|
|
|
|
|
|
|
|
|
arbitraj. miza - curățarea site-ului |
|
|
Text
postat de
Mirela Lungu |
|
|
cu referire la problemele de aici :
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971
Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.
Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.
Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.
Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?
Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.
Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Imi pare rau, dar acesta nu este un sonet. Trebuie inca sa repetam si acum platitudinea ca sonetul este o poezie cu forma fixa, cu reguli impuse ?
In sonet niciodata o rima nu se prelungeste de la inceputul pana la sfarsitul textului ( toata, curata, altadata, imaculata, pastelata, vinovata, erata). Strofele au o categorie de rime si alte rime exista in tertine.De altfel si daca nu am respecta legile sonetului, ar trebui sa vedem ca repetarea obstinată a aceleiasi rime de la inceput la final duce la platitudine și monotonie, ca o flasneta care repeta la nesfarsit aceeasi melodie.
Apoi este si o problema de accente. In primul vers pui cuvinte cu a doua silaba acentuata, pe cand in versul doi cuvantul -intra- are prima silaba accentuata ceea ce sparge cursivitatea si armonia necesare.
Aceste aspecte, in aparenta minore, dau sonetului caracter de bijuterie, daca e vorba de un slefuitor autentic. Daca nu...nu stiu ce rost mai au revizuirile. Ca sa ne aflam in treaba ? |
|
|
|
Postat
de catre
Adrian Munteanu la data de
2007-11-18 22:15:50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erata: nu are efect!
P.S. Cam prea multe 'erate', of.. |
|
|
|
Postat
de catre
Mirela Lungu la data de
2007-11-17 22:38:32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cristi, eu stiu un remediu sigur impotriva singuratatii: ceaiul de matraguna:))
Dar la temperamentu' meu cred ca are efect;)
Multumesc pt stea, vot, apreceri, inseamna mult pt mine:)
Ioane, ni se mai intampla si noua, femeilor, din cand in cand:)) (si nu doar o data pe 'luna';)
Admiratia e reciproc valabila:)
Euridice |
|
|
|
Postat
de catre
Mirela Lungu la data de
2007-11-17 22:35:06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pentru mine este absolut surprinzător cum reușesc cîteva doamne pe aici să scrie, cu atîta dezinvoltură, în formă fixă. Asta-i, de regulă, o treabă bărbătească, precum spartul stîncilor cu pieptul, spre pildă. Dar dacă, totuși, se întîmplă să se întîmple, ca și în cazul de față, apoi, admirația mea este îndoită! |
|
|
|
Postat
de catre
ioan peia la data de
2007-11-17 21:36:21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Invoc temperamentul artistului, de a fi scris un sonet matur, izolat de șovăiri!
Creația își dezvelește valoarea printr-o dominantă a esteticului!
Sonetul se constituie într-o confesiune, ce poate fi la un moment dat, un remediu împotriva singurătății!
Vindecând alergia de reticențe, opera devine valoroasă prin sinceritatea aproape neîndurătoare!
Dobândind o mai profundă personalitate, autorul are tăria de a-și verifica trăirile și, în consecință, propriul suflet!
Pot spune aceste lucruri ... fără șovăiri!!!
Adaug, la final, aprecierile mele...
Stea și vot!
Cu drag și amiciție,
Cristi |
|
|
|
Postat
de catre
Cristi Stanculeasa la data de
2007-11-17 14:09:19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
M-am tinut de cuvant si am fakut 'revizuirea':)
Mi s-a parut preferabil sa o postez separat, deoarece textul initial iesise din prima pagina si diferentele mi se par destul de mari..
Cu scuze pt intarziere,
Mirela |
|
|
|
Postat
de catre
Mirela Lungu la data de
2007-11-17 12:36:22 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|