FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Nici vorbă, sînt gata să continuăm. Am avut impresia că te-a rușinat cineva și-mi făceam mea culpa că am căzut împreună-n păcat. Atunci ar fi bine să cădem de acord ce și cum facem. Întîi stabilim regulile. Mai citesc și eu, dar primesc și asistență.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-07-12 22:51:53
         
 
  E ciudat ce spui, Corneliu. Doar stii ca eu nu frecventez nici un cenaclu. Am cautat insa niste informatii si am gasit. A spus cineva ca nu vom putea continua dupa ce le voi fi parcurs? Sau tu nu mai vrei? In ce ma priveste, e vorba doar de o noua provocare. Asa cum haiku-ul, din punct de vedere formal, mi s-a parut la inceput inabordabil, tot asa si aici. Speram sa am ajutorul/participarea ta, constatand de prin comentarii cat tii la puritatea acestor alcatuiri poetice. Raspunsul tau mi se pare un pic prea malitios si nu stiu daca il meritam.

 
Postat de catre elia david la data de 2006-07-12 16:25:57
         
 
 
Înțeleg că trebuie să stăm în banca noastră, că tu ai un "maestru" clandestin care nu ni se poate adresa și nouă, mai mocofani. Și că, orice exercițiu de altă factură decît cel în sesiuni programate și vegheate contrazice "ghidul".

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-07-12 15:46:33
         
 
  Magda, am uitat sa-ti multumesc. Orice informatie legata de subiect poate fi utila.


 
Postat de catre elia david la data de 2006-07-12 14:38:16
         
 
 
Corneliu, dar de articolul acesta ce zici? :)

Este vorba despre
"A practical guide to renku composition", autori: Tadashi Shokan Kondo si William J. Higginson

"Renga traditionalã (sau renku, un termen adesea contestat), se scrie, la fel ca toate formele de poezie traditionalã japonezã, dupã reguli fixe. Cine se angajeazã sã scrie poezie în lant, trebuie, vrând nevrând, sã le respecte întocmai.
De obicei sunt minimum trei sau patru participanti si un maestru care alege hokku si vegheazã ca regulile sã fie respectate.

Principii de structurã generalã:

Existã mai multe forme de renga, clasificate dupã lungime: hyakuin (100 strofe), kasen (36 strofe), nijuin (20 strofe), hankasen (18 strofe), shishi (16 strofe), jusanbutsu (13 strofe), junicho (12 strofe)

Kasen-ul este forma cea mai comunã.
Structura generalã contine trei pãrti:
jo (prefatã, prolog), ha (dezvoltare) si kyu (concluzia)

Jo contine 6 strofe: 1- hokku (strofa de început), 2-wakiku, 3- daisan, 4 si 6 fãrã denumiri speciale. Strofa 5 - trebuie sã fie o strofã dedicatã lunii (tsuki no za). Locatia este flexibilã, luna poate apãrea cu o strofã sau douã mai devreme.

Ha contine 24 de strofe dintre care:
- strofele 3, 4, 5 dedicate dragostei (koi)
- strofa a 8a dedicatã lunii (tsuki no za)
- strofa a 11a dedicatã florii de cires (hana no za)
- strofele 15, 16, 17 dedicate dragostei
- strofa a 23 a dedicatã lunii

Kyu contine 6 strofe dintre care:
- strofa a 5a, dedicatã florii de cires
- strofa a 6a, strofa de final (ageku), care încheie abrupt, neasteptat poezia în lant.

Trebuie discutate douã elemente esentiale în scrierea unei renga: tsukeai (legãtura, relatia între strofele adiacente) si tenji ( diversitatea elementelor si modul de progresie al unei renga).

Tipuri de legãturi ( stabilite de Basho):
mono-zuke: presupune o legãturã fizicã între obiecte, timp si spatiu, în cadrul a douã strofe succesive ( spre exemplu umbrelã într-o strofã si galosi în urmãtoarea).
imi-zuke: legãturi prin semnificatie, înteles ( aluzii, jocuri de cuvinte); spre exemplu, albastru (culoare) într-o strofã si cântec de inimã albastrã în strofa urmãtoare.
nioi-zuke: legãturi referitoare mai mult la emotii si stãri de spirit, decât la idei.
SHIKO (1665-1731), unul dintre discipolii lui Basho, discutã despre "Cele opt modalitãti de legãturã "(hatai)
- persoanã (sono hito)
-loc (sono ba)
-anotimp (jisetsu)
- moment al zilei (jiun)
- stare a vremii (tenso)
- oportunitate, potrivire ca moment (jigi)
- compasiune sau empatie (kanso)
- imagine nostalgicã (omokage)

Tenji, principiul progresiei si al diversitãtii, dominã întreaga renga si se referã la persoane, locuri, activitãti umane, plante, animale, alimente,manifestãri meteorologice, principii filozofice etc. La începutul sesiunii de renga, maestrul prezintã lista de cuvinte si elemente care vor fi folosite de participanti.
Renga poate fi asemãnatã unui puzzle foarte armonios, în care întâlnim diversitate si unitate deopotrivã."

