|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 pereți |
|
|
Text
postat de
Dana Banu |
|
|
1.
tandrețea femeilor care spun cuvinte albe
le așază pe rafturi în bucătării mici și curate
le șterg de praf o dată pe zi
apoi deschid o fereastră și adorm în ea până la moarte
obositor matriarhatul acesta
bărbați cu picioare lungi beau vin acru din ceșcuțe de porțelan crăpat
gesturile lor sunt voit simandicoase cuvintele mor în ei înainte de a fi spuse
respectă mereu semnele de circulație în general sunt asediați de lucruri utile
dacă vrei pot să îți spună orice dorești
nu vrei
2.
brațele ridicate în semn de predare
ziduri oameni oameni ziduri
o continuă alergare în cerc
luna abia se mai vede stă ascunsă în soare și râde
umbra unui secol prietenos mai alunecă uneori pe deasupra orașului
un hohot de râs nimeni nu presimte vârtejul de praf și de frunze care se apropie
deschidem obloanele așezăm în pervaz 3 poeți și o mușcată albastră
casa noastră devine primitoare văzută de sus e o mansardă sepia
cocoșul de tablă ruginește obosit pe cel mai înalt acoperiș din lume
apoi într-o zi ca toate zilele
tăcerea
3.
tragem draperiile e seară deja printre oameni
continuăm copilăria steag de luptă rupt zdrențuit purtat ani îndelungi pe umeri
am învins tot ce era de învins cimiterele sunt pline de ai noștri
amarnic am plâns amarnic ne-am dedat exceselor sub cerul fumuriu
jilavă noaptea ne va cuprinde în cele din urmă cu mâinile ei uscate
vor înflori cireșii ca semn de întrebare
am fost nemuritori sau nu
parcă așa spuneam câteodată
sălbăticia rămâne se depune în strat gros pe artere pe retină pe inima înfrigurată
sus în ceruri o masă de taină jos o funie de mătase și o salbă de bănuți arămii
nu noi nu vom muri niciodată
4.
privirea înfiptă în pământ spațiul dintre oameni devine un punct luminos
e târziu de acum abatoarele și măcelăriile sunt pline de carne proaspătă
carnea noastră cea de toate zilele
mănâncă din ea drumeți obosiți și pleacă apoi îngreunați mai departe
doar ochii ne-au rămas limpezi ei construiesc case cu ferestre spre nord
ridică ziduri până la soare înalță castele până la lună
suntem vii noi nu murim în timpul vieții noastre
iar asta cu siguranță ar trebui să ne fie îndeajuns |
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Errrrrr!
"În fine, cele două versuri din final pot rezuma totul,"...
Cred că, de dimineață, nu mă trezisem.
Încă! |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2010-07-11 20:12:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mulțumesc, Ioane, pentru comentariu
o zi bună |
|
|
|
Postat
de catre
Dana Banu la data de
2010-07-11 10:17:04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu știu de ce se lecturează așa de greu textele astea?
Ca să reții ceva, tebuie să revii și să încerci o recontextualizare a celor citite deja. Și tot așa. Probabil pentru că din pricina abundenței de simboluri, cînd apropiate, ca înțeles, cînd complet disparate, iar efortul de vizionare integralistă a expunerii cere prea multă atenție. Ceea ce pentru un text poetic nu prea e recomandabil. Senzația desprinsă este aceea a unui discurs fluidizat, vag perceptibil, care îl plasează în zona unui onirism continuu, ceea ce îl face puțin cam ininteligibil.
Sunt locuri în care introducerea unei imagini este clar căutată, chiar clișeistică. Spre ex., în fragmentul 2, care se scurge bine pînă la cei "3 poeți" așezați în "pervaz", care te face să te întrebi ce să caute acolo și de ce tocmai 3!
În fine, cele două versuri din final poate rezuma totul, fără să fi fost nevoie de o asemenea întindere de text.
Altcum, autor care are știința întocmirii frazei, conduce bine alcătuirea versului, nu face gafe expresive vizibile și se cunoaște că scrie din impuls interior, nu din dorința de a flata cititorul.
|
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2010-07-11 09:46:58 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|