|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnului Buricea, pentru nivelul atins în clasa a șasea |
|
|
Text
postat de
Corneliu Traian Atanasiu |
|
|
Textul de mai jos a fost invalidat, revalidat, șters și repostat pentru mai multe metehne, le știu editorii. Eu vreau să-i evidențiez calitățile. Este desigur o mică capodoperă. Domnul Buricea este desigur un timid și plin de modestie și-a închis comentariile. Evită elogiile.
Motto:
nu e literă de lege
timpul pe toate le-alege
*
Textul original Corbule, măria ta, ia privește-n jos colea poate fi găsit aici.
Deși curge otova, fără punct și virgulă, textul burician rămîne unul de-a dreptul butucănos: un gen de viitură în care ape și noroaie, pietre și lemne se prăvălesc năvalnic la vale.
Neavînd semne ortografice, textul se fragmentează, într-un mod original - doar prin apariția bruscă a unor majuscule. Remarcabil, pentru nivelul în creștere al textierului, este faptul că nu există decît o singură greșeală de ortografie: jicnește. Forma spui pentru spun sau tele pentru tale sînt, evident, doar o încercări de a da culoare locală versurilor și a ne situa în comuna Pietrari, locul de baștină unde s-a afirmat versificatorul. Versificarea, dovadă a fielității față de meleagurile natale, rămîne aceeași cu care autorul își compunea în clasa șasea stihurile afișate la gazeta de perete.
Se poate remarca o figură de stil caracteristică zonei, cacofonia:
Că ca ei nimeni nu este
făcându-se de poveste
Rima l-a obligat însă pe poet la o licență logică, scuzabilă la clasa cu pricina. În tristihul ce urmează veți vedea că tînăra speranță încă nu învățase că a tolera este un verb tranzitiv care cere un complement direct.
Parcă-ai zis mata cândva
că nu vei mai tolera
în împărăția ta
și că îi vei trage-n țeapă
dându-le drumul pe apă
Îl putea pune lesne dacă ajungea în clasa șaptea: nu-i vei mai tolera. Prin clasa a opta, ar fi putut sesiza și că nu te-ai mai și trezit nu spune chiar ce intenționa avînd un și în plus. Dar i-a fost mai ușor să treacă direct la doctorat.
sau poate ai adormit
și nu te-ai mai și trezit
Mai jos, din cauza unei anume ambiguități, efect al gîndului și versului împiedicat, nu se poate discerne ai cui sînt frații, ai corbului sau ai autorelui.
Știu că scrierile mele
nu-s pe gândurile tele
și-mpreună cu alți frați
ne consideri cam ratați
Într-o altă strofă, sîntem îndemnați să credem că încovoierea ar fi semn de înaripare. Poate am fi înțeles mai bine dacă expresia nu le au n-ar fi suferit o bruscă elipsă, terminîndu-se înainte de a ne spune cu ce.
Însă eu ți-o spui pe șleau
mulți pe-aicea nu le au
dar fiind încovoiați
par poeți înarpați
Cred că timpul n-a mai avut răbdare și, suflînd peste grîul treierat, a spulberat versificările poetului nostru ca pleava în cele patru zări.
