|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rondelul rablei cu alarmă |
|
|
Text
postat de
Simona Dobrescu |
|
|
Opreşte, bă, alarma la maşină !...
la ce-oi fi pus-o, nu pricep deloc !...
cin’ dracu’ crezi că ar putea să vină
să-ţi fure hârbu’ ?... zău, ai minte – ioc !
Deh, pentru tine-o fi vreo limuzină
răpciuga cumpărată-n iarmaroc
şi îi puseşi o-alarmă de duzină –
la orice adiere, parcă-i foc !
N-am linişte nici ziua, pe lumină,
nici noaptea – mă ia, vere, cu amoc !...
de urletele ei e strada plină
non-stop – fir-ai să fii de dobitoc !
Opreşte, bă, alarma la maşină !
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Îmi pare rău că atunci când am afirmat (dintr-un exces de modestie :), că textul nu merita înstelat; nu mi-am dat seama că pot jigni, nemeritat, persoana care a apreciat contrariul şi pe care, acum, o rog să mă ierte. Admit că „fiecare cu părerile şi gusturile sale”, am mai spus-o şi eu, de multe ori, şi o susţin în continuare. Cred că cei mai buni critici ai noştri ar trebui să fim chiar noi înşine şi mai cred că lumea ar fi mult mai frumoasă dacă s-ar întâmpla asta. Mă străduiesc să-mi asum erorile, ca şi meritele; şi totodată să respect opiniile celorlalţi, indiferent că mă afectează sau nu, atâta timp cât ele sunt exprimate decent şi sunt, cât de cât, ancorate în subiect.
Mulţumesc, Daniel, pentru motivaţia, chiar dacă tardivă, a acelei stele. Poate că ar fi mai bine dacă fiecare membru deţinător de baghetă, ar dezvălui, atunci când acordă stele, motivele pentru care a făcut-o. Pentru că „înstelarea” din umbră se vede treaba că ridică semne de întrebare şi dă naştere unor suspiciuni sau, de multe ori, chiar ditamai scenariile, care sunt departe de realitate. Poate că în cazul de faţă nu a fost vorba de aşa ceva. Poate a fost doar o nişă prin care să-şi facă loc răbufniri mocninde şi care până acum n-au avut ocazia să se manifeste. Sau poate că a fost rezultatul unei comparaţii cu alte texte de-ale mele, anterioare, mult mai reuşite – am mai spus eu cândva că orice reuşită reprezintă o sursă cumplită de stress :)
Mulţumesc şi pentru retragerea stelei care mi-a provocat neplăceri. Respect această decizie, la fel cum am respectat-o şi pe cea a acordării, chiar dacă am considerat-o un gest mai degrabă generos decât critic-obiectiv :) Nu m-am aşteptat ca ea să determine încolţirea unei seminţe de scandal, cu atât mai mult cu cât ştim cu toţii (sau ar trebui să ştim) că suntem subiectivi şi că ceea ce place unuia singur nu e obligatoriu - nu are cum ! - să placă tuturor; şi chiar cred că e bine aşa; pentru că trăim pe un pământ în care există şi bune şi rele; şi sunt convinsă că niciodată nu vom reuşi să-l transformăm într-un Paradis, în care să ne iubim cu toţii, în eternă armonie, cântând din liră, mirosind flori şi debordând de fericire tot timpul.
Concluzie 1: După cum am mai spus, nu vreau să mă cert cu nimeni, nu mă pricep la treaba asta şi nici nu mă tentează să învăţ a o face :), am avut, de destule ori, ocazia în viaţă să mă conving că orice faptă/intenţie, fie ea bună sau rea, iese întotdeauna la iveală fără să fie nevoie de scandal. Nu-mi place să supăr pe nimeni şi dacă asta se întâmplă, fără să vreau, mă întristează nespus.
