") deoarece din punct de vedere al comunicarii elementele sunt gandite separat (nu exista obiectivitate absoluta, nu exista pudoare absoluta etc.)Dar din punct de vedere al gramaticii formale este un dezacord. Gandirea, vorbirea si scrierea sunt actiuni extrem de distincte. Pentru premii te poti adresa unor "amici" extrem de atenti cu greselile mele.
Cu respect, K |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2008-06-03 14:24:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Subiect multiplu acordat gresit? Se dau premii sau mentiuni, ceva...? |
|
|
|
Postat
de catre
Florin Rotaru la data de
2008-06-03 13:58:08 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hai sa vedem daca ghiciti ce am gresit(gramatical vorbind, deoarece din punct de vedere al intentiei comunicarii este OK) |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2008-06-03 13:18:39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
S-a vazut si se va mai vedea ca obiectivitate absoluta, pudoare absoluta sau corectitudine absoluta nu a existat si nu va exista. Problema acestui site este aceea ca editorii nu pot fi realmente independenti si categoric egali in atitudine fata de toti postatorii. Nu li se poate cere asta, deoarece (la nivel prezumtiv macar
)sunt oameni, iar materialul uman tocmai in asta isi afla ratiunea existentei : in capacitatea de a avea nuante infinit de subtile in orice atitudine. Tot ce li s-ar putea eventual cere ar fi ca subiectivismul sau atitudinea partinitoare sa nu devina prea evidente. Prea adesea s-a dovedit insa ca nici acest deziderat minor nu a putut fi respectat. Exista pasiuni, parti-pris-uri, simpatii si antipatii, unele declarate, altele manifestate indirect. Pe care nu le poate nimeni nega, oricat de tare si-ar clama impartialitatea. Iar impartialitatea jucata este cu siguranta tot un fel de fariseism si poate chiar o forma de impudoare. Persona non grata. |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2008-06-03 13:10:31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iata un text pe care il asteptam demult
si ma bucur sa il gasesc aici
un manifest la care ader cu ochii inchisi
poate numai aceasta sintagma "ecoliteratura" mi se pare putin saraca in sine dincolo de muntele de aur care il contine |
|
|
|
Postat
de catre
darius levante la data de
2008-06-03 12:42:39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Am fost născut la țară, unde pudoarea, într-o vreme, era o stare naturală. De aceea mi-a fost și îmi este tare greu să accept comportamente vulgare și uzanțe verbale mizere
Postat de catre Ioan Peia la data de 2008-06-02 17:00:08"
......................
Rog: să mi se dea voie să râd copios:))))))
Nu de alta, dar și eu, copilărind la bunica într-un sat de lângă Târgoviștea natală, am considerat pudoarea o stare naturală. Deși anii au trecut, am rămas același om pudic, altora le-a venit mintea la cap și s-au adaptat, altfel cum supraviețuirea ? :))) |
|
|
|
Postat
de catre
ambigua departare la data de
2008-06-03 12:06:33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Emanuel, nu pot sa demonstrez invalidarea poemului si revin asupra faptului ca am invocat textul pentru a avea un studiu de caz si nicidecum ca argument al teoriei conform careia oamenii incapabili sa inteleaga despre ce este vorba nu au ce cauta pe Europeea, fie ei si editori. Daca dorim sa aplicam acest principiu, pornind de la premiza ca toata lumea este de buna-credinta, calitate care se prezuma din start, altfel, orice discutie devine inutila, ei bine, categoria acestor oameni nu trebuie sa excluda editorii, pentru ca despre ei vorbeam eu si nu despre useri, asa cum ati dedus dumneavoastra.
Stiu ca nu sunteti malitios si ca nici nu va doriti sa fiti, asa se prezuma. |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Florian la data de
2008-06-03 10:38:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Radu Stefanescu,
"dupa cum se poate observa cu mare ușurință, comentariul de mai sus nu conține niciun termen vulgar"
Da. Ar putea fi o formulă. Însă cu prețul schilodirii textelor. Și nu ar rezolva pe deplin problema. Ar fi o soluție paliativă.
Aici intervine aspiarația mea, poate utopică: cei care publică aici, din convingere sau din adeziune la acest site, vor scrie ecoliterar. Fără constrângere și fără cenzură.
Andrei Florian
1.Dacă aș fi malițios aș putea interpreta postarea poemului, a cărei invalidare nu poți să o demonstrezi, ca fiind un mod subtil de a-l pune în evidență.
2. "Daca textul domnului Cristescu stabileste standardul spre care notiunea de ecoliteratura tinde, ei bine, notiunea aceasta este atat de diferit perceputa incat grila cu care se judeca difera de la om la om, functie de educatie, constitutie emotionala, etc."