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rectific: nu buhul metehnelor domniei tale (nu am căderea să judec persoane ci doar scrieri) se duse, ci a moravurilor europeice. Cu plăcere și îngăduința dumneavoastră vă voi scrie neîntîrziat |
|
|
|
Postat
de catre
Dragoș Iovan la data de
2010-03-01 15:32:29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
S-a dus buhul metehnelor mele? Vrei sa zici precum ca lumea ar fi aflat de bolile inchipuite pe care mi le atribuie din gros (e vorba de obraz) unii care isi inchipuie ca ar dialoga cu mine pe aici? Sau te referi dumneata la ispravi defecte pe care io le-as fi comis aci? Ai bunatatea sa-mi explici ce vrei sa zici? Ai mail-ul peu pe profil si daca nu-l ai, cere-l Dumnezeului Emmanuel, il are si El. Asta ca sa nu fie galceava ca facem off-topicarie pe-aci, desi n-am fi nici primii, nici ultimii, ca sa zic asa. Tare ciudat, auzi dumneata, se duse buhul...!K |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2010-03-01 15:21:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PS:Trese nu ni s-au dat, iar nuiaua ce mă-nvrednicesc s-o agit e din dotarea proprie |
|
|
|
Postat
de catre
Dragoș Iovan la data de
2010-03-01 14:00:40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Kosta,
Nu trebuie să-mi explicați, vă cunosc scrierea din virtual(toată aprecierea sinceră, existați pentru mulți și n-o spun din complezență)La fel se duse și buhul metehnelor de pe-aici în colțurile litenetului. Naiv mă-ntreb și de fel retoric, dacă se poate face ceva fără concursul celor mai hîrșîiți? |
|
|
|
Postat
de catre
Dragoș Iovan la data de
2010-03-01 13:59:30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Iovan
Interpelarea dumitale e cumva o incercare a tresei
de editor pe chelea mea suptire? Discutia asta despre valoarea operei buriciene e veche, mata ai sosit tarziu iar dupa cum se stie, tarde venientibus...ossa! N-am scris ossum din respect. Dar nu cred ca te intrebasem pe dumneata ceva, chiar in calitate de proaspat uns editor. Ca sa nu te mai superi si dumneata pe mine, in mod inutil, te previn ca eu sunt un fel de el fugitivo de pe site, mi-am sters chiar textele in semn de protest fata de avalansa de texte submediocre (nu ca ale mele n-ar fi la fel dar la ele n-a tipat nimeni!) si motivat de ingaduinta suspecta a editorilor fata de unii. Cum zicea Eugen Barbu, incoiaza-te si fii dur, nu te uita la cartitori de teapa mea, nu ne baga nimeni in seama, nici macar apropitarul acestei triste pagini de maqre isprava literara. Si, in incheiere, the last but not the least, o faza: tanara domnisoara i se prezinta directorului: "eu sunt noua secretara!". care crezi ca fu replica? "asta mai vedem deseara!" Pa, si nu fii trist, eu aproape nu exist...K |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2010-03-01 13:53:32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Păi ăia care au validat să iasă-n antreu și să dea raportul. Să vedem și noi, care ne pricepem mai puțin, care ar fi motivațiile, pline de semnificații ascunse, ale dumnea-lor. |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2010-03-01 13:44:45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Concret, domnule Kosta ce propuneți? Nimic mai simplu ca textul cu pricina să fie invalidat; eu unu' am făcut-o deja pe o producție de valoare similară și mi-au sărit toți editorii în cîrcă. Fișa postului de funcționar-editorialist nu permite cică să invalidezi ce e deja validat de alții! |
|
|
|
Postat
de catre
Dragoș Iovan la data de
2010-03-01 13:39:22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Concret, domnule Kosta ce propuneți? Nimic mai simplu ca textul cu pricina să fie invalidat; eu unu' am făcut-o deja pe o producție de valoare similară și mi-au sărit toți editorii în cîrcă. Fișa postului de funcționar-editorialist nu permite cică să invalidezi ce e deja validat de alții! |
|
|
|
Postat
de catre
Dragoș Iovan la data de
2010-03-01 13:38:59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"aplecandu-ne asupra", evident.Usor pleonastic, daca e sa ma intrebati. |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2010-03-01 12:34:28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aplecandu-ne unor astfel de texte, cum este diatriba versificata a maestrului invectivei ajungem inevitabil in ridicol: va trebui sa discutam despre stremelag, strumeleag sau "stromboleriu' daca e sa acceptam forma mai veche, din cronici, a acestul bogat si falnic cuvint. De ce falnic? Stiti dumneavoastra, nu e nevoie sa mai insistam. Calea este usoara si oarecum fireasca, de la buric, acolo se ajunge, evident, coborand. Eu unul as insista ca aici sa fie impusa un fel de norma a minimei acceptabilitati, ca sa nu se ajunga la SITUATII DE TOATA JENA cand autori de texte schioape si puerile, pretextand ca ei scriu literatura, se pretind lezati in demnitatea lor de jivine literare si cer de la stapan trimiterea in neant a cenzorilor. Este aproape exact ce-a spus, excedat si usor iritat maestrul Corbu intr-un text in care ii invita (eu spun ca prea politicos) sa-si masoare cu atentie lungul nasului. Era de asteptat ca nu vor asculta indemnul.K |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2010-03-01 12:32:55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Scuze, am scurtat cu un e ștremeleagul. Un cuvînt pe măsura Titanului din Pietrari.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2010-02-27 09:28:46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Domnule Peia, opera de trei parale e acolo în toată lungimea sa, trebuie însă rulată cu bara sau săgețile laterale ca să se desfășoare în toată amploarea ei.
