|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comentariu pe marginea textului "Cum am ajuns să scriu proză erotică" |
|
|
Text
postat de
Cristian Vasiliu |
|
|
Nu degeaba mi-am lăsat ascuns în text motto-ul pentru o eventuală continuare sau pentru un comentariu. Mă asteptam ca idea în jurul căreia a fost construit textul să nu iasă la suprafaţă, dar nu sunt gata să şi admit că ar fi din cauza învelişului neatrăgător care nu a îmbiat deloc vizitatorii magazinului de dulciuri. Ştiu că mulţi oameni sunt obişnuiţi să digere cuvinte nu idei, imagini – nu simboluri. Cuvintele şi imaginile vând, dar nu dau valoare – la un alt nivel am putea spune că experimentăm aceeaşi frustrare ca şi Tânărul 1 care este convins că a trăit o experienţă minunată dar nu a rămas cu nimic în urma ei. Nu formă fără fond, ci fond fără formă… Şi : Da !, unele imagini sunt voit stereotipe în economia acestei proze ce descinde jumătate în glumă, jumătate în serios pe un teren foarte alunecos. Alunecos spre penibil. Este dificil să îţi păstrezi echilibrul, mai ales când faci schimbări bruşte de direcţie.
Acest text este în primul rând, o oglindă. Aş putea să fac o glumă răutăcioasă amintind de un videoclip în care un gibon se speria când îşi vedea imaginea reflectată într-un ciob. Dar nu vreau să fiu frivol. Nu în acest caz, pentru că, la un moment dat, când lucrurile ajung la limită, se impune o doză de seriozitate. Revin – acest text este o oglindă, căci trebuie explicat pentru cei ce se află de partea moartă a oglinzii conceptul de oglindă. Cei aflaţi de partea moartă a oglinzii nu îşi văd reflexia fiindca ei înşişi sunt reflexia. Nu îşi pot părăsi atomul pentru a vedea Universul, nu-şi pot părăsi tinereţea pentru a înţelege bătrâneţea, nu-şi pot părăsi viaţa pentru a muri puţin, nu-şi pot părăsi starea de ebrietate pentru a experimenta luciditatea. Ceea ce nu văd nu există. Iată de ce personajul principal nu este credibil! Cum poate fi credibil un tip care respectă libertatea până într-acolo încât încearcă să-i justifice pe alţii ? Cum poate fi credibil un om care se baricadează în el însuşi pentru a se apăra de libertăţile şi drepturile pe care le au – sau şi le iau! – beţivanii, onaniştii, poponarii , pedofilii, etc…? Nu putem valida decât tipologia clasică a beţivului : slab, pletos, jigărit, cocoşat, cu dinţii cariati, amorezat de o damă decăzută – şi ea îl iubeşte la rândul ei pentru extravaganţele lui - , caustic, în veşnică preocupare de a-şi găsi o cauză pierdută, ca un veritabil Don-Quijote. Şi care, pe deasupra, se plânge că lumea nu îi înţelege genialitatea, nu vede frumuseţea dragostei şi a lumii lui răsturnate, în care principiile lui Kant nu se mai aplică. Ei bine : Da ! Înţelegem ! Înţelegem pentru că am trecut prin mai multe lumi, printre care şi prin lumea reală. A 48-a.
Spuneam mai devreme că “pe proşti nu-i poate atinge nici măcar inteligenţa pentru că ei deja o au!”. Am minţit când am spus că este un citat. Îmi aparţine (sau poate că am citit-o cu mult timp în urma şi acum am scos-o din depozitul memoriei!)… M-aş putea autoparafraza dar nu vreau să ridic palma dispreţului. Dar cei care îşi simt obrazurile vizate nu ar trebui să interpreteze tăcerea şi echilibrul drept dovadă de slăbiciune. Acest text poate fi interpretat şi ca un manifest împotriva agresivităţii, a minciunii, a bârfei, a calomniei, a parşiveniei, care într-o altă lume sunt valori. Nu aici ! Nu pe Europeea ! Avem dreptul să ne apărăm atunci când suntem călcaţi pe bătături, atunci când libertăţile noastre sunt încălcate în numele unui aşa-zis spirit gazetăresc, de frondă.
Am tradus mesajul acestui text care “nu are forţă", pentru că, cel puţin aici şi acum, pumnul meu literar a fost blând. A fost mai mult o palmă. Oare am scos doi dinţi?..
Aş putea discuta şi valoarea literară a textului; renunţ însă fiindcă nu pot fi în acelaşi timp şi acuzat şi acuzator… Am să adaug doar atât : literatura erotică trebuie să se delimiteze de literatura de masturbare ; trebuie să aducă simbol şi metaforă; trebuie să transfigureze; trebuie să conducă senzaţia dintre creier spre penis şi nu invers. Şi mai ales, aşa cum spune A. Pleşu, trebuie scrisă în starea de luciditate şi de tristeţe post-coitală, nu ca modalitate de auto-excitare. Dixit.
Ar mai fi şi altele dar ce rost ar avea să le mai scriu aici ? Nu poţi să explici un text, printr-un alt text mai lung decât primul !…
Cristi
P.S. Îi invit pe cei care sunt de acord cu mesajul meu să semneze mai jos !…
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"SCRII PROST. SI ESTE EVIDENTA MEA." e.v.
...dar ai înţeles ceva?... :))
Cristi |
|
|
|
Postat
de catre
Cristian Vasiliu la data de
2009-02-24 11:22:58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SCRII PROST. SI ESTE EVIDENTA MEA. |
|
|
|
Postat
de catre
ecsintescu virtual la data de
2009-02-24 05:20:15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joaca asta cu stelele ar fi amuzanta daca am avea anii de gradinita, presupun, totusi , ca au trecut ceva ani de atunci si deci putem trece la un "joc" ceva mai matur, ca -de pilda- emiterea unor pareri pertinente referitoare la ceea ce se scrie....
Altfel stam in zona prostiei agresive si e pacat!
Calvar ***(stelele mele pentru Cristi!) |
|
|
|
Postat
de catre
Tea Nicolescu la data de
2009-02-24 00:54:37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Am reaprins stelutza pe care o pusesem azi, in rest, razboiul stelelor nu ma intereseaza!
Si, daca dispare din nou....asta este, nu ma pot lupta cu fortzele raului....dar, poate ca stelutza mea nu dispare, ca eu sper ca nimeni nu are nimica de impartzit cu mine!
VPL. |
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2009-02-23 22:37:49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vot.
Rudy |
|
|
|
Postat
de catre
MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de
2009-02-23 20:17:58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Absolument d'accord!
Se poate scrie proza erotica fara sa pomenesti din doua in doua cuvinte numele gonadelor masculine sau feminine, in expresia lor vulgara, directa, naucitoare. Dar nu e pentru betivi. Finetea nu poate fi gustata de oricine. As merge si mai departe si as cita expresia latineasca, arhicunoscuta: "margaritas ante porcos". Si, ZAU, nu vreau sa fac pe nimeni porc, daca intelegeti ce vreau sa apun: " nu poti arunca margaritare porcilor" vrea sa spuna cate ceva despre adecvare. Persoanelor potrivite, gusturile potrivite, as traduce, fara pretentia ca exprim eu exact adevaruri supreme. Impresionat de ambele texte mi-am calcat pe inima deja zdrobita si am indraznit acest comentariu, cu rugaciune de iertare. Unii insa merita. Ca de exemplu, dumneata. K |
|
|
|
Postat
de catre
sters sters la data de
2009-02-23 18:40:24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ideea oglinzii mi se pare una interesatntă, ceea ce mă face să mă întreb: oare câţi dintre cei care se privesc în oglindă îşi asumă şi consecinţele a ceea ce ar putea vedea acolo?! Sau mai bine spus, câţi au curajul să facă asta?
Trebuie să precizez că aceste întrebări au sens doar dacă se prelungeşte noţiunea de "oglindă" către domeniul introspecţiei.
Cristi, eşti plin de surprize. Plăcute...
Dat fiind că am ajuns târziu, va trebui să mă mulţumesc cu un vot.
|
|
|
|
Postat
de catre
Al Trep la data de
2009-02-23 18:12:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Cei aflati de partea moarta a oglinzii nu isi vad reflexia pentru ca ei insisi sunt reflexie. Nu isi pot parasi atomul pentru a vedea Universul, nu-si pot parasi tineretea pentru a intelege batranetea ("intelege" e dificil, dar posibil...cere insa talent), nu-si pot parasi viata pentru a muri putin, nu-si pot parasi starea de ebrietate pentru a exprima luciditate"
Este exacta imaginea nontalentului, a celui care isi inchipuie ca literatura este expunere, relatare, "conversatie" ocazionala.
Banalitatea imediata n-are nici o valoare daca nu trece prin filtrul esentializarii....in literatura ( ca arta!)
Scrierea ta (si acest comentariu) reafirma forta talentului tau, Cristi!
Perfect!
Calvar (si toate stelele, indiferent ca s-au dat!)
vot*** |
|
|
|
Postat
de catre
Tea Nicolescu la data de
2009-02-23 16:10:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Cei aflati de partea moarta a oglinzii nu isi vad reflexia pentru ca ei insisi sunt reflexie. Nu isi pot parasi atomul pentru a vedea Universul, nu-si pot parasi tineretea pentru a intelege batranetea ("intelege" e dificil, dar posibil...cere insa talent), nu-si pot parasi viata pentru a muri putin, nu-si pot parasi starea de ebrietate pentru a exprima luciditate"
Este exacta imaginea nontalentului, a celui care isi inchipuie ca literatura este expunere, relatare, "conversatie" ocazionala.
Banalitatea imediata n-are nici o valoare daca nu trece prin filtrul esentializarii....in literatura ( ca arta!)
Scrierea ta (si acest comentariu) reafirma forta talentului tau, Cristi!
Perfect!
Calvar (si toate stelele, indiferent ca s-au dat!)
vot*** |
|
|
|
Postat
de catre
Tea Nicolescu la data de
2009-02-23 16:08:26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evident, stea- cu mentiunea ca ai niste typo
Te asigur de aprecierea mea, Cristian.
Mesajul tau nu ma surprinde, insa. Te-am citit demult. Sincer, cred ca esti un om mai bun decat mine. Iar asta e un mare compliment. |
|
|
|
Postat
de catre
. Fiinta la data de
2009-02-23 15:37:37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu formă fără fond, ci fond fără formă…
Este dificil să îţi păstrezi echilibrul, mai ales când faci schimbări bruşte de direcţie.
Acest test este în primul rând, o oglindă
la un moment dat, când lucrurile ajung la limită, se impune o doză de serizotate
Cum poate fii credibil un tip care respectă libertatea până într-acolo încât încearcă să-i justifice pe alţii
Cum poate fi credibil un om care se baricadează în el însuşi pentru a se apăra de libertăţile şi drepturile pe care le au – sau şi le iau! – beţivanii, onaniştii, poponarii , pedofilii, etc…?
pe proşti nu-i poate atinge nici măcar inteligenţa pentru că ei deja o au!”.
Avem dreptul să ne apărăm atunci când suntem călcaţi pe bătături, atunci când libertăţile noastre sunt încălcate în numele unui aşa-zis spirit gazetăresc, de frondă.
pumnul meu literar a fost blând.
literatura erotică trebuie să se delimiteze de literatura de masturbare ; trebuie să aducă simbol şi metaforă; trebuie să transfigureze; trebuie să conducă senzaţia dintre creier spre penis şi nu invers
Şi totuşi nu e suficient. Manifestul de dreapta pe care l-am parcurs, nu ar fi complet fără prezenţa unuia dintre cei mai mari mentori, cavaleri, luminaţi pe care-i are Romania prezentă, membrul mai plin al duetului celebru de duminică, Andreiiii Pleeeşuuuu! In faţa ateismului marcant, al intolerantei roşii, a masturbării greţoase din textele criticii juvenile de la ora 9 dimineaţa, cealaltă faţă a Europeei, cea minimalist revoluta, cea constructivă, tolerantă, ecologică şi valorizantă, se aruncă trufaş in luptă. Superbbbb!
Ca editor al Europeei, votez!
|
|
|
|
Postat
de catre
Cris Banu la data de
2009-02-23 15:37:02 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Acest text poate fi interpretat şi ca un manifest împotriva agresivităţii, a minciunii, a bârfei, a calomniei, a parşiveniei, care într-o altă lume sunt valori. Nu aici ! Nu pe Europeea !"
Ai punctat exact motivele pentru care multi oameni telentati au plecat. Ma gandisem intens si eu la ele in ultimele zile.
* si semnatura,
VPL.
PS: Hai, ma Cristi, fa-mi placerea si corecteaza si aici in "poate fii", sterge un i!
|
|
|
|
Postat
de catre
Veronica Pavel la data de
2009-02-23 15:33:57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
am semnat cu o stea |
|
|
|
Postat
de catre
Radu Stefanescu la data de
2009-02-23 15:24:48 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23972 |
|
|
Comentarii:
120095 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|