|
|
|
|
|
|
|
|
|
arbitraj. miza - curatarea site-ului |
|
|
Text
postat de
Corneliu Traian Atanasiu |
|
|
cu referire la problemele de aici :
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971
Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.
Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.
Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.
Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?
Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.
Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !
|
|
|
Parcurge cronologic textele acestui autor
|
|
|
Text anterior
Text urmator
|
|
|
Nu puteti adauga comentarii acestui text DEOARECE
AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! |
|
|
|
|
|
Comentariile
userilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
votez pentru prietenie, colegialitate, sincera amiciție, etc...doar suntem oameni, ce naiba!?:)) |
|
|
|
Postat
de catre
ambigua departare la data de
2006-10-08 17:13:53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eu zic să ne asezăm la masă și loviturile să fie doar mirosul bunatăților îmbietare, adevărat călcâi vulnerabil în a ne înfrupta din toate cu prietenie:))
|
|
|
|
Postat
de catre
ambigua departare la data de
2006-10-08 17:12:25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ciudat cum un catren (si o imagine diafana a unui ... magar) poate naste atatea interpretari.
Dupa mine in noi se infrunta doua tendinte ce isi au obarsia in biblie:
- ochi pentru ochi, dinte pentru dinte - din Vechiul Testament
- intinde si obrazul celalalt - din Noul Testament.
Desi ne consideram crestini, sunt convins ca varianta a doua (cea generoasa, sugerata de Mariana) nu se prea intalneste in viata de toate zilele.
Oare crestinismul (ca si comunismul de altfel) sa fie o utopie, valabila pentru oameni ideali ?
|
|
|
|
Postat
de catre
Dan Norea la data de
2006-10-08 10:07:06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elia, tu m-ai scos mereu din anonimat. Înseamnă oare că te-ai simțit și tu cu musca pe... călcîi.
Mariana, îmi place interpretarea ta omenoasă. Călcîiul achillian este un motiv generos, ca și simbolistica măgarului. Hăituit de Liviu, am combinat lucrurile după o însemnare a mea mai veche: Călcîi, călcîi, dar nu lovi cu copita vulnerabilă. Și văd că tu ți-ai aruncat privirea și în stînga imaginii. Într-adevăr, cartea aia poate fi doar un pretext literar pentru o frustrare care se poate manifesta mai lesne aici și acum.
Omenesc, preaomenescul cocoloșește de obicei debilitatea, moleșeala, defectele și cusururile inerente condiției umane. În mod ciudat, această slăbiciune este legată și de afecțiune, simpatie, feblețe. Ne simțim solidari cu alții pentru că sîntem și noi, la rîndul nostru, ființe vulnerabile și neajutorate. Îi scuzăm pentru că sîntem și noi la fel.
Există și o posibilă interpretare mai nărăvașă. Și mai malițioasă: cine lovește cu copita își expune, fără să vrea, locul vulnerabil. Se trădează, riscă să-și etaleze slăbiciunea.
|
|
|
|
Postat
de catre
Corneliu Traian Atanasiu la data de
2006-10-08 09:41:41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ca să nu se topească, ar fi foarte bine să nu primească steluțe!!! Așa e - cine te lovește are o durere a lui care nu are nici o legătură cu tine. E frustrat și trebuie ajutat să treacă de o stare care îl chinuiește, omenește, în sensul bun. Dacă n-am știi din proprie experiență, am fi scuzabili. Pentru ținuta lui deosebită și pentru cartea aflată încă departe de vulnerabilitățile omului, zic să dau un vot. O dimineață fericită. |
|
|
|
Postat
de catre
Mariana Fulger la data de
2006-10-08 07:02:13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ei bine, asta mi-a placut. Ai si de la mine un vot, la categoria...muscaturi tandre.:)
|
|
|
|
Postat
de catre
elia david la data de
2006-10-07 20:12:39 |
|
|
|
|
|
|
|
Texte:
23945 |
|
|
Comentarii:
120070 |
|
|
Useri:
1426 |
|
|
|
|
|
|