Concluzie 2: Deşi am observat la destui creatori că nu acceptă criticile dacă nu sunt „ de bine”, mă bucur să anunţ, dacă n-am făcut-o deja, că nu fac parte dintre ei şi că autosuficienţa îmi e total străină, ba mai mult, consider că menajarea excesivă, pentru a nu deranja naturelurile stupid-simţitorii, dăunează foarte tare, întreţinând această autosuficienţă şi ridicând-o la rang de megalomanie senilizantă de neuroni. Acela ce nu-şi acceptă greşelile şi nu vrea să înveţe de pe urma lor nu merită atenţie de niciun fel, mai ales cocoloşire în puf gâdilitoriu de orgoliu prostesc. Prin urmare, nu mă voi opune niciodată criticilor în subsolul textelor mele, pentru că de asta le postez, ca să aflu păreri, bune sau rele, din care consider că pot învăţa ceva, cu condiţia, repet, ca ele să fie DECENTE, cât de cât documentate, să dovedească faptul că criticul respectiv mi-a citit textul înainte de a-l „demola” şi să nu reflecte doar o frustrare a unei persoane care, din varii motive, mai mult sau mai puţin obscure, consideră că eu (sau alţii) îi stau în coastă :) Am aceleaşi emoţii, de fiecare dată când postez ceva, dar n-am de gând să blochez vreodată comentariile şi nici nu le-aş şterge, chiar dacă aş putea, pe cele - nu exigente, ci rău-voitoare (ca să nu spun jignitoare) - să-mi sară ochii ! :) La urma-urmei, cel care jigneşte se descalifică singur; cuvintele scrise rezistă mai mult decât cele aruncate-n vânt şi faptele proprii te descriu mult mai bine decât ar face-o oricine altcineva.
Concluzie 3: Aşa cum bine a spus cineva, e loc pe lumea asta pentru toţi. Europeea e un atelier literar în care cel care scrie ceva e liber să posteze, iar ceilalţi sunt liberi să-şi exprime reacţiile la lecturarea textului respectiv. Niciunul dintre noi nu e specialist, însă unii au mai multă experienţă, indubitabil mai multă literatură citită şi mai multă uşurinţă în a comenta. După cum am observat, aceştia, pe lângă experienţă şi talent, au şi un vocabular elegant, ceea ce contează enorm, după umila mea părere, şi odată în plus, merită respect.
Uff ! Gata ! (cred :)
|
|
|
|
Postat
de catre
Simona Dobrescu la data de
2006-12-13 16:08:44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
imi cer scuze pentru acordarea stelutei,
pe care n-am apucat sa o motivez analitic,
daca si autoarea considera ca am gresit prin "festilanie", chiar daca am alta parere, imi permit gestul reparatoriu al anularii,
cu mii de scuze, inca o data, pentru neplacerile provocate
fiecare cu parerile si gusturile sale, pe care e bine sa si le exprime strict in legatura cu textul, nu despre acordarea sau neacordarea vreunui "trofeu luminos" de catre altcineva, care a surprins, poate, alte valente si afinitati elective din textul supus comentariilor,
cu gustul contestarilor aprins pe buze tot timpul, fiecare steluta, indiferent la ce text pusa, poate genera adevarate razboaie in subsol, ca si aici - cred insa ca in cazul contestarii e chiar mai necesara argumentatia - daca cei in cauza nu sunt in stare, prima solutie, de prim prag, ar fi abstinenta, postul, preferabil postarii
unor diatribe cu jigniri de un rand sau de doua cuvinte ("total aiurea" - goia, cred ca domnul Corbu ti-ar putea acorda un premiu pentru conciziune - uite alte cateva idei de comentariu, tot asa de elaborate - ":(", ":)"!", "?", "." , " " etc.)
