|
|
|
|
|
|
|
|
|
Interviu cu un zlătar |
|
|
Text
postat de
Gheorghe Rechesan |
|
|
Zi plăcută de primăvară timpurie. Undeva lîngă Obor (sau orice alt loc pe care ni-l închipuim potrivit) o tarabă. Pe un scăunel, în fața tejghelei, un cetățean tuciuriu, cu o mustață pe oală, ciocănește o bucată de metal pe o nicovală mică.
REPORTER: Bună ziua, sunteți ocupat?
ELVIS AURAȘ: Zîua bună...cin să m-ocupe, teteo? Io-s țîgan liber îmi pun șatra unde-mi place mie!
REPORTER: Corect...dar ce meșteriți acolo?
ELVIS AURAȘ: Iaca un ghiul! (îi arată obiectul):ești enteresat? că-ț fac și ție unu, mînca-ți-aș chenzina lu matale!
REPORTER: Ce metale prelucrați?
ELVIS AURAȘ: Prelocrez ce vrea clientu: aor, arjint, aramă, cositor, plumb, fer beton, că-s hartist dîn moși-strămoși!
REPORTER: Dar aurul e scump, nu-i așa?
ELVIS AURAȘ: Scump, mînca-ți-aș portmoneul lu matale, că de cînd cu Roșea Muntană nu să mai scoate aor nici cît să poleiesc măselele lu bulibașa meu!
REPORTER: Ce să poleiți?
ELVIS AURAȘ: Dantura, gagiule, că doară nu Casa Poporului...acolea-șa e jmecheri care are aor gîrlă, lengouri fără număr, bre!
REPORTER: Cine are lingouri fără număr?
ELVIS AURAȘ: Barosanii dîn Parliament, că io n-am!
REPORTER: Ați făcut vreo bijuterie mai deosebită vreunei personalități cunoscute?
ELVIS AURAȘ: Păi cum...i-am făcut lu Maicăl Jecson tri brelocuri dîn aor!
REPORTER: V-a plătit bine?
ELVIS AURAȘ: Mi-a plătit canci dolari...dar l-am pus naș la botezu lu ăia tri copii pă care-i am: Latoya, Gianet și Maicăl-junior și mi-am scos pîrleala!
REPORTER: Dar pentru un vip de la noi ai lucrat ceva?
ELVIS AURAȘ: Cum să nu...lu Ceaușăscu i-am făcut scheptru dă preșidinte..lu domnu Adrean Năstase i-am făcut doă ouă dă aor cu breleante, cum avea împăratul Rusiei...lu domn Băsescu i-am făcut o ancoră dîn fer să nu-l scoată nimenea dîn foncție...păntru doamna Udrea, mînca-i-aș io gura ei dă bagaboantă, am făcut o pereche dă cercei dar nu mi-a dat banii pă iei nici în zî de azi!
REPORTER: Am auzit că domnul Dragnea vrea să aducă aurul românesc în țară...ce părerea aveți, sunteți de acord?
ELVIS AURAȘ: Păi, să-l aducă, să are și gura noastă dă zlătari ce mînca!
REPORTER: Credeți că e bine să aducă tot aurul?
ELVIS AURAȘ: Am auzit că să-nsoară...io fi trebuit gagiului dă vereghete!
REPORTER: Nu-i prea mult aur pentru o pereche de verighete?
ELVIS AURAȘ: Nu-i mult...i le fac io, vereghete mișto dîn daltă șî ciocan!
REPORTER: Gîndiți-vă un pic, e vorba de o sută șase tone de aur!
ELVIS AURAȘ: Dacă rămîne un kil-doă îi fac ș-o păreche dă măsele, că stă rău cu danturile și-i păcat că nu poate să zîmbește, așea candriu, pă sub musteață!
REPORTER: Ar fi bine pentru România să ajungă domnul Dragnea președinte, ce ziceți?
ELVIS AURAȘ: Ar fi, cum nu...că tăț țîganii ar avea ce da dă mîncare la puradei șî n-ar mai umbla cu șparleala!
REPORTER: Dar de amnistie ce ziceți?
ELVIS AURAȘ (se ridică amenințător de pe scăunel): Dă Amnistia să nu te pună dracu să zîci ceva rău că-ț iau gîtu...Amnistia mea îi în Franța, s-o măritat cu ficioru bulibașei dîn Paris, Macro Căldăraș!
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mulțumesc, domnilor! încă un vot și voi candida ca deputat euro-ecoliterar. |
|
|
|
Postat
de catre
Gheorghe Rechesan la data de
2019-03-01 19:17:29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Foarte frumos, maestre Gheorghe, esti talentat, sper sa nu dai cu pietre de aur im mine si sa nu ma spui lui domnul Peia ca ti-am comentat textul de aur ! |
|
|
|
Postat
de catre
Mihail Buricea la data de
2019-03-01 18:53:53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bine că nu e peia prin zonă, că precis ar fi comentat că interviul de față e, de fapt, un auto-interviu! :)))
vot și de la mine! |
|
|
|
Postat
de catre
adrian mihai la data de
2019-03-01 18:45:35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vot. |
|
|
|
Postat
de catre
MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de
2019-03-01 18:08:56 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|