Aici te înșeli. Site-ul Europeea ca și textul de mai sus se adresează oamenilor capabili să înțeleagă despre ce este vorba. Dacă nu înțeleg, nu au ce căuta aici.
|
|
|
|
Postat
de catre
Emanuel Cristescu la data de
2008-06-03 03:58:12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Textul invocat de mine a fost refuzat cu mult timp inainte, inca de pe vremea cand, din motive care nu au legatura cu refuzul textelor mele pe Europeea, am renuntat sa mai postez. Revin si subliniez ca nu poema este subiectul dicutiei ci subiectivismul cu care sunt apreciate acestea si lipsa unor repere ecoliterare absolute la care sa le raporteze cei alesi sa le evalueze.
Daca textul domnului Cristescu stabileste standardul spre care notiunea de ecoliteratura tinde, ei bine, notiunea aceasta este atat de diferit perceputa incat grila cu care se judeca difera de la om la om, functie de educatie, constitutie emotionala, etc.
Atat si nimic mai mult. Nu contest principiul enuntat, consider insa ca este o notiune inoperabila ca reper atat timp cat raportul este stabilit functie de individul care judeca si nu de un un reper absolut.
Zexe. |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Florian la data de
2008-06-02 22:12:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
în cluburile literare din neogen, foarte multe la număr, web designerul a întocmit o listă de termeni explicit vulgari, filtrată automat de softul de editare, care o fi el (și Wordul știe chestia asta, de altfel).
de exemplu, ''curând'' apare ''***ând'', ''încurcătură'' ''în***cătură'', ''irefutabil'' devine ''ire***abil''
''ire***abil'' poate fi citit și ''irepetabil'', sau ''ireparabil'', etc, stimulând, la urma urmei, fantezia cititorului, iar în cazul persoanelor astenice, poate fi omis, ceea ce conduce la o considerabilă economie de timp, care poate fi dedicat, de exemplu, activităților desemnate prin termenii incriminați
dupa cum se poate observa cu mare ușurință, comentariul de mai sus nu conține niciun termen vulgar
|
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2008-06-02 20:14:52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Raspund pe fuga dintr-o vizita. La mine voi ajunge probabil dupa 10.
Poemul "DIN TREI, DIN TREI ÎN TREI" daca a fost invalidat a fost invalidat pe nedrept. Insa eu nu l-am gasit in editura la invalidate. Editorul care l-a invalidat ar putea sa se explice. A fost postat in aceasta forma?
Daca da, nu numai ca nu trebuia invalidat dar ar fi trebuit apreciat.
|
|
|
|
Postat
de catre
Emanuel Cristescu la data de
2008-06-02 20:12:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Un moment, va rog. Sa nu abatem discutia de la subiect, iar subiectul nu este nicidecum o asazisa nedreptate facuta mie. Am hotarat sa ma supun exigentelor acestui site, si asa voi face, numai ca doresc sa stiu daca in lipsa unei delimitari clare a formatului ecoliterar, editorii acestui site nu devin din editori, cenzori. Imi este clar ca in lipsa unei referinte clare, fiecare editor devine un mic dumnezeu, judecand valoarea unui text dupa propria-i grila valorica, cat despre pudoare, aici lucrurile stau pe un postament cu mult mai instabil. In acest fel grija pentru formatul mesajului va impune in creatiile userilor ordinari, cum spunea si domnul Peia, un format specific domnisoarelor de pension, ceea ce nu ne dorim, nu?
Poemul invocat de mine este adus in discutie doar pentru a da un exemplu clar de subiectivism ecoliterar, si de a avea un obiect real de discutie, fara a fi nevoiti sa manipulam ipoteze sau generalitati definite abstract.
Zexe. |
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Florian la data de
2008-06-02 19:14:16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Am fost născut la țară, unde pudoarea, într-o vreme, era o stare naturală. De aceea mi-a fost și îmi este tare greu să accept comportamente vulgare și uzanțe verbale mizere. Să nu-mi vină cineva, acum, cu teoria falsă a lipsei de ipocrizie și să-mi spună că vulgaritatea, așa și pe dincolo, este acolo unde, limbajul este inabil folosit. Că așa zisa exprimare explicită, folosită cu stil, se transformă, ca în poveste, într-o cosînzeană a limbii.
Ei aș!
E ca și cum ai încerca să scoți ridurile de pe broască, folosind crema Nivea, cu Q1o!
Pdap, exagerarea în pudoare, transformă discursul într-o scenetă ieftină de prețios... ridicul, jucată de o fată bătrînă. Sau într-o prestație tragi-comică, servită de o fată mare, insertată cu credința că dezvirginarea vine de la zei și care exclamă în clipa supremă: "Vai, puberul meu"!!
Păstrarea echilibrului între vulgaritatea nerușinată și jocul ieftin al batistuței parfumate ține de tact, cultură și o oarecare măiestrie stăpînirii disonanțelor.
