|
|
|
|
|
|
|
|
|
la telejurnal |
|
|
Text
postat de
Florentin Sorescu |
|
|
De ce plângi, Micã, o întrebam, "Da' cum sã nu plâng, maicã, zicea ea, ștergându-și cu dosul mânecii lacrimile, "Nu vezi bãiatul ãla cât de tânãr era?", "Pãi vãd, cum sã nu vãd, da' de când am deschis eu ochii e tot așa, israelienii se bat cu palestinienii, doar n-o fi sã-i bocim pe toți, ei cu ale lor, noi, cu ale noastre, "Da, maicã, zicea ea încercând sã-și ascundã fața, dar prea a murit de tânãr, o fi având și el nevastã, copii, cã la mãicuța lui nici nu pot sã mã gândesc, e peste puterile mele", așa era Mica, când începea jurnalul de știri, adicã Telejurnalul, cã era pe vremea cealaltã, a lui Rãposatu, imposibil sã nu verse o lacrimã, tot timpul se întâmpla câte ceva, ba vreun rãzboi, ba un cataclism, de, lumea asta e mare, iar necazurile, multe, "Prea îi plângi și matale pe toți", spuneam eu, neînțelegând neam cum poate fi așa afectatã, în definitiv era o emisiune de știri și atâta tot, te uiți la dramele altora ca la film, parcã și moartea e altfel, își pierde vigoare, te aștepți sã moarã într-o emisiune și sã învieze în cealaltã, ca în Sfintele Sãrbãtori de Paști, pentru Mica problema se arãta însã altfel, ea vedea lucrurile ca și cum s-ar fi petrecut chiar la noi, în sat, când cu inundațiile alea mari, din '75, ce jale a mai fost, las la o parte cã au luat-o la vale casele furate de șuvoaie, așa cum erau ele, cu luminile aprinse cu tot, de ziceai cã sunt ditamai bărcile, dar s-a întâmplat sã disparã și nebunul satului, fãcu el ce fãcu și pleosc, în apã, ce l-am mai cãutat cu toții, dar nimic-nimic, n-a fost chip să-l mai găsim nici viu, nici mort, peste câteva luni, când s-a umflat Gangele, iar în fața televizorului, iar la știri, când o vãd pe Mica punând brusc degetul pe ecran, "Ãla din mijlocul vâltorii n-o fi Gheorghe al nostru, maicã?", zice ea cu vocea tremurând, " Care Gheorghe", întreb nedumerit, "Gheorghe al Mariei, nebunul!... Nu vezi? prea seamãnã cu el... Ãl de l-au furat apele de mai an."
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|