Radule, trebuie să recunoști că totdeauna e nevoie de sursă de inspirație. Măcar pentru asta, operele buriciene sînt de o bogăție inepuizabilă.
muică, care-o critica, rima i se va usca
Ești sigur că-i vorba de rimă și nu de ștremelag? Unii sînt agabaritici.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2010-02-27 09:23:36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
typo, popândău... |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2010-02-27 00:01:59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
în fine, o altă modestă contribuție critică la opera maestrului:
foaie verde menestrel,
versu' moare, da' al tău
din preaplinu' burții,
proaspăt, vesel, popându,
fix în fundu' curții,
pe un fir de pătrunjel
ofilit. o fabulă,
op și incunabulă*.
* un soi de pergament la feminin, din necesități de rimă
aberând, cu stimă,
etc.
(muică, care-o critica, rima i se va usca). |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2010-02-26 23:58:44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bine, vă rog să încadrați în dimensiunile ei firești exemplificarea cu Eminescu!... |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2010-02-26 21:44:28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Am menajat idiosincraziile corbuziene și am dat doar un link către o vitrină în care tronează textul împrimicinat.
"într-o șezătoare literară își pot găsi loc și cei mai puțin cultivați sau dăruiți de muze"
Neîndoielnic, dar textul exemplifică, dacă mai era nevoie în acest loc, că cele amintite de dv. sînt asociate cu o combativitate excesivă, dobîndită în parte de la cei care au fost deja penalizați. Mi-e teamă mai ales de faptul că dînsul exercită un șantaj asupra domnului Corbu prin sugestia mult prea transparentă a unor cazne abolite de mult în europeea:
Parcă-ai zis mata cândva
că nu-i vei mai tolera
în împărăția ta
că îi vei trage-n țeapă
dându-le drumul pe apă
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2010-02-26 21:40:52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu sunt de acord!
O analiză pe un text, indiferent de nuanța ei, - ironică ori serioasă - poate cita orice, în indiferent ce proporție.
Adică ce ar fi trebuit să facă cei care l-au comentat pe Eminescu, spre pildă? Să-i trimită un formular de accept, cu confirmare de primire, pe lumea ailaltă, pentru a-i obține acceptul angelic de a-i reproduce versurile? De unde regula asta? Se petrece în spațiu public, ni s-a livrat spre vizionare, pa! Putem diseca minunăția de text cît pofim. |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2010-02-26 21:40:10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tocmai, din motive de echidistanță și echilibru, pînă la sesizarea părți lezate(deși cred eu că o analiză trebuie să afișeze textul analizat)ambele texte pot rămîne...pînă altcineva hotărăște altfel |
|
|
|
Postat
de catre
Dragoș Iovan la data de
2010-02-26 21:04:50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dragos, din pacate tocmai aici gresesti.
Textul de mai sus, de altfel excelent, e perfect neregulamentar, pentru ca citeaza in intregime un alt text, fara acordul autorului (asta fiind una dintre idiosincraziile domnului Corbu, pe care ar fi trebuit s-o stii, daca, asa precum afirmi, ne citesti de multa vreme). |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2010-02-26 21:00:43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mulțumesc domnule Atanasiu,
Ați oferit motive suficiente pentru invalidarea producției domnului Buricea. Totuși v-aș solicita clemență, pentru simplul fapt că într-o șezătoare literară își pot găsi loc și cei mai puțin cultivați sau dăruiți de muze.
În consecință să lăsăm textul acesta pentru contrast sau ca o exemplificare: cam așa nu are sens să scrieți! |
|
|
|
Postat
de catre
Dragoș Iovan la data de
2010-02-26 20:53:19 |
|
|