cateva aspecte-resort:
- pe Europeea, stelutele nu au "greutatea" de pe alte site-uri, ele nu imping elitist textul pe prima pagina, cu noian de accesari, il pastreaza in aceeasi lista, democratica, a textelor validate; sunt destule texte instelate care au mult mai putine "afisari" decat unele fara macar un vot; sunt de acord si am apreciat aceasta politica a site-ului - diminuarea ecartului nu mai da sens "schimburilor de lumini" pe texte slabe, nu favorizeaza "gascaria" de cartier intunecat sau "snobilimea" de turn pitic;
- instelatorii pot da cu galetusa aurie fara nici un comentariu explicativ, cu un simplu gest, anonim, micsorandu-se numarul "reciprocitatilor"; problema este ca au aparut reclamatii, acuze, chiar, prin care "instelatorul" era socotit un "inselator" fricos, adorator al penumbrei ghiftuite si caldute; din acest motiv am ales, in ultimul timp, gresind, poate, iarasi, calea exprimarii in clar; in nici un caz pentru a capta stele, fata de care, avand in vedere vechimea (si:) pe site, a ruginit demult orice "extaz";
- textul in cauza, oricate proteste as starni inclusiv din partea autoarei, este un rondel parodic reusit, bine incadrat prozodic, infuzat cu meandrele general valabile ale realitatii romanesti, fara metaforizari, sinestezii, abstractizari, tichii de margaritar stilistic fara sens in acest caz,
un joc de rol, in care expresiile tari, atat de oripilante (vai, goia, cata fragilitate feciorelnica exclusivista, ca o bariera pentru intregul ramas necitit, in fata unui simplu, inocent chiar, as zice "ba", spus de catre altcineva, evident, in afara de tine sau autorii tai preferati...) au importanta in alchimia realitatii, a strazii, de unde ne vin adeseori, oricat ne-am minti, inspiratiile,
as putea continua si in alt stil, pe pagini intregi, mimand elogios si exegetic incantarile, in consacratul stil saab, dar nu vreau sa-i iau nimanui painea de la gura si profesorii din sobor,
concluzionez doar ca textul e mult mai bun decat alte texte instelate sau elogiate exegetic, dupa cum scriam anterior si imi mentin parerea ca steluta a fost acordata pe drept
P.S. Intru linistirea totala a spiritelor incinse si-atat, promit mmi-ului rudy un car de stelute, imediat ce va re-incepe postarile
|
|
|
|
Postat
de catre
Daniel Bratu la data de
2006-12-13 11:56:24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
În sfârşit, acum am înţeles, Gina, ce era în spatele sintagmei „total aiurea”, pe care sper să n-ai nimic împotrivă că mi-am însuşit-o. Dacă ai fi fost clară de la început, nu s-ar mai fi produs atâta eroare de confuziune... care este... :)
Sunt de acord că apelative gen „bă”, „mă”, nu dau bine în gura unei femei. Dealtfel, nici nu le utilizez. Dar rondelul acesta, după cum am specificat, e inspirat din realitate. Expresia disperată: „Opreşte, bă, alarma la maşină !” este a vecinului (bărbat !) din blocul de vis-a-vis, la adresa vecinului (tot bărbat !) care locuieşte deasupra, care a achiziţionat de curând o Dacie 1310 din Obor (n-are decât vreo 20 de ani, „micutza” :) şi i-a montat un hal(al) de alarmă ce izbucneşte isterică, ori de câte ori trece o altă maşină pe alee sau se apropie vreo mâţă. Iar nemernicul (vecinul cu alarma), deşi are ferestrele spre parcare (şi deci nu poate invoca scuza că n-o aude), n-o opreşte decât după ce exaspereaza tot cartierul şi ne pune tuturor creierii pe moaţe. Am pus într-un rondel „experienţa” asta, şi n-am avut în gând altceva decât să descriu o realitate care, interesantă sau nu, este doar o realitate şi nimic altceva. Iar aici ne aflăm într-un atelier literar unde, după părerea mea, sunt (sau ar trebui să fie) permise şi încercări literare sau exerciţii (vezi replicile de pe la alte texte, ale mele sau ale altora), nu numai „perle”, pentru că niciun autor nu poate să scrie numai capodopere, oricât de talentat ar fi.
Deci: un text, chiar dacă e scris de o femeie, nu trebuie neapărat să fie asociat cu autoarea; el poate foarte bine să exprime gândirea (protestul, părerea etc.) unui bărbat. Aşadar, îmi pare rău să te contrazic, dar aici chiar ai fost subiectivă, asociind textul cu femeia.
