|
|
|
|
|
|
|
|
|
arbitraj. miza - curatarea site-ului |
|
|
Text
postat de
Daniela Luca |
|
|
cu referire la problemele de aici :
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971
Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.
Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.
Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.
Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?
Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.
Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"acum știu el va veni îmi va trezi duminicile încă o dată
va izbi între ele cuvintele"...
Da, poetic si frumos spus... |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Florescu la data de
2006-04-17 00:44:43 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Corneliu, în recuzita mea intră numai întunecarea, este un decor pe care inevitabil îl purtăm dintr-un dincolo de lespede. Spre Lumină. Mulțumesc. |
|
|
|
Postat
de catre
Daniela Luca la data de
2006-04-13 10:36:42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
O lectură în filigran, sens cu sens, fir cu fir, o hermeneutică amplă, așa cum rar mi-a fost dat să văd pe marginea unei poezii postată pe un site virtual. Un intermezoo în care cineva poate să respire cuvintele și să le primească în el, spre a le simți, a le elabora, a le reda cu un plus valoric. Mă simt într-o transformare, într-un balans prin poetic, în așa fel încât să pot cuprinde diverse dimensiuni. Mulțumesc pentru cât de profund ați văzut toate cele aici înscrise. da, e un aprilie maladiv de ceva vreme și din păcate așa va rămâne. E bine că există Îngerul, să putem ființa fără cei absenți. :)
Mulțumesc... |
|
|
|
Postat
de catre
Daniela Luca la data de
2006-04-13 10:34:41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Exercițiu de lectură
Îngerul și aprilie maladiv
Fie și invocând textul acesta, nu numai însă, și valoarea de adevăr a versului aici nu se mai scrie nimic e doar un aprilie maladiv pălește. Nici aprilie nu este maladiv decât, poate, perceput ca atare, într-un univers imaginat, de tip bacovian. Un semplice ma non troppo care pe mine mă duce cu gândul la un alt adagiu și anume, per aspera ad astram! Iar poemul pare a surprinde numai prima fază. Pentru partea a doua ni se sugerează un eu dubitativ însă un eu gânditor, un eu preocupat, un eu implicat, un eu aflat chiar în suferință și care, pare a-și fi pierdut speranța. Parafrazând o replică devenită celebră aș putea spune, câtă sensibilitate atâta dramă. Pentru că sensibilitatea este la originea dramatismului subsecvent decelabil în acest poem. O sensibilitate dublată de o luciditate de tip pesimist, un fel de abandonare a unui eu acțional, un pesimism constatativ al unui înger care și-ar fi abandonat nobila sa misiune, aceea de a ocroti.
Un intro care ar putea sugera blazare, un fel de final interior dublat de unul cumulativ al mediului proxim și nu numai, definit concentric și având raze spirituale din ce mai apropiate eului , românia, ploaia, oamenii fm-ul mergând până la universul interior puternic spiritualizat sugerat de reverberațiile posibile ale muzicii lui Berlioz, înlocuit cu fm-ul poate tot din rațiunea unei percepții catastrofice. Așadar un Berlioz sensibil, să ne amintim numai că el, Berlioz isi astupa urechile cand auzea Eroica lui Beethoven si se emotiona la orice romanta siropoasa. preocupat de grandios (să amintim că Berlioz își imagina o orchestră cu 30 de piane!) aceasta ar fi fost starea normală însă în contextul dat este înlocuit, abandonat deci, și, odată cu aceasta nu mai îmi scrie îngerul astăzi sfârșitul care ar putea sugera o abandonare absolută! Contrazisă totuși textual, inteligent și superb, dacă observăm că primul vers începe cu o celebră spunere a unuia dintre marii titani ai umanității care, silit de Inchiziție să retracteze adevărul după ce face compromisul care i-a salvat viața, rostește celebrele cuvinte care, în fond, anulează tot compromisul și repune adevărul în drepturile sale firești.
Abandonarea unei situații date, putem la rigoare emite câteva supoziții în această direcție, nu înseamnă și abandonarea lucidității. Dimpotrivă, am putea spune. Pentru că, răgazul dat de abstragerea din contingent permite revigorarea cognoscibilității: acum știu spune aproape sentențios autoarea. De ce acum ? Posibil, cum am spus mai sus, abandonarea mediului preocupant să fi oferit șansa unei meditații profunde, meditație care să fi relevat aproape premonitoriu: el va veni îmi va trezi duminicile încă o dată
va izbi între ele cuvintele eu voi trage de timp. Și, în această așteptare real-imaginar-virtuală, timpul, sugerat de secundar, devine un dușman de nesuportat . Până atunci,
mă irită acest fel de a te mișca în afara spațiului tău
și totuși rămân fidelă
întâi răscolesc sensuri despic literele în lumini las neatinse
indigourile pe smalțul sidefiu al doamnei lună
înțelegi azi mă răzvrătesc nu mai iubesc astralul
mă deconectează de tot înțelesul
trec praguri spun stop
O revoltă sui generis împotriva timpului, revoltă care pare a fi și împotriva unui aici unde nu se mai scrie nimic e doar un aprilie maladiv
în care se moare uneori se aprind candele
și se ridică o lespede . Acest aici ar putea fi cheia întregului poem. Un aici care, cu toată revolta manifestă nu este anulat. Pentru că textul ne oferă cel puțin câteva puncte de sprijin ca fiind certitudini: e pur si muove, acum știu
totuși rămân fidelă doar mama rămâne acolo. Și care oferă șansa, probabil uneia dintre cele mai frumoase, aspirații umane: speranța.
Există în acest poem și o anume doză de autoculpabilizare iar eu tac întotdeauna prea mult ca manifestare a propriei responsabilizări.
|
|
|
|
Postat
de catre
Elena Stefan la data de
2006-04-13 10:04:18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aprilie întunecatul a cam dat iama în urbe. E un echivoc totuși în ceea ce spui, nu recuzi chiar totul:
"în lumini las neatinse
indigourile pe smalțul sidefiu al doamnei lună"
N-ai încotro, rabzi, rabzi, dar trebuie să crezi în Înviere:
"Fiece sămînță-nalță
De pe un mormînt o piatră.
Suferința are-un cîntec
Și nădejdea are-o vatră."
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2006-04-13 07:23:48 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23972 |
|
|
Comentarii:
120095 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|