|
|
|
|
|
|
|
|
|
Часть вечности |
|
|
Text
postat de
Gheorghe Rechesan |
|
|
Часть вечности (UN CIOB DE ETERNITATE)
DECOR: Malul unei bălți; sălcii scorburoase, papură, stuf, apă mocirloasă, mătasea-broaștei, gîngănii zumzăind metalic prin tufe.
PERSONAJE: Doi pescari, o sticlă de vodcă, o lotcă gonflabilă
PESCAR UNU: Ce vremuri trăim, comisare...ți-a trecut vreodată prin minte că noi, doi profesioniști în adevăratul sens al cuvîntului, vom fi siliți să ne-ascundem de lume?
PESCAR DOI:E doar o etapă...repet, vom fi din nou ceea am fost înainte și nu numai!
PESCAR UNU:Ai vreo informație privind reactivarea mea?
PESCAR DOI:Nimic concret, așteptăm un ordin ferm!
PESCAR UNU: Îți dai seama că ard de nerăbdare să mă fac folositor nației...deși, drept să-ți spun, văzînd cît de încet se mișcă tovarășii, mi s-a cam făcut lehamite să aștept!
PESCAR DOI:Domnule Apeion, maestre, nimic nu e pierdut încă...peste puțin timp vom fi iarăși ce-am fost odată!
PESCAR UNU (cercetînd tufele și hățișul de arini): Ssst! fără nume, dușmanul de-abia așteaptă să ne des-con-spi-re...săptămîna trecută, în ciuda măsurilor mele de protecție, mi-au trimis o dronă în formă de libelulă și mi-au plantat un microfon în cuibarul găinilor!
PESCAR DOI:Voi investiga...și mie mi-au turnat bromură-n ceai...noroc că sunt imun din perioada petrecută la școala specială de la Băneasa!
PESCAR UNU:Mie-mi spui... mănînc barbiturice și prozac pe pîine în fiecare dimineață și n-am nici pe dracu...mă mai supără, cîteodată, prostata, dar pot încă să jumulesc o duzină de puicuțe!
PESCAR DOI:Am auzit că ați aruncat undița în iazul bleu...ăla a cărui nume începe cu E și se termină cu A...din opt litere! Cum e climatul pe-acolo, că mă bate gîndul să pescuiesc și eu ceva notorietate?
PESCAR UNU:Niște ratați conduși de un nene cam ridicol în pretențiile lui idealiste care posedă un pogonaș de baltă și se visează stăpînul canalului Dunăre-Marea Neagră...imagineză-ți că leprele astea au avut tupeul să-mi suspende mie permisul de pescuit în ape tulburi, deși era vizat la zi din epoca gheorghiu dej!
PESCAR DOI:Lumea nu mai are nicio considerație pentru adevăratele valori, dar stă în puterea noastră să schimbăm percepțiile!
PESCAR UNU (rotind repede mulineta):Hopa, a mușcat! Na, că l-am scăpat...precis că era un haștag de optzeci de chile!
PESCAR DOI:Ce momeală ați folosit?
PESCAR UNU:Clasică...un pamflețel viermănos și juma de litră de esență de mătrăgună!
PESCAR DOI:Am auzit că mătrăguna face minuni la potență...și nu numai!
PESCAR UNU: Tu ce-ai pus în cîrlig?
PESCAR DOI: Un careu de rîme...îmi place să creez o stare de confuzie printre intelectuali...mai dificil e să scoți din apă captura, se poate rupe minciogul și ai nevoie de barcă să o recuperezi!
PESCAR UNU: Știi ce zicea Maiakovki despre viață? Viața e ca o barcă-n derivă ce se poate sfărîma în orice clipă!
PESCAR DOI: Se poate, dar de ce să fim modești...cu dumneata, maestre, la timonă, m-aș aventura și pe canalul Bîstroie-Don-Volga în sus, pînă la marea Laptev!
PESCAR UNU: Mi-ar place să pescuiesc în ape periculoase...ți-am povestit cum am încercat să-l prind pe șeful răspîndacilor din Europa?
PESCAR DOI: Nu...dar cred că a fost o lecție de scuipare-maculare-manipulare ca la carte!
PESCAR UNU: Ezact, bre...l-am nădit oleacă cu nește sonete, că vezi-doamne, gagiul se visează mare sonetist, iar la urmă i-am servit o halcă mare de poem egzistențial, bașca rîmele și nălucile incluse...vrei să ți-l recit?
PESCAR DOI: Aș fi încîntat, maestre...numai o clipă, să pornesc aparatura de bruiaj, cu hașreziștii ăștia nu-i de glumit, sunt peste tot, numai ochi și urechi!
PESCAR UNU: Fii antenă! Începe așa, în forță:
„ De ce fir-ar a dracului, e foame și frig
De ce se-ndoaie salcia, de ce plînge molidul
Iar curcile mor, mor pe capete, din Giurgiu pîn la Avrig
Ne-a năpădit sila, urîtul, sordidul
Alogenii din noi mușcă repetat, înrăit
Lumea se năruie peste noi, ca o cupolă bearcă
Ca haștagimea leproasă s-o ducă gratuit
Scuip cerul tern și muced ca o ciupearcă
Cu sufletu-ntors pe dos eu vomit...și vomit!”
Aici la urmă ar mai trebui lucrat o țîră la bombeul iambului...
PESCAR DOI: Știu, n-ați găsit altă rimă...
PESCAR UNU: Ești dat dreacului comisare...aș fi găsit dar chiar în minutu ăla a sărit un cîrîitor de garoi care mi-a suflat-o și-a dus-o taman la dracu-n praznic spre granița de vest, de unde năvălesc cîrdurile de migratori cu penet cernit!
PESCAR DOI: Oricum sunteți un suflet mare și generos, o voce inimitabilă printre profesioniști și de-abia aștept să servesc patria sub comanda dumneavoastră!
PESCAR UNU (scoțînd lanseta din apă): Mulțumesc pentru încredere, comisare și eu de-abia aștept să-ți dau primele ordine...(oftînd): știi ce e mișto, bre? Că-n ciuda tuturor nenorocirilor ne-am păstrat luciditatea!
PESCAR DOI: Alături de dumneata, maestre, îmi permiteți să visez, nu-i așa? aș merge să incendiez toate ICR-urile din Europa!
PESCAR UNU: Știi ce am trăit noi, în momentu ăsta, stînd aicea pă malu bălții și mimînd că prindem crapi?
PESCAR DOI: O partidă de pescuit în ape tulburi?
PESCAR UNU: Neah...nu, băi, noi am trăit acum o clipă de egzistență adevărată, un adevărat ciob de eternitate!
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
excelent,vot. |
|
|
|
Postat
de catre
MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de
2019-03-08 17:02:38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ok, nu văzusem liniuțele. |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2019-03-08 14:11:04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de fapt e „ des-conspire”! |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2019-03-08 14:08:56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vot și *, schimbă desconspira (deconspira). |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2019-03-08 13:58:53 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|