Sunt de acord şi cu faptul că textul meu nu e de instelat. Am observat că, în general, realitatea nu e atât de spectaculoasă ca imaginarul. „Trofee personale” ?... nici vorbă ! Pe mine mă bucură cel mai mult comentariile, indiferent că sunt de bine sau nu. Nu voturi şi nici stele. Consider că nu mai sunt o începătoare pe site şi am depăşit (cam de multişor) etapa în care o stea primită la un text mă umplea de extaz :)
Acum, cu speranţa că ne-am lămurit şi în spiritul sărbătorilor care se apropie, mi-aş dori ca în sufletele tuturor să se aştearnă liniştea, pentru a ne putea încheia conturile cu anul care pleacă şi a ne bucura, din plin, de farmecul Anului Nou.
Cu prietenie,
Simona
|
|
|
|
Postat
de catre
Simona Dobrescu la data de
2006-12-13 08:23:57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ok, revin:
stelele acordate unui text, nu trebuiesc considerate ca "trofee personale"...in conceptia mea, si a site-ului, banuiesc, reprezinta "texte recomandate inspre citire", am citi textul si sincer, nu impartasesc nicicum existenta unui "ba, ma..."(cu diacritice)
l-am considerat aiurea...sincer, ce as fi putut impartasi din lectura lui?
si nu am fost subiectiva, asociind textul cu femeia,
cu siguranta nu am asociat comentariul cu autorul...
vaya con Dios,
goia
|
|
|
|
Postat
de catre
nula nada la data de
2006-12-12 23:51:47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
q.e.d., domnule/domnisoara/doamna Dat cu
ofuscarea mater studiorum est |
|
|
|
Postat
de catre
Daniel Bratu la data de
2006-12-12 23:02:41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
imi cer scuze si eu doamnei Dobrescu si promit sa-mi fie ultimul mesaj pe aceasta sectiune.
va apelez, domnule Bratu, "atat de ceremonios"...pentru ca... asta este situatia... nu ma dragalesc cu personajele Europeea.
scriu pentru mine - nici pentru stelutele ce fura mintile europeenilor, nici pentru altcineva.
ca scrierile mele suna atat de complex pentru dvs... asta se datoreaza profesorilor care m-au format. imi cer scuze daca, intr-un fel sau altul, acestia au facut-o dupa alte standarde decat cele agreate de dumneavoastra. punct. de final. la buna citire.
scuze autorului paginii pentru interventie... din nou.
|
|
|
|
Postat
de catre
Sabina Datcu la data de
2006-12-12 19:31:57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cer scuze Simonei ca, fiind apelat asa ceremonios, dezvolt alta discutie aici, fara legatura cu textul din pagina:
daca tot m-ati intrebat, mult stimata doamna/domnisoara/domnule Datcu,
parerea mea e ca jocul dumneavoastra cu/de-a literatura, exprimat prin acele exegeze mai mereu instelate de catre mmi-ul analizat pe unde el nici cu gandul nu gandise,
e incantator, de-a dreptul, dupa cum spuneam,
e pitoresc si contine jubilatii decorative cu tuse parodice,
dar seamana prea mult a jonglerie interesata cu trasul de par, a simfonie peste kitsch-afis cu tignal sau a mediu unificator, pana la si peste absurd, de regnuri stilistice,
mai degraba decat a joc, prin care sa va prezentati, firesc la o anumita varsta, vorba lui Blaga(Lucian), atat iubirea cat si intelepciunea
|
|
|
|
Postat
de catre
Daniel Bratu la data de
2006-12-12 18:13:52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"...si care, de cum a obtinut baghetuta de stele, si-o pune, regulat,
in fruntea super si mirobolantelor analize SAAB la super si mirobolantele sale texte incluse"
stimate domnule Bratu,
ma bucur ca gasiti analizele mele atat "super" cat si "mirobolante". va mai astept, cu drag. nu-i asa ca e frumos jocul acesta de-a literatura?
saab |
|
|
|
Postat
de catre
Sabina Datcu la data de
2006-12-12 12:20:34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"total aiurea" - goia
"Oamenii si-au facut "bisericutzele" lor si obisnuiesc sa-si dea "stelutze" reciproc..." - MMI
as adauga aplauze acestor doua exegeze ale gastii de zgomote(ca bisercuta nu pot sa-i zic), adica
uite cine vorbeste:
- unul care, de fapt, nu comenteaza (opinez, cu destule probe, ca nici nu e in stare), ci isi face reclama propriilor texte,
si care, de cum a obtinut baghetuta de stele, si-o pune, regulat,
in fruntea super si mirobolantelor analize SAAB la super si mirobolantele sale texte incluse
sau insteleaza, tot regulat si proverbial, pe baza de voturi la schimb, un alt mm(i?)
