|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
Text
postat de
dorias serbanescu |
|
|
noaptea e liniște în camera aproape goală de mișcare.
mă asez în pat.
învăț să-ți citesc cald și moderat volumul. vocile ni se suprapun. în mijlocul unei furtuni de nisip și praf.
o voce nouă. din iubire. fisurȃndu-ne corpul. unde un cȃine comun și trandafiriu primește în dar injecția letală. |
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ati decopertat perfect. multumesc. |
|
|
|
Postat
de catre
dorias serbanescu la data de
2020-12-30 14:10:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PS. Am scris direct în casetă și nu am pecitit decât după ce comentariul a fost postat. Din păcate are câteva greșeli pentru care prezint scuze. |
|
|
|
Postat
de catre
Elena Stefan la data de
2020-12-30 08:18:58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Exercițiu de lectură
Poemul + sau modalitatea de a fi eficient poetic
Da, un nou poem bine scris. Are cel puțin trei sau patru sintagme inovative. Or, într-un poem, dacă nu sunt forțate, scrâșnite, asemenea formulări creative fac bine poemului. Le menționez: ”camera aproape goală de mișcare”, ”vocile ni se suprapun” ”voce nouă [...] fisurându-ne corpul” ”câine comun și trandafiriu” Aceste expresii, contextual, valorifică sensul cuvintelor luate ”singular” și le conferă un halou poetic perceptibil. ”goală de mișcare” Uzual, ”gol, goală” presupune lipsa de conținuturi (obiecte, lucruri, mai puțin sau deloc acțiuni) Iată că poate exista și o cameră care, putând fi plină de obiecte, pat, masă cărți etc, la limită, tixită de astfel de corpuri materiale și, totuși, să fie ”goală de mișcare” Formulare pe care eu nu am mai întâlnit-o și care nu este forțată și nu zgârie conținutul poematic. Suprapunerea vocilor, în plan curent este un fapt banal, obișnuit care seîntâlnește la tot pasul. Dar, într-o cameră ”goală de mișcare” în încercarea de a citi un volum, suprapunerea vocilor este surprinzătoare și profund poetică. Sugerează trăirea lăuntrică și prezența unei persoane. Care, contextual, își are prezentă vocea în acel spațiu. Ori această stare de dialog a vocilor lăuntrice, în subtext, face trimitere sentimente și trăiri care depășesc simplul fap sau act de lectură. Este o prefigurare a ”vocii noi” A vocii ”din iubire” care, iarăși frumos spus, ”fisurează corpul”. Câinele comun și trandafiriu care primește injecția letală poate fi interpretat în multiple moduri. Contextual, într-o primă aproximare, asociez întreaga formulare, evident, simplificând, expresiei ”a muri din dragoste”
Un poem dens. În care ”eficiența poetică” este maximizată. Raportată la ”puținătatea” resurselor utilizate.
O sugestie grafică:
+
noaptea e liniște în camera aproape goală de mișcare.
mă asez în pat.
învăț să-ți citesc cald și moderat volumul.
vocile ni se suprapun.
în mijlocul unei furtuni de nisip și praf.
o voce nouă.
din iubire.
fisurȃndu-ne corpul.
unde un cȃine comun și trandafiriu
primește în dar injecția letală.
Ar duce prozopoemul sau ”prozemul” din sfera prozei și mai mult, în sfera poeziei |
|
|
|
Postat
de catre
Elena Stefan la data de
2020-12-30 08:15:18 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|