|
|
|
|
|
|
|
|
|
Seiko |
|
|
Text
postat de
Florentin Sorescu |
|
|
Ultima dorință a lui tata a fost să-și ia un ceas.
Nu știu ce îl apucase tocmai acum, când zilele îi erau
numărate. Pesemne că vorba aia cu "I-a sosit ceasul" pornește de la ceva concret.
Te miri cine o mai fi vrut să-și ia unul și i-a sosit comanda tocmai la soroc.
Tata a fost norocos, el a găsit unul japonez de mare precizie: Seiko.
În fiecare seară se uita la secundarul lui și-mi spunea plin de respect: "Uită-te și tu, ai dracu japonezi, merge la secundă. Acum.o să știu la fix când o să mor".
Totuși japonezii, cât sunt ei de ai dracu, au dat-o în bară. Nu știu cum naiba s-a întâmplat dar, când era tata mai mulțumit și mai mulțumit de mașinăria lui, pac, s-a oprit.
Să-i stea inima în loc, nu alta, de așa grozăvie. Că dacă moare și nu mai știe cât este ceasul?
Așa că l-am luat repede și l-am dus la reparat.
Când m-am întors acasă îl văd și pe tata întins frumos, cu mâinile puse pe piept și pe mama alergând de colo colo ca o curcă beată.
"Ai reușit să-l reparil? mă întreabă ea. Că uite și tu, tac-tu' a dat ortul popii cât ai fost plecat și m-a rugat cu limbă de moarte să-l îngropăm cu ceasul, să-i mai audă și pe lumea cealaltă ticăitul ".
"Bineînțeles că da!" am mințit-o eu prezentându-i victorios trofeul.
"Bine, mamă!" mi-a răspuns ea cu un aer blând. Hai să i-l punem la mână.
După aceea i-am făcut toate cele creștinești și l-am înmormântat.
Ceasul continuă să meargă și acum, după atâția și atâția ani, la secundă. De câte ori mă duc la mormântul lui se aude un ticăit.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|