- cineva care se dedubleaza a pusta pe huneste, amusinand, cu strambete de circ, pe la "rimelari", fara habar
la asa struto-camila rezultata prin rafinari ale nerusinarii, normal ca-i deranj ca si altcineva scrie, indubitabil mai bine decat ei, in cazul Simonei, dupa umila mea parere
|
|
|
|
Postat
de catre
Daniel Bratu la data de
2006-12-12 08:19:18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gina, Florin,
Suntem în postul Crăciunului şi n-am dezlegare la arţag. Aşa că nu zic decât: merçi, stimabililor, pentru că, totuşi, mă citiţi. Şi, ca să citez o mare vedetă contemporană: „dacă nu sunt bârfită, înseamnă că nu exist” :)
A, să nu uit: sunt şi eu de acord cu voi. E total aiurea. Ca, dealtfel, multe lucruri care se întâmplă pe lumea asta. Asta este fantastic, nu ? :)
|
|
|
|
Postat
de catre
Simona Dobrescu la data de
2006-12-12 07:51:54 |
|
|
|
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
|
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
stelutele nu pot ocupa retina, asta este fantastic,
goia
|
|
|
|
Postat
de catre
nula nada la data de
2006-12-12 01:05:46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asta e si parerea mea, dar, ce mai conteza...Oamenii si-au facut "bisericutzele" lor si obisnuiesc sa-si dea "stelutze" reciproc...
Rudy |
|
|
|
Postat
de catre
MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de
2006-12-12 00:47:08 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
total aiurea...
|
|
|
|
Postat
de catre
nula nada la data de
2006-12-12 00:44:02 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mulţumesc, Daniel, pentru „iesplicaţie”, care este :) Iaca răspunsul cucoanei exasperate:
Ei bine, n-o opri... las-o sa urle,
nu-mi pun mintea cu tine – eşti nebun!
o catedrală cu treizeci de turle
mi-e păru-n cap – dar nu’ş de ce-ţi mai spun...
Mâine precis, cu trâmbiţe şi surle,
mă tai la vene – sau, precum Shogun,
(în timp ce-alarma ta o să tot urle),
îmi fac sepuku – am cuţitu-ăl bun
cu care soţul meu, tip foarte dur, le
dădea la gât – iute ca un taifun,
celor ce-l enervau. Nu mai îndur, le
zic tuturor: adio ! noroc bun !
N-o mai opri, e prea târziu... Să urle !... :)
|
|
|
|
Postat
de catre
Simona Dobrescu la data de
2006-12-11 00:40:38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
faptele reale care este demonstreaza ca si in alte parti se gaseste cate o alarma la fel,
dar nicaieri asa rondea de protest bine scris,
ceea ce imi da ghes multiplelor felicitari pentru universalitate si purced la festilanie plus replica de raspuns explicativ:)
Rombdel explicativ al propr`etarului
Ba n-o opresc, cucoană, cristalină
e-alarma asta, bună la amoc,
ce-mi pare, prea bengoasa mea vecină
că mi s-a pus, de-o vreme, pe-al tău coc.
Că-i melodie de Minune plină,
cu Vijelie şi puţin hard-rock,
c-am vrut, cucoană tare, fără vină,
ceva măcar să-ţi placă, să-mi dai “ţoc”.
Am pus-o, zău, să urle zi-lumină
numai de mişti prin zonă al tău toc
sau când la geam scoţi pleata cea divină
şi-o vânturi, să te văd, înger miştoc…
Deci n-o opresc, cucoană cristalină…
|
|
|
|
Postat
de catre
Daniel Bratu la data de
2006-12-10 22:12:44 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23972 |
|
|
Comentarii:
120095 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|