|
|
|
|
|
|
|
|
|
PRIMA EPISTOLĂ CĂTRE STAREȚUL EMANUIL |
|
|
Text
postat de
Gheorghe Rechesan |
|
|
Preacucernice arhireu,
Cu mare supușenie ridic aiastă jelanie, căci doară peste putință e rușînea ce mă cearcă! Vă știm cu toți acilea, ca om drept și evlavios, care păstoriți lavra cu direptate, smerind pre cei răi, or doar oleacă nesupuși, îndreptîndule metehnele și îndemnîndui pre dînșii la curățenia trupească! Ipac, pildele pre cari le sămănați numa la prozodiri plăcute auzului să răsară, iară slovenirea limpede ca apa părăului ce pică din steiuri să hie!
Bag samă că nați aflatără, căn schitu' Evropeei se aciui, de ceva vreme, un fîrtat venit din pustiile cele înghețate ale Hiperboreei, din țeara scoților cei vînăți la chiele, ce sembreacă ca muierile și sorb în loc de apă, rachiu de orzoaică.
Aiasta nar fi pricină de cîrtire, în capiștea domniei voastre samestecă dea valma credincioșii, papistașii, jidovii și ismaieliții că doară toți copchii unui singur Dumnezău suntem, dară ipochimenul aista în sumnă, scîrbavnice apucături arată. Bunăoară îl găsi lumina dzîlei mahmur, că deatîta trascău nici limba nu i se mai încheagă. Cînd întrebatulam ce face, îmi dzîse că nui treaba mea șî mersă de se ușură făr de rușîni, în văzul tutulor, pe murii mitocului, ca dobitoaca ce nuși poate înfrîna beșica udului și se sloboade pe unde se nimere.
Dupaia îl văz că se suie binișor, taman în turlă, pe unde se hîrjoneau hulubii și rămase colo sus, dgiucînduse în găinațul lor cu o nuia, de dzîceai căi pălit la glagorie or o dat în mintea copchiilor...
Cu alt prilej, adusă o muiere dezmățată în chilie, o puse săi dănțuiască, iară iel zmîzgălit cu iruri muierești pobraz, se zbenguia golgoluț, silindo săi stîmpere înfocarea cu gura.Batgiocură mai avană în sîntul lăcaș peste poate să se mai petreacă!
Alteceva că să dzîc? Cît e dzîulica de lungă, ipochimenul stă cu ochii beliți în bagdadie, de dzîci căi căpiet șî scrie epistole de amor drăguței lui, dară șacelea îs scremute, pline dă bazaconii și chisnoveli. Cînd iscoditulam de cei mohorît, spusumia că îmbrecă nădragii dînsei și datîta liubov deabea îl mai țîn băierile inimei, da io cred că mai degrabă is strîmți și îl încing la fudulii...Pidosnică țearăi aceia unde barbații sencing în fuste, iară muierile poartă izmene, iară izvodirea stihuirilor se face pă șleau, fără nicio bucurie!
Daia vin înaintea preasfinției tale să mă sfătui ce iaste de făcut! Săl leși săși facă mendrele, să tragăn păcat și prea alți frățîni, or să retezi, așa cum dzîce șî psaltirea, mădularul cel scîrbavnic cu care a păcătuit?
Doamne păzește, nu la bărbăția dînsului mam gîndit, ci la condeiul ipochimenului!
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|