Dar cînd mi se spune că un text, ca cel semnat de Andrei Florian, este refuzat, pe motive de eco/pudibonderie, să mi se dea voie să rîd copios! |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2008-06-02 17:00:08 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Strict pe textul domnului Andrei Florian: Desi noi doi avem grave diferente de gandire, limbaj si opinii, ma vad silit sa va raspund ca da, in opinia mea, textul dvs, refuzat de desteptii europeei este unul literar. Dovada stau metafore ca: "ma dezbraca de restul lumii", "imi scutura grijile..." etc. Prezenta unei atitudini de revolta, de oarecare fronda jucata in fata mortii, nu justifica respingerea textului ca fiind unul neliterar sau ne-ecoliterar. In fond, "ecoliterar" e un termen inventat ad-hoc, ad usum domini, stiti dvs care dominus.Ecoliteratura, ca si eco-scoala, eco-morala, eco-ce
_mai_vreti_dvs ar trebui umplut in prealabil cu un continut. Dar, vorba bancului, daca nu gasiti prealabil, puteti proceda intr-un...lighean. Vorba vine! K |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2008-06-02 15:49:58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Strict pe textul domnului Andrei Florian: Desi noi doi avem grave diferente de gandire, limbaj si opinii, ma vad silit sa va raspund ca da, in opinia mea, textul dvs, refuzat de desteptii europeei este unul literar. Dovada stau metafore "ma dezbraca de restul lumii", "imi scutura grijile..." etc. Prezenta unei atitudini de revolta, de oarecare fronda jucata in fata mortii, nu justifica respingerea textului ca fiind unul neliterar sau ne-ecoliterar. In fond, "ecoliterar" e un termen inventat ad-hoc, ad usum domini, stiti dvs care dominus.Ecoliterarura, ca si eco-scoala, eco-morala, eco-ce
_mai_vreti_dvs ar trebui umplut in prealabil cu un continut. Dar, vorba bancului, daca nu gasiti prealabil, puteti proceda intr-un...lighean. Vorba vine! K |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2008-06-02 15:47:07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Nu vreau alte comentarii pe text decât o rezoluție clară, este sau nu un text ecoliterar? dacă nu este, de ce nu, iar dacă este ecoliterar de unde începe ecoliteratura și care sunt delimitarile ei ?"
Între pudoare și ecoliteratură este aceeași relație ca între impudoare și prefectură. Continuați, vă rog, silogismul. Sau dacă vă tentează mai mult - sofismul.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2008-06-01 23:34:10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formulată așa, ecoliteratura poate constitui un punct de plecare și un bun temei spre o literatura curată, un manifest. Da, putem discuta despre un manifest, coerent formulat, corect argumentat, dar, din nefericire, greu de aplicat. Voi reposta aici un modest poem de-al meu, refuzat de editorii unei ecoliteraraturi făcute cu forcepsul. Nu vreau alte comentarii pe text decât o rezoluție clară, este sau nu un text ecoliterar? dacă nu este, de ce nu, iar dacă este ecoliterar de unde începe ecoliteratura și care sunt delimitarile ei ? Susțin această polemică cu argumentul că, pentru unii, pudoarea începe acolo unde la alții se termină.
DIN TREI, DIN TREI ÎN TREI
din trei în trei luni vine moartea și mă întreabă ...liber ?
unde morții mă-tii vezi tu că sunt liber ?
mai am de iubit mai am de trăit mai am trei luni
mai ai pe dracu !
și mă ia în brațe
e frumoasă și ispititoare nenorocita
mă dezbracă de restul lumii mă spală pe picioare
mă descântă de blesteme mă curăță de păcate
îmi scutură grijile pe ferestră ca pe așternuturi
mă întreabă dacă mi-e foame și mă ispitește cu mere roșii
ne batem joc de viață
ca de o curvă plătită cu sânge
apoi râdem cu ea de noi
îmi curăță venele cu unghiile
îmi dă drumul sângelui aspirându-i
dorințele reprimate de legi nescrise
mă posedă animalic
într-o încleștare mută
într-un târziu mă abandonează ca pe un avorton
netezindu-și ținuta îmi strigă din ușă zâmbind
mai ai trei luni ! ... morții mă-tii de viață !
Cu respect, Zexe.
|
|
|
|
Postat
de catre
Andrei Florian la data de
2008-06-01 22:58:37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monsieur Immanuel Jourdanescu, sînteți un adevărat burghez. Evident, gentilom. Orice vorbă a dv. este prin definiție proză sadea. E adevărat, cu temeinice accente prozaice. Mă întreb ce-o să se-ntîmple cînd veți trece la poezie.
Cît privește proza, era previzibil deja că ecoliteratura este lamura literaturii dintotdeauna și de pretutindeni. Dar, ca o culme a hermeneuticii, sînteți primul care a îndrăznit și a reușit, asemenea vestitului Columb, să dea cu partea mai teșită a oului, fiert bineînțeles, de pămînt. Literatura, în întregul ei și-a căpătat de-acum o stabilitate de invidiat, de neclintit. Iar dizertația de față va fi nominalizată la premiile academiei (nu spun care).
Vorba unui reputat editor: QED.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2008-06-01 17:37:57 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23957 |
|
|
Comentarii:
120086 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|