 
Postat de catre elia david la data de 2006-07-12 13:17:40
         
 
 
Elia, am citit ce scrie Șerban Codrin. Deduc, din exemplul citat, că principala greșeala formală a fost aceea că ne-am limitat la adăugarea, mereu aceeași: eu tristihul, tu următoarele două versuri.

Succesiunea ar fi așa, preluîndu-se mereu din tanka anterioară ori distihul, ori tristihul ultim:

- hokku (tristih de "maestru")
- tanka altuia (tristih + distih)
- tanka 2 (distih + tristih)

În afara acestei greșeli, sper că nu am comis chiar o blasfemie și n-am compromis cu totul genul ca să fim anatemizați de vreun "maestru". E adevărat, ce fac eu e mai mult o poezie de atmosferă și tinde doar spre haiku, dar tanka este mai permisivă emoțional.

Pentru că nu avem un "maestru" supervizor și îndrumător, rămîne să hotărăști tu dacă merită să mai îndrăznim. Cred că te-a atenționat un maestru în devenire, poate te ajută să iei hotărîrea cea mai potrivită.

În varianta de pînă acum, revizuită formal încerc:

soarele se ivește
la întâia răscruce -
foșnet de frunze
răscolite-n tăcere -
raze răzlețe

Pentru Magda, Șerban Codrin la:

http://www.agonia.ro/index.php/essay/148309/index.html

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-07-12 08:06:12
         
 
  Elia, când am citit cartea „Introducere în poemul japonez Haiku” scrisă de Florin Vasiliu, mi-am făcut unele însemnări legate de renga (renku). Eu le postez aici, poate îți sunt de folos. Dacă repetă ceea ce deja știai din articolul domnului Șerban Codrin (nu am apucat încă să-l citesc) te rog să mă scuzi!

Renga – mai mulți poeți scriu strofe de trei sau de două versuri dând naștere unui gen de poem denumit kusai – renga, strofe înlănțuite, ceea ce înseamn㠄poezie legat㔠sau „poem în lanț” sau încă tsurane – uta, poem care depinde unul de altul. Renga este un poem care se găsește la frontiera dintre sensibilitate și real, cele clasice fiind caracterizate de însingurare și amărăciune. Poemul are trei părți: un preludiu, o dezvoltare și o încheiere. Tipurile principale de renga sunt cele de 20 strofe – nijuin renga, de 30 de strofe – sanjuin renga, de 36 de strofe – kasen, de 50 de strofe – gojuin renga, de 100 strofe hyakuin renga. S-au scris poeme renga de 1000 și chiar 10.000 de strofe. Cele mai frecvente azi sunt nijuin-ul și kasen-ul. Poemele pot fi scrise de doi poeți – ryojin renga, de trei poeți – sanjin renga, de un număr nelimitat – renga (renga liberă), sau de un singur autor, formulă recentă. Nijo Yoshimoto spune: „Renga nu leagă o idee de următoarea. Succesul și eșecul, bucuria și supărarea, se succed una după alta așa cum se întâmplă adesea în viață. Chiar când te gândești doar la ziua de ieri, ziua de azi a și trecut; când cineva se gândește la primăvară, toamna a și trecut, iar sakura au devenit momiji”.

 
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2006-07-11 16:17:11
         
 
 
Elia, multe se fac din mers. N-am citit, dar îl caut și mă pun la punct. Ai dreptate, încerc:

raze răzlețe

Deocamdată contează începutul, cunoscătorii ne vor sancționa.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-07-11 16:13:21
         
 
  Nu cade prea bine rima "tacere-stinghere", nu crezi?
Ai citit articolul despre Renku, semnat Serban Codrin si postat de Maria Tirenescu? Desi e cam descurajant (articolul), am putea continua, totusi, acest exercitiu. Iti astept parerea. Si, desigur, si pe a celor care dovedesc interes pentru poemul in lant. Recunosc, eu una sunt cam pe dinafara, dar as dori sa ma pun in tema. Si sa exersez.

 
Postat de catre elia david la data de 2006-07-11 14:06:07
         
 
 

pași prin pădure -
neguri albe-ncîlcite-n
desiș de ramuri
soarele se ivește
la întâia răscruce

foșnet de frunze
răscolite-n tăcere -
raze stinghere

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-07-11 12:27:25
         
 
  pași prin pădure -
neguri albe-ncîlcite-n
desiș de ramuri
soarele se ivește
la întâia răscruce


 
Postat de catre elia david la data de 2006-07-11 11:37:57
         
 
 
privind fără saț
calmul tumult al frunzei –
ceas de neuitat

pe ochi în zorii zilei
apă de la fântână

pași prin pădure -
neguri albe-ncîlcite-n
desiș de ramuri


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-07-11 09:00:04
         
 
  priviri vrăjite de
calmul tumult al frunzei –
ceas de neuitat

pe ochi în zorii zilei
apă de la fântână

 
Postat de catre elia david la data de 2006-07-11 08:49:27
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23945
Comentarii: 120070
Useri: 1426
 
 
  ADMINISTRARE