FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Cristi Stanculeasa
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  erate: voce de gramofon, sufleorul din umbră, spectacolul regizat de viața rotundă ce se amuză.
elena toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-04-18 19:05:36
         
 
  am revenit cu....te deum 2!:))

Timpul, dorind să-mi iau revanșa și să-mi demonstreze că nu sunt tocmai bătrână pentru a mai fi folositoare, îmi poartă pașii pe scările prezentului.
Ajunsă în marginea scenei, m-am simțit aidoma saltimbancului din poema ta. Aveam de jucat rolul scris de tine, călătoare în căutarea insulei cu nisipuri mișcătoare și pitoni solitari.
Emoționată, așteptam semnalul de început al marelui act și nici nu am simțit zâmbetul închis între buze, implicat în drumul pe care ne-am propus să-l parcurgem numai împreuna.
Eu...ieșită din pagina mea de poezie, zâmbetul, un rid în plus pe imaginea mea. Vinovați de culorile absurde ce invadaseră amfiteatrul, gemenii corintineni, pelerini printre poeme europene, m-au întâmpinat cu brațe deschise. Păreau un cuplu din marmoră lacrimândă, prins în mișcarile lascive impuse de rol.
Jucam, paralel, în acele clipe subțiri, drama semizeului tău, alt acrobat în saltul de la înălțimea ce acoperă umerii lumii presărate cu măsline și mere roșii. O lume grăbită să-ți facă cunoscută iubirea ce leagă, încă de la începuturi. O lume mirifică acoperită de aripi curgătoare peste săritura ce ne adusese în mijlocul arenei marelui amfiteatru, aproape speriați de ropotul aplauzelor umede ale spectatorilor. Adevărată adunare de crocodili pe cât de lăudăroși, atât de sensibili și primitori cu marii artiști.

Costumată în arlechin venit de peste mările plângăcioase și oceanele tale înțelepte, cu o vode de gramofon răgușit la limita înghețului din ființa mea, beau din cupa plină de lacrimi ostracizate oferită de gemenii corintineni, conform scenariului.
Ignoram lacrima mea proaspăt rătăcită printre luminile rampei. Cu răsuflări schițate, zămislesc replici în rolul secund, și, un urlet prelung,
inventat ad-hoc de neprevăzut, mă aruncă la capătul înțelegerii. În marginea dinspre întuneric a luminii negre, rezemată de încredere, caut ochii tăi,
sufleorul din umbra, autorul acuzat de minutele lungi și obositoare, jucate de un arlechin și gemenii corintineni în actul râsului, ca ultim trofeu.
Spectacol regizat de viața rotundă ce se amuza îmbrăcată în rochița cu volane și sutien fără cupă își trăia clipa.

- Printre gratiile durerii vor evada speranțele, rostesc gemenii, ca un ecou, în
lumina țipătoare revărsată din cupola de aer a prezentului.

Șocată de replica ce nu făcea parte din scenariu, caut un punct de sprijin în logica momentului.
Abia atunci am înțeles că sunt o formă răvășită apărută într-o întâmplare, în care teama naște dialoguri arbitrare cu eroi inventați de tine, acolo,
pe plaja cu palmieri care scriu telegrame. În nebunia mea, am luat rolul în serios, și acum ard, liniștită,
lângă lordul naufragiat care a asistat la nașterea gemenilor corintineni, apărut și el pe scena mare în aplauzele furtunoase ale spectatorilor.

Nici mai mult, nici mai puțin...încep să-mi învăț buzele să zâmbească, dar nu înainte de a proba o pereche de sandale și una de ochelari, schițate artistic pe șoldul continentului LINIȘTEA, unicul, fără locuri stranii în care se derulează nebunii permise pentru îndeplinirea contopirilor.
Aspect ce poate trece drept plictisitor
într-o preamirată fărădelege, ca un joc fistichiu.
....................................

text determinat de Odiseea călătorului scrisă de colegul Cristi Sănduleasa și continuat la îndemnul colegei Tea.
vă mulțumesc, amândorura.
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-04-18 18:55:38
         
 
  m/am deghizat într-unul din cei paisprezece ani de dragul mâinilor literare, să sculptez cu forță, mângâiere și pricepere alături de tine. mirată, dar nu ca filozoful din poemul tău, mă înfrupt din cele opt măsline, alegând pe cea mai mică și împărțind cu tine felii de măr, atât de dulci încât am înțeles de ce buzele pofticioase ale cerului trubadur, rămăseseră lipicioase. întind mâna și aleg o pereche de ochelari de pe șoldul tatuat al continentului LINIȘTEA. mă simt o păpușă
alături de tine, adevărat mag al cuvintelor, fascinantă cascadă de imagini.
acord o stea
cu drga
elena toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2007-04-18 12:30:58
         
 
  un vers plin de metafore, surprinzator

am citit cu placere
drag, casandra
 
Postat de catre nuconteaza nuconteaza la data de 2007-04-18 00:15:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23945
Comentarii: 120070
Useri: 1426
 
 
  ADMINISTRARE