|
|
|
|
|
|
|
|
|
matilda |
|
|
Text
postat de
Liviu Mataoanu |
|
|
matilda
(I)
punctul în care se întâlnesc mișcările apare de la sine pe una
din fețele zilei / eu mă topesc în fiecare dimineață
în chipuri / chipuri / chipuri (............................ dar repetiția
este ea însăși 'întregul / imaginea).
pe geam / amprenta / creează locuri vidate spre care sunt atras
spre care privesc fix - ca și cum acolo / în oglindă / un om
se hrănește cu imagini de pe retină. de aceea matilda se reflectă
în mai multe oglinzi:
1. matilda îmbrăcată cu o rochie despicată / albastră / lungă
atunci când pentru ea ziua începe după masa de seară. este primul
text / care conține primul semn.
eu am trecut pe sub fereastră și am crezut un moment că o să-mi
aprind o țigară. dacă aș fi aprins țigara / acesta ar fi fost
un poem ratat.
2. matilda discută galant / cuvintele nu sunt însoțite de gesturi
deci amicul meu avea dreptate când mi-a spus ''femeia asta te
scoate din minți și are maniere''.
a1 doilea bărbat se apleacă și ridică de jos un obiect mărunt
poate că nu era nimic / doar ceva de efect / contribuția autorului.
haina lui lucie / dădea impresia că este omul care găsește obiecte
și ăsta ar putea foarte bine să fie al doilea semn.
3. ea singură se numește pe sine matilda. traversează spațiul
până ajunge în centru / se întoarce:
și ție îți va veni vremea / curând
eclipsa nu durează decât câteva minute
ia un geam / afumă-l / și uită-te prin el
dar așa nu vei vedea niciodată ființele
mărunte.
și ție îți va veni vremea. când
vorbești despre o amintire / n-ai să poți
niciodată să spui adevărul.
și ție îți va veni vremea
și ție îți va veni vremea.
și ție îți va veni vremea.
cel de-al treilea bărbat întotdeauna lipsește / improvizația
este aceasta la care tocmai acum / tu / te gândești. după aceea intră
și trântește ușa / se așează pe fotoliu / așteaptă.
singurul bărbat din acest oraș
se plimbă acum pe străzi / visează
și visul lui se prelungește / și acum
mult dincolo de oraș / probabil
că așteaptă / și în această zi
de superbă toamnă târzie / un răspuns
un singur răspuns.
la capătul unei străzi / la marginea orașului
copilul blond cu ochii albaștri
vinde brichete / țigări / lănțișoare / inele
luați / strigă / luați
că aveti mare nevoie!
obsesia rectangulară a străzilor
amintește de jocul desenelor
de pe rochia acestei femei ce stă în fotoliu
și mă privește / fix
ca dintr-un tablou / încât
ar trebui să mă duc la fereastră
să o deschid / să urlu orașului
cuvinte lungi / disperate.
s-a oprit o clipă / s-a aplecat
și copilul i-a șoptit ceva la ureche.
(II)
pentru că sunt la fereastră / lumina în creștere se revarsă pe
chipul meu / ''s-a făcut destul de târziu / trebuia să fi plecat mai
devreme / acum totul ar fi fost gata / nu mai era nevoie să aștepți
să te gândești la lucruri care nici nu există''.
iau apă / ud florile
cred că ar trebui să le mai răresc
frunzele lor
aproape că au acoperit fereastra.
vă din ce în ce mai puțin printre ele
și poate că nu orașul
este mai frumos noaptea / poate că nu
privirea mea este mai palidă
ci pleoapa mai grea / sentimentul mai greu
sunt acelea care mă fac să cred
că cineva anume / mă privește / continuu.
('''întorc fața ceasului spre interiorul camerei / s-a făcut vremea
să mă trezesc / să mă spăl / să ină așez la inasa de lucru
și să continui poemul. păcat de această superbă dimineață
păcat de tinerețea irosită oră cu oră / dar și viața
la urma urmei / trebuie .....................................").
tu / vino rnai aproape de viața mea și scrie. scrie acum
scrie ceea ce îți dictez:
(........ / ..)
(........ / ..)
(.. / ........)
(............................)
(..... / ............ / .....)
alcuin / lasă-l pe el să se apropie / să miroase puțin / și apoi
spune-i să completeze spațiul; este și el la fel de singur
la fel de nemișcat și cuprins. și el este un fel de recuperare
a sensului .
naștere / tu
iubire / tu
tu / moarte
hai să ne plimbăm și în afara
orașului / hai să mergem / hai.
(III)
''dragul meu poezia nu este numai ninsoare / alb / frumusețe
și după aceea hai să ne rupem gâtul alunecând pe panta unei iubiri
seducătoare. nu vezi ce violente sunt luminile astăzi / ce gusturi
și ce senzații tari dau?"
scrie:
apleacă-te mai mult spre lucruri diferite
aruncă-te în goluri / hai / retează tot
tot ceea ce alții nu au putut reteza / tot
și la urmă / dacă mai poate exista un la urmă / nu are de fel
importanță - crede-mă / și la urmă fluieră lung. ascuțit. așa!
(''îmi desfac de la mână ceasul / și îl privesc melancolic. și acum
am impresia că ora, este destul de târzie. nu-mi rămâne decât să spun
că ar fi foarte bine dacă ai pleca / acum când
las poemul să se termine / exact în această paranteză'').
s-au dus păsările / au plecat
poate acum zboară în partea cealaltă a orașului
poate acum zboară în alt oraș / păsările
care se ascundeau / printre frunze / la fereastră.
poate acum
bărbatul acela visează în partea cealaltă a orașului
poate acum
bărbatul acela visează în alt oraș
și în visul lui / păsările / se ascund
printre frunze / la fereastră.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23952 |
|
|
Comentarii:
120073 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|