|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
Text
postat de
Cristi Iordache |
|
|
Departe, departe , albastru jos, albastru sus , imagini de vis ; câte o bucată de țărm abruptă și maro , alta lina și verde . Nemurire.
Dor de maica mea , un dor nebun , nebun . A fost al doilea mare dor . Aveam douăzeci de ani și scriam :
ești atât de departe iubită mamă
că aici fără tine nimic nu-i frumos
sunt liber să zbor pretutindeni sub soare
dar mie mi-e dor de o dare de seamă
și aș vrea să transform uriașul Toros
in brațele tale și-al tău suflet mare .
Coboram în camera mea, frânt de muncă ( camera 21 , urâtă , mică și friguroasă ) , mă puneam în pat , stăteam acoperit cu patura doar 15-20 de minute cât să nu mă ia somnul , apoi scriam . Gânduri cu rime ( nu știu de ce ) , cele mai multe , atunci le-am așternut .
Când îmi aduceam aminte de măicuța mea , inima-mi horcănea....răcneam !
Din caietul purtat pe la burtă , pe sub cearșaf , prin genți , pe tejghele , a rămas puțin și doar crâmpeie de foi rupte și murdare . N-am mai scris ani mulți !
Primul dor nu știu să-l descriu . A fost cel de la 11 ani ( atunci plângeam ) . O suferință aproape de agonie pe care în ultimii ani am vizualizat-o într-o dinamică inconstientă , clipă cu clipă . Tata plecase când aveam șapte ani , câteva luni am stat la o mătușa dragă , mama era departe , știu doar că plângeam , eram mititel . Mi-era dor numai de ea . Bucuria în sufletul meu de copil a reapărut când am fost din nou împreună .
Al doilea mare dor am simțit cum îmi secționează fiecare celulă . Eram departe , nu plângeam , doar mă înecam ! El a dispărut când am plecat spre casa . Trei zile de călătorie .
Mă căutau rude să merg la mama , că nu moare . O vecină înțeleaptă spunea că nu-și dă sufletul . Era bolnăvioară , însă nu acceptam să părăsească lumea asta...vroiam s-o știu acolo , la casa bătrânească de la țară , s-o pup , s-o strâng în brațe !
Desfigurată de plâns , surioara mea ( ea-mi zicea surioru meu ) îmi spune că după ce preotul ....nu știu ce a făcut cu trei zile în urmă , ultimele ei șoapte au fost să vină băiatu meu , iar de-atunci , nu mișca , nu clipea , nu murea .
10 iunie ora 23...vecini , rude , zgomot , bocet....se-auzeau voci...a venit fi-su . Intru în cameră și o văd întinsă pe perne (avea dureri mari) într-un fotoliu extensibil....rămăsese puțină ; mă-ntorc către ceilalți și le spun să iasă toți afară . Liniște . Eram doar noi , eu și tânăra mea mamă . Liniște de rai . M-aplec , o pup pe frunte, pe obraji , ii pup mânuța , apoi așez un deget în palma ei , i-o închid si-i zic aproape de ureche : mamă , sunt eu, băiatu tău , dacă m-auzi strânge pumnul !. Am retrăit cu maica mea atunci încă o viață . Alta mai frumoasă . N-aveam dor , nu plângeam , nu vorbeam niciunul, însă atunci ne-am spus cele mai multe lucruri . În trei minute de tăcere ne-am spus tot .
Momentul a fost întrerupt de vecina înțeleaptă care m-a scos afară și a schimbat lumânarea . Am făcut șapte-opt pași , mi-am aprins o țigară și dintr-odată zgomot , urlet, bocet . M-am sprijinit cu mâna stângă de masă și-am tras adânc...adânc tare ...nicotina în piept , strângând din dinți și ridicând capul spre cer .
Murise .
Am păcălit dorul cum am știut eu , mult timp după ce S-a stins . Într-un târziu m-a învins . Al treilea dor a venit acum mulți ani eram la casa mea , soț si tată .
Ultimul puls , ultima bătaie de inimă le-a păstrat , să fie sigură că lasă n urma un bărbat împăcat . Și a reușit . Din caietul vechi purtat prin depărtări n-a mai rămas decât :
ești atât de departe iubită mamă
că aici fără tine nimic nu-i frumos
sunt liber să zbor pretutindeni sub soare
dar mie mi-e dor de o dare de seamă
și aș vrea să transform uriașul Toros
în brațele tale și-al tău suflet mare .
De-atunci n-am mai scris nimic despre măicuța mea dragă. N-am putut .
Al treilea dor e nemărginit , durează de ani mulți , mă sfâșie , mă-mpleticesc , dar merg ! Așa vrea Ea .
Nu pot să mi explic nici acum, cât de tare m-a strâns de deget , pentru un om care nici nu clipea !
Al treilea dor nu se sfârșește . Va dura cât mine , cât va putea să stea Ea , fără mângâierea mea
.....atunci ne vom regăsi așa cum s-a-ntâmplat de fiecare data .
Iubiți ! Iubiți tot ! S-aveți doruri multe....dar niciodată al treilea dor !
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Am citit gândindu-mă deopotrivă la mama mea și la copii. Lacrimile să nu ți se mai adune în suflet. Sfinte comori toate. Lumina cea bună să-ți fie mereu pe tâmple, nu am cuvinte să exprim cee ce doresc fiecărui om care pierde suflete atât de aproape. Ai scris frumos cu durere. Am votat mai devreme și-ți mulțumesc pentru cuvânt. Noapte bună, sărbătorile fericite și un an nou cu împliniri pentru tine și toți ai tăi. oriunde. |
|
|
|
Postat
de catre
Mariana Fulger la data de
2007-12-28 22:30:39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mersi, Monica.
Pentru fiecare din noi , mama are un loc deosebit.
De un singur lucru suntem siguri cand ea nu mai este : niciodata nu vom mai gasi dragoste mai mare !
Cris |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2007-12-28 06:45:23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Foarte frumos scris in cuvinte. Mama ta va ramane mereu in inima ta, acolo o gasesti si la fiecare an nou, fiecare sarbatoare, fiecare zi din viata ta, e acolo, te pazeste.
O seara blanda si frumoasa, Monica |
|
|
|
Postat
de catre
Monica Trif la data de
2007-12-27 20:38:05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Multumesc frumos Vali ,
Inspirat din ce-ai postat tu ieri m-am gandit sa refac 'Al treilea dor'.
Sarutmana . |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Iordache la data de
2007-12-27 14:13:14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cristian, lectura acestui text m-a induiosat, ochii mei sunt umezi!Momentul cand mama ta nu si-a dat sufletul pana nu te-a vazut pe tine, baiatul ei, m-a coplesit, plus intelegerea mutuala dintre ea si tine! Stau in fata acestui text si-mi gasesc cu greu cuvintele sa exprim starea in care ma aflu!Nu pot sa-ti spun decat multa sanatate, esti un om deosebit!Sarbatori fericite! |
|
|
|
Postat
de catre
Vasilica Ilie la data de
2007-12-27 